عضو هیات مدیره بنیاد محمود استادمحمد از انتشار فراخوان جایزه ادبیات نمایشی این بنیاد در اریبهشت ماه هم‌زمان با رونمایی از کتاب این هنرمند فقید خبر داد.

 

سایت خبری تئاتر: فرزند محمود استادمحمد با اعلام این خبر بیان کرد: کتاب «چهره‌ام پوشیده بهتر» شامل یادداشت‌های مطبوعاتی محمود استادمحمد مراحل پایانی انتشار را پشت سر می‌گذارد و به احتمال زیاد در نمایشگاه کتاب امسال رونمایی خواهد شد. بر همین اساس فراخوان جایزه ادبیات نمایشی بنیاد که قرار است آبان ماه برگزار شود احتمالا هم‌زمان با رونمایی در نمایشگاه کتاب منتشر می‌شود.

فرزند زنده‌یاد محمود استادمحمد درباره اسامی افرادی که قرار است بررسی نمایشنامه‌ها را برعهده بگیرند؛ توضیح داد: در آخرین جلسه اعضای هیأت مدیره تصمیم گرفتیم از گروه مشورتی برای انتخاب هیأت داوران و شیوه داوری جایزه دعوت کنیم که اعضای این گروه قطعا از هنرمندان تئاتر خواهند بود.

او ادامه داد: انتخاب داوران آغاز شده و اسامی افرادی که قرار است نمایشنامه‌ها را داوری کنند تا کمتر از دو هفته دیگر اعلام می‌‌شود.

عضو هیات مدیره بنیاد محمود استادمحمد با اعلام خبری دیگر گفت: گفتگوهای اولیه برای طراحی وبسایت بنیاد انجام شده و طراح صفحه کار خود را آغاز کرده است که به زودی و تا پایان هفته آینده نما (ماکت) از آنچه در نهایت رونمایی می‌شود را به ما ارائه خواهد داد.   

جایزه ادبیات نمایشی بنیاد محمود استادمحمد؛ آبان‌ماه هر سال و همزمان با سالروز تولد این نمایش‌نامه‌نویس اهدا می‌شود. 

نمایشنامه‌هایی مانند «قصص القصر»، «آنها مأمور اعدام خود هستند»، «عکس خانوادگی»، «کافه مک‌ادم»، «آسید کاظم»، «شب بیست‌ویکم»، «سرای رنج و شکنج» و «دیوان تئاترال» ازجمله یادگار‌های زنده‌یاد محمود استادمحمد در کارنامه ادبیات نمایشی ایران هستند.

بنیاد محمود استادمحمد با حضور مانا استادمحمد، مسعود جعفری‌جوزانی، مدیا کاشیگر، جواد عاطفه و پرستو گلستانی به عنوان اعضای هیأت مدیره تشکیل شده است.

 

اخبار مرتبط:

مکان برگزاری مراسم‌ هفته بزرگداشت تئاتر مشخص نیست

مشکل حمید پورآذری برای پیدا کردن سوله

یک هنرمند جوان تئاتر درگذشت

گزارش تصویری نمایش «رام کردن زن سرکش» کارگردان: مریم کاظمی

«مکبث» پاییز در تئاترشهر اجرا می شود

نمایش «شب به خیر مادر» در نیاوران اجرا می شود

خسرو سینایی «ایکار» را پرواز داد + عکس

«تک سرباز»‎ ویژه هنرمندان اجرا می شود

جوایز جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه مشخص شد

علی رفیعی با دو نمایش می آید

گزارش تصویری نمایش « فقط به خاطر من» کارگردان: چیستا یثربی