«جان اشنایدر» بازیگر آمریکایی که خواستار به دار آویختن جو بایدن رئیس جمهور این کشور در انظار عمومی شده بود، حالا از سوی سرویس مخفی ایالات متحده مورد تحقیق قرار می‌گیرد.

چارسو پرس: به نقل از ددلاین، سرویس مخفی ایالات متحده آمریکا که مسئول حفاظت از رئیس جمهور و سایر مقامات بلندپایه دولت و خانواده های نزدیک آنها را بر عهده دارد، تحقیقاتی را در مورد اظهارات جنجال برانگیر «جان اشنایدر» بازیگر سرشناس و ۶۳ ساله آغاز کرده است که به صورت آنلاین رئیس جمهور آمریکا و پسرش هانتر بایدن را تهدید کرده بود.

 این بازیگر در مطلبی که در صفحه شبکه اجتماعی خود منتشر کرد، خواستار اعدام رئیس‌جمهور آمریکا شد و او را به «خیانت» و فرزندانش «هانتر بایدن» را به جنایت متهم کرد.

اشنایدر در واکنش به خبر آغاز تحقیقات سرویس مخفی آمریکا در واکنش به اظهاراتش گفت: «این آخرین نظر من در این مورد است. علی‌رغم اینکه تیترهای رسانه‌ها خلاف این را ادعا می‌کنند، من در پست خود مطلقاً مانند بسیاری از سلبریتی‌های دیگر در گذشته خواستار اقدام خشونت‌آمیز یا تهدید رئیس‌جمهور ایالات متحده نشدم. پیشنهاد می کنم پست واقعی من را دوباره بخوانید و قبل از اینکه این مزخرفات را باور کنید به کلمات توجه کنید».

اشنایدر ادامه داد: «این موضع من است و حق دارم چون برخی از رهبران کشور ما در واشنگتن راه خود را گم کرده‌اند و فساد هم در مرزهای کشور ما و هم در خارج از آن بیداد می‌کند. شفافیت و پاسخگویی باید اتفاق بیفتد تا جمهوری قانون اساسی ما بقا داشته باشد. در این بیانیه هیچ تهدید ضمنی یا غیر آن وجود ندارد.»

بر اساس قانون؛ تهدید «معتبر» علیه رئیس جمهور مشمول پنج سال حبس و جریمه ۲۵۰ هزار دلاری است. این قانون تهدید آگاهانه و عمدی به قتل، آدم ربایی یا وارد کردن صدمه بدنی به رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور، جانشینان احتمالی و خانواده‌های نزدیک آنها را ممنوع می‌کند.

جان اشنایدر فعالیت هنری خود را از سال ۱۹۹۷ در سینما و تلویزیون آغاز کرد و بیشتر برای بازی در سریال‌هایی چون «دوک هازارد»، «اسمالویل» و «دارا و ندارها» شهرت دارد. او همچنین در سریال معروف «پزشک دهکده» در نقش دنیل سالمون ظاهر شده بود.