ماهی عظیمی با اشاره به اجرای قسمت دوم از نمایشی درباره زندانیان در باغ موزه قصر عنوان کرد در بخش دوم از این نمایش قضاوت مخاطبان به چالش کشیده می شود.

 

سایت خبری تئاتر: ماهی عظیمی که دی ماه گذشته نمایش «کان را که خبر شد خبری باز نیامد» را در باغ موزه زندان قصر با حضور یک زندانی سابق به عنوان بازیگر به صحنه برده بود درباره اجرای قسمت دوم این اجرا به خبرنگار مهر گفت: نمایش «کان را که خبر شد خبری باز نیامد» قسمت اول از یک سه گانه بود که تمرین ها برای آماده سازی بخش دوم از این نمایش نیز قرار است به زودی آغاز شود.

وی درباره بازخورد مخاطبان نسبت به اجرای نمایش «کان را که خبر...» عنوان کرد: بسیار از استقبال و بازخورد مخاطبان نمایش راضی بودم. البته این نمایش هنوز جای کار دارد که در دو بخش بعدی این کمبودها جبران و مسائل دیگری درباره زندگی و دغدغه‌های زندانیان مطرح خواهد شد. هدف اصلی من در این نمایش توجه به خانواده زندانی ها و حضور آنها به عنوان تماشاگر در این کار و قرار گرفتنشان در کنار مخاطبان دیگری که چنین تجربیاتی نداشتند، بود که البته خانواده زندانیان به دلیل آشنا نبودن با مقوله تئاتر و البته محدودیت های اجتماعی که با آن روبرو هستند کمتر به دیدن این نمایش آمدند.

این کارگردان درباره اجرای قسمت دوم از نمایشی با مضمون زندانی ها توضیح داد: بخش دوم این تریلوژی قرار است نیمه اول امسال و به احتمال زیاد در فصل تابستان در باغ موزه قصر به صحنه برود. در اجرای این نمایش نیز همان گروه قبلی و بازیگران نمایش اول و حتی زندانی آزادشده‌ای که در آن کار حضور داشتند با ما همکاری خواهد کرد و البته افراد دیگری نیز به گروه اضافه خواهند شد.

عظیمی یادآور شد: در نمایش قبلی مخاطب با اشتباهات و خوبی ها و بدی های یک فرد زندانی و تجربیاتی را که خانواده این افراد از سر گذرانده اند، روبرو می شد اما در نمایش جدید که هنوز نام آن مشخص نیست مخاطب با چیزهایی که از گذشته این افراد شنیده به شکل دیگری برخورد می کند. در نمایش اول هر زندانی خودش را تبرئه می کرد اما در این نمایش تماشاگر متوجه می شود که چه اتفاقی برای این فرد رخ داده که کارش به اینجا کشیده شده است پس به این ترتیب قضاوتی که در کار قبلی داشته به چالش کشیده می شود.

وی در پایان عنوان کرد: در این اجرا تمرکز روی خانواده زندانیان است تا خود آنها. قسمت سوم این سه گانه «شب جرم» نام دارد که بعد از اجرای قسمت دوم برای روی صحنه بردنش اقدام خواهم کرد. در قسمت سوم این نمایش اتفاقاتی که در شب حادثه برای فرد زندانی رخ داده و چگونگی ارتکاب جرمش به تصویر کشیده می شود.

نمایش «کان را که خبر شد خبری باز نیامد» به نویسندگی و کارگردانی ماهی عظیمی از ۲۰ دی ماه تا ۲۲ بهمن در محل هواخوری شمالی زندان سیاسی در باغ موزه قصر اجرا شد که این نمایش نیز قرار است در همین مکان اجرا شود.
 

 

اخبار مرتبط:

یادداشت‌های مطبوعاتی محمود استادمحمد منتشر می‌شود.

اجرای اپرای «رودابه» در تهران

درخواست اهالی تئاتر از وزیر بهداشت

این سه نمایش را در تماشاخانه استاد انتظامی ببینید

«مترسک خودت باش» به کانون پرورش فکری می‌رود

گزارش تصویری نمایش «هندوانه» کارگردان: رحیم نوروزی

بهروز غریب‌پور: روی صحنه خبری از تک‌خوان زن نیست

خوانش «همه دزد ها دزد نیستند» در اداره تئاتر

مشکل حمید پورآذری برای پیدا کردن سوله

یک هنرمند جوان تئاتر درگذشت