مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد رضا خمسه‌ای هنرمند با سابقه خیمه‌ شب‌بازی ایران روز دوشنبه 15 مهرماه از شهر ری به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع شد.

پایگاه خبری تئاتر: مرحوم خمسه‌ای ساعت 4 بامداد دوشنبه 15 مهرماه در بیمارستان فیروزآبادی شهر ری بعد از چند روز بستری بودن در بخش I.C.U بیمارستان چشم از جهان فروبست. به خواسته خانواده و اقوام پیکر این هنرمند با سابقه عرصه خیمه شب‌بازی از محل سکونت وی در شهر ری و در بین خانواد، اقوام و دوستان به سوی قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع شد.

مکان برگزاری مراسم ختم زنده‌یاد رضا خمسه‌ای نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

رضا خمسه‌ای متولد اسفند سال 1313 فرزند مرشد احمد خمسه‌ای، معروف‌ترین خیمه‌شب‌باز سال‌های نه چندان دور تهران است و تا سال‌ها همراه پدر خود در کافه شهرداری (تئا‌تر شهر فعلی) و باغ گلستان به اجرای این نمایش سنتی مشغول بود. بعد از درگذشت مرشد احمد خمسه‌ای، وی فعالیت خیمه‌شب بازی را ادامه داد و بار‌ها به نمایندگی از ایران در جشنواره‌های مختلف جهانی نمایش عروسکی شرکت کرد.

خمسه‌ای با فیلم سینمایی "سفر مردان خاکستری" امیرشهاب رضویان وارد حرفه بازیگری سینما شد و پس از آن در دیگر فیلم‌های این کارگردان به ایفای نقش پرداخت. بازی او در نقش مسئول آزمایشگاه ترک اعتیاد در فیلم "تهران ساعت هفت صبح" از کارهای به یاد ماندنی اوست.