نمایش «مترسک خودت باش» به کارگردانی امیر مشهدی عباس در سالن سینما تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صحنه می رود.

 

به گزارش سایت خبری تئاتر: نمایش «مترسک خودت باش» به نویسندگی و کارگردانی امیر مشهدی عباس از ۲۱ فروردین ماه در تماشاخانه سینما و تئاتر کانون پرورشی کودکان و نوجوانان خیابان وزرا روی صحنه می رود.

گروه «هفت. پنج. یک» به صورت تخصصی فعالیت های خود را از سال ۱۳۷۵ در زمینه تولید آثار فرهنگی و هنری برای کودکان و نوجوانان آغاز کرده و تا به امروز بیش از ۳۰ نمایش، چندین مجموعه تلویزیونی، تله تئاتر، تله فیلم و ... برای کودکان و نوجوانان تهیه و تولید کرده است.

این گروه هنری در هر سال مشکلات و مسائل جامعه پیرامون که در برخی موارد جهانشمول است را جستجو کرده و براساس آن مشکلات، موضوع نمایش ها را انتخاب می کند و با توجه به نیاز کودکان این آثار را تولید می کند تا بتواند یکی از دغدغه های اصلی کودکان و نو جوانان را بررسی کرده و پاسخگو آن باشد.

نمایش «مترسک خودت باش» هم برای گروه سنی زیر ١٢ سال طراحی شده و به مساله ترسیدن از تنها خوابیدن می پردازد.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: گلی از تنها خوابیدن می ترسد و همیشه در کنار پدر و مادرش می خوابد اما قرار است که از امشب در اتاق خود بخوابد. پدر گلی قبل از خواب برای او قصه ای را می خواند. ماجرای مزرعه داری که برای ترساندن حیواناتی که محصولات مزرعه را می خورند مترسکی می سازد و آن حیوانات با دیدن مترسک ترسیده و به سراغ مزرعه نمی آیند. بعد
از اینکه پدر قصه را تعریف می کند و می رود گلی نمی تواند بخوابد و به ترسش غلبه کند پس تصمیم می گیرد که ...

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: بازیگران و عروسک گردانان: بهناز مهدی خواه، حمید رضا حسینعلی، طراحی و ساخت عروسک: بهناز مهدی خواه، طراح صحنه: امیر مشهدی عباس، طراح لباس و شاعر: آزاده فرهنگیان، طراح پوستر و بروشور: آتوسا جهانشاهی، آهنگساز: آرش سلگی، عکاس: غلامرضا ساغرچیان، دستیار کارگردان و برنامه ریز: حمیدرضا حسینعلی، منشی صحنه: مرضیه عابد، مدیر صحنه: حسین خدایاری، ساخت دکور: گروه نمایش، یاسمن سلگی، تصویر سازی دکور و پوستر: یاسمن سلگی، روابط عمومی و تبلیغات: علیرضا حسینی، فرید حسینی، مشاور رسانه ای: پیمان یاحقی، رزرو مدارس و مهد کودک ها: فرزانه جوهری.

 

اخبار مرتبط:

مکان برگزاری مراسم‌ هفته بزرگداشت تئاتر مشخص نیست

مشکل حمید پورآذری برای پیدا کردن سوله

یک هنرمند جوان تئاتر درگذشت

گزارش تصویری نمایش «رام کردن زن سرکش» کارگردان: مریم کاظمی

«مکبث» پاییز در تئاترشهر اجرا می شود

نمایش «شب به خیر مادر» در نیاوران اجرا می شود

خسرو سینایی «ایکار» را پرواز داد + عکس

«تک سرباز»‎ ویژه هنرمندان اجرا می شود

جوایز جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه مشخص شد

علی رفیعی با دو نمایش می آید

گزارش تصویری نمایش « فقط به خاطر من» کارگردان: چیستا یثربی