بیان اینکه همچنان مشکل بودجه را داریم، گفت: با وجود اینکه بخش‌های جشنواره افزایش یافته بودجه مصوب به اندازه دوره پیشین است که هنوز در اختیار ما قرار نگرفته است.

پایگاه خبری تئاتر:  شهرام کرمی دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت:  پر بارترین بخش بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان بخش بین‌الملل است زیرا 9 گروه نمایشی اجرا خواهند داشت که نسبت به سال‌های گذشته این ظرفیت دو برابر شده است. سه نمایش محیطی و شش نمایش صحنه‌ای اجرا خواهند شد.

* افزایش دوبرابری بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

وی ادامه داد: در بین آثار بخش بین‌الملل دو نمایش توسط کارگردانان ایرانی به صورت مشترک کار شده است، نمایش «ماه افسانه‌ای» محصول مشترک ایران و ایتالیا به کارگردانی آرش عباسی و نمایش محیطی «ماه پیشونی» محصول مشترک ایران و مالزی به کارگردانی حامد زحمتکش است که این نمایش روی تریلر سیار در سطح شهر اجرا خواهد شد.

دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به میهمانان ویژه این دوره اشاره کرد و بیان داشت: گوردن وایرن رئیس خانه تئاتر کودک و نوجوان فرانکفورت و مسئولان کمپانی بزرگ تئاتر کودک و نوجوان کشور رومانی در این دوره حضور دارند.

کرمی در خصوص وضعیت بودجه بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان،‌ خاطرنشان کرد: مشکل بودجه همچنان داریم، هزینه‌ها و بخش‌های جشنواره افزایش پیدا کردند اما بودجه مصوب ما همان میزان سال گذشته است که هنوز در اختیار ما قرار نگرفته است. البته رئیس مرکز هنرهای نمایشی قول دادند که کمک خواهند کرد که مشکل حل شود، خودم نیز از این بابت آسوده خاطر هستم.

نمایش‌های «کیش کیش» به کارگردانی دانیل گل از کشور ایتالیا، «آسمان و دریا» به کارگردانی سایبراند واندر ورف از کشور آلمان، «دم ربرتو» به کارگردانی مانوئل والبم از کشور پرتغال، «جوجه اردک زشت» به کارگردانی آنا میلکا از کشور هلند، «آمونا» به کارگردانی جالین سانز و فرناندز پاتیو از کشور اسپانیا و نمایش «ماه پیشونی» به کارگردانی آرش عباسی محصول مشترک ایران و ایتالیا در این بخش اجرا خواهند شد.

در بخش خیابانی و محیطی نیز یک نمایش از کشور پرتغال و یک نمایش به عنوان محصول مشترک ایران و مالزی اجرا خواهد شد.

نمایش «ماه افسانه‌ای» به کارگردانی حامد زحمتکش محصول مشترک ایران و مالزی و نمایش «ایتک» به کارگردانی مانوئل والبم از کشور پرتغال در این بخش معرفی شده‌اند.

بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری شهرام کرمی و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از تاریخ 24 تا 30 مهرماه در این شهر برگزار می‌شود.