کارگردان نمایش «رام کردن زن سرکش» از محسن پیرهادی دعوت کرد تا به عنوان نماینده شورای شهری که باید پاسخگوی نیاز اقشار مختلف اعم از هنرمندان هم باشد، نمایش «رام کردن زن سرکش» را تماشا کند.

 

سایت خبری تئاتر:‌ نمایش «رام کردن زن سرکش» نوشته‌ی ویلیام شکسپیر از 16 فروردین‌ماه امسال به کارگردانی مریم کاظمی در تماشاخانه «ایرانشهر» روی صحنه رفته است اما اخیرا یک عضو شورای شهر تهران از اجرا شدن نمایشی با چنین نامی و نصب بیلبوردهای تبلیغاتی آن در سطح شهر انتقاد کرده است.

با این حال مریم کاظمی در واکنش به این اظهارات، متنی نوشته و ضمن بیان مطالبی؛ پیرهادی را به دیدن این اثر که نوشته شکسپیر است، دعوت کرده است.

او در این یادداشت که آن را اختصاصی در اختیار خبرگزاری ایسنا قرار داده آورده است: «چند روز پیش از طریق روابط عمومی گروه تئاتر «مستقل»، متوجه شدم آقای محسن پیرهادی از اعضای شورای شهر تهران نظراتی در مورد نمایش «رام کردن زن سرکش» به کارگردانی اینجانب مطرح کرده‌اند که در یک خبرگزاری منتشر شده است. به سایت خبرگزاری مراجعه کردم و مطلب را خواندم. به سایت شخصی آقای پیرهادی هم مراجعه کردم. رزومه، سوابق، پست‌های قبلی و نگرش و فعالیت‌های ایشان را خواندم. نمی‌خواستم فورا نسبت به یک اظهارنظر واکنش احساسی نشان دهم، زیرا ایشان به عنوان یک شهروند حق دارند نسبت به چیزی که مورد پسندشان نیست، یعنی اسم یک نمایش، نظرشان را عنوان کنند.»

کاظمی ادامه داده است: «چیز ناراحت کننده‌ای هم در صحبت‌های آقای پیرهادی نبود، زیرا نمایش را ندیده‌اند. در سایت www.pirhadi.net دوبار پیغام گذاشته و با ذکر شماره تلفن خودم را معرفی کردم و منتظر تماس شدم. نمی‌دانم شاید مرتب سایت را کنترل نکرده، بنابراین پیام‌های مرا دریافت نکرده‌اند. بدین وسیله از آقای محسن پیرهادی تشکر می‌کنم که با حساسیت نسبت به مسائل شهری و پیرامونمان برخورد کردند. اینطور فهمیدم که ایشان به مناطق مختلف شهری می‌روند و نقطه ضعف‌ها و کم و کاستی‌ها را دنبال می‌کنند. حالا از آقای محسن پیرهادی دعوت می‌کنم نه به عنوان یک شخص حقیقی بلکه به عنوان نماینده شورای شهری که همه در آن زندگی می‌کنیم و شورایی که باید پاسخگوی نیاز اقشار مختلف اعم از هنرمندان هم باشد، نمایش «رام کردن زن سرکش» را در تماشاخانه ایرانشهر ببینند.»

کارگردان نمایش «رام کردن زن سرکش» تاکید کرده است: « این نمایش، خانوادگی و دارای مفاهیم اخلاقی و تربیتی است. پوشش کمدی آن دریافت پیام‌های اخلاقی – اجتماعی را خوشایند می‌کند و این ماهیت نمایش‌های کمیک است. نام نمایش هم کنایه آمیز، هوشمندانه و برگرفته از سبکی است که در نوشته و رویدادهای داستان هم رعایت شده است.»

وی در پایان گفته است: «بنرهای بزرگ شهری که سازمان زیباسازی برای ما درسطح شهر نصب کرده بود، جمع آوری شده است. نمی‌دانم شاید به دلیل اظهارات آقای پیرهادی نباشد، ولی چنانچه چنین باشد، باید بگویم بنرها جنبه اعلان و اطلاع رسانی دارند؛ کمک می‌کنند توجه رهگذران و عابران به یک پدیده هنری یا اجتماعی در حال برگزاری جلب شود. بنرها یا بیلبوردها جدا ازاین کارکرد، حاوی ارزش خاصی نیستند، عمر آن‌ها هم کوتاه است و با اتمام تاریخ آن پدیده، به پایان می‌رسد.»

 

نمایش «رام کردن زن سرکش»

 

اخبار مرتبط:

«شوایک» تئاتر جدید حمیدرضا نعیمی

عمو قناد زنگ افتتاح نمایش ˝مترسک خودت باش˝ را نواخت

مقایسه نظام آموزشی تئاتر ایران و فرانسه در یک کتاب

وزیر ارشاد: پیگیر بازسازی تئاترشهر هستم

بازسازی تئاتر شهر به کجا رسید؟

کامنت در هفته اول اجرای خود چه تعداد تماشاگر داشت؟

آیا اپرای «سعدی» به سرنوشت علی مطهری دچار می‌شود؟

اکبر زنجانپور امسال تئاتر اجرا نمی کند

معرفی یک نمایشنامه‌نویس ایتالیایی به تئاتر ایران

كاميون كانون تئاتر کجاست؟

درخواست اهالی تئاتر از وزیر بهداشت