رییس تماشاخانه ایرانشهر از قطعی شدن اجرای نمایش «شب دهم» به کارگردانی حسن فتحی در ماه محرم و صفر و با تلفیقی از بازیگران سریال تلویزیونی «شب دهم» و بازیگران جوان خبر داد.

 

سایت خبری تئاتر: مجید سرسنگی درباره وضعیت اجرای کارگردان‌های شناخته شده در تماشاخانه ایرانشهر در سال جاری گفت: اجرای نمایش «شب دهم» توسط آقای حسن فتحی برای ماه محرم و صفر قطعی شده است و این کارگردان شناخته شده بر اساس مجموعه موفق تلویزیونی «شب دهم»، تئاتری را روی صحنه می‌برد.

وی درباره بازیگران «شب دهم» یادآور شد: آقای فتحی طی صحبتی که داشتیم با اشاره به اینکه بیش از یک دهه از ساخت سریال «شب دهم» گذشته و برخی از بازیگران به لحاظ سنی برای حضور در تئاتر «شب دهم» مناسب نیستند، اعلام کرد که این تئاتر را با تلفیقی از بازیگران نسخه تلویزیونی و جوان روی صحنه خواهد برد.

رییس تماشاخانه ایرانشهر درباره وضعیت اجرای نمایش‌هایی با کارگردانی مازیار میری و پیمان معادی نیز توضیح داد: آقای مازیار میری قرار است در قالب تلفیقی از سینما و تئاتر، اثری را در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه ببرد. از سوی دیگر برنامه تولید و اجرای اثری نمایشی به کارگردانی آقای پیمان معادی نیز همچنان پابرجاست و کارها در حال پیش رفتن است.

در حال حاضر نمایش‌های «رام‌کردن زن سرکش» به کارگردانی مریم کاظمی، «پرواز ایکار» به کارگردانی محمد حاتمی و «کامنت» به کارگردانی یوسف باپیری در تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شوند.

مجموعه تلویزیونی «شب دهم» به کارگردانی حسن فتحی و با حضور بازیگرانی چون حسین یاری، کتایون ریاحی، رویا تیموریان، ثریا قاسمی، پرویز پورحسینی، محمود پاک‌نیت، اکرم محمدی و پرویز فلاحی‌پور در دهه 70 ساخته و پخش شد که از مجموعه‌های پرمخاطب تلویزیونی در زمان خود بود.

 

اخبار مرتبط:

«شوایک» تئاتر جدید حمیدرضا نعیمی

عمو قناد زنگ افتتاح نمایش ˝مترسک خودت باش˝ را نواخت

مقایسه نظام آموزشی تئاتر ایران و فرانسه در یک کتاب

وزیر ارشاد: پیگیر بازسازی تئاترشهر هستم

بازسازی تئاتر شهر به کجا رسید؟

کامنت در هفته اول اجرای خود چه تعداد تماشاگر داشت؟

آیا اپرای «سعدی» به سرنوشت علی مطهری دچار می‌شود؟

اکبر زنجانپور امسال تئاتر اجرا نمی کند

معرفی یک نمایشنامه‌نویس ایتالیایی به تئاتر ایران

كاميون كانون تئاتر کجاست؟

درخواست اهالی تئاتر از وزیر بهداشت