دیوید ممت «سرعت شخم‌زدن» را روی پرده نقره ای می‌برد.

 

سایت خبری تئاتر: نمایش «سرعت شخم زدن» درباره دو مسئول اجرایی تهیه فیلم‌های سینمایی و همچنین یک منشی موقت است که می‌خواهد تاثیر خود را بر صنعت فیلم هالیوود بگذارد.

این نمایش از شناخته‌شده‌ترین آثار دیوید ممت است و از سال ۱۹۸۸ تا به حال،‌ یعنی اولین باری که در برادوی روی صحنه رفت، چهره‌های مشهوری از جمله مدونا، کوین اسپیسی، جف گلدبلوم، آلفرد مولینا، لیندزی لوهان و آلیشیا سیلوراستون در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند. ممت که به خاطر نوشتن آثار محبوب دیگری از جمله «گلن‌گری گلن‌راس»، «دست‌نیافتنی‌ها» و «پستچی همیشه دوبار زنگ می‌زند» نیز شناخته‌شده است، خود مسئولیت اقتباس این فیلم برای پرده بزرگ را نیز بر عهده خواهد داشت.

ایروین وینکلر تهیه‌کننده گفت: از اینکه می‌توانم با دیوید ممت روی این پروژه جالب کار کنم خیلی خوشحال هستم. نمایش او تصویر بی‌پرده‌ای از جاه‌طلبی در هالیوود است. ممت استاد نشان دادن مشکلات و سرگردانی‌های اخلاقی بی‌زمان است و تماشاچیان می‌توانند منتظر یک بازبینی خاص از بهایی که تجارت دارد باشند - هم در فیلم و هم در زندگی واقعی.

داستان نمایش «سرعت شخم زدن» درباره دو مسئول اجرایی تهیه فیلم‌های سینمایی است که متوجه می‌شوند یکی از ستاره‌های مشهور هالیوودی ممکن است حاضر باشد رهبری پروژه جدید آن‌ها را بر عهده بگیرد، آن هم حتی با وجود اینکه پیش از این تنها برای کمپانی رقیب آن‌ها کار می‌کرد. شخصیت سومی نیز وجود دارد که کسی نیست جز یک منشی جوان که به تازگی کار خود را در دفتر آن‌ها آغاز کرده است. این دو تهیه‌کننده که از موفقیت آینده خود خوشحال هستند، توجه‌شان به او جلب می‌شود، اما چیزی که آن‌ها نمی‌دانند این است که این زن جوان نیز دیدگاه‌های ایدآلیستی خود را از کار کردن در هالیوود دارد و البته تعهد و اراده لازم برای انجام دادن هر کاری که بتواند او را به موفقیت برساند.

نمایش «سرعت شخم زدن» در ماه سپتامبر سال گذشته با موفقیت در وست اند لندن و در تئاتر پلی‌هاوس احیا شد و نایجل لیندزی، ریچارد شیف و لیندزی لوهان در نقش‌های اصلی ظاهر شدند. البته این نمایش چندین بار در خود برادوی هم بازسازی شده و در جدیدترین بازسازی آن که به سال ۲۰۰۹ بازمی‌گردد، ویلیام اچ میسی، رائول اسپارزا و الیزابت ماس نقش‌آفرینی کردند.

هنوز جزییاتی از بازیگران نسخه پرده بزرگ این نمایش منتشر نشده و کارگردانی نیز برای آن انتخاب نشده است.

دیوید ممت نمایشنامه‌نویس، فیلمنامه‌نویس و کارگردان آمریکایی برنده جایزه پولیتزر برای نویسندگی نمایشنامهٔ «گلن‌گری گلن راس» در سال ۱۹۸۲ است.

 

اخبار مرتبط:

یادداشت‌های مطبوعاتی محمود استادمحمد منتشر می‌شود.

اجرای اپرای «رودابه» در تهران

درخواست اهالی تئاتر از وزیر بهداشت

این سه نمایش را در تماشاخانه استاد انتظامی ببینید

«مترسک خودت باش» به کانون پرورش فکری می‌رود

گزارش تصویری نمایش «هندوانه» کارگردان: رحیم نوروزی

بهروز غریب‌پور: روی صحنه خبری از تک‌خوان زن نیست

خوانش «همه دزد ها دزد نیستند» در اداره تئاتر

مشکل حمید پورآذری برای پیدا کردن سوله

یک هنرمند جوان تئاتر درگذشت