به گفته امیر مشهدی عباس کارگردان نمایش «مترسک خودت باش»، این نمایش تلاش می کند به کودکان بیاموزد که بر ترس هایشان غلبه کنند.

 

سایت خبری تئاتر به نقل از مهر: امیر مشهدی عباس کارگردان نمایش «مترسک خودت باش» درباره اجرای این اثر گفت: نمایش «مترسک خودت باش» ویژه خردسالان و کودکان از ۲۱ فروردین ماه در تماشاخانه سینما و تئاتر کانون پرورشی کودکان و نوجوانان در خیابان خالد اسلامبولی اجرای خود را آغاز کرده است.

وی افزود: این نمایش مضمونی آموزشی دارد و به موضوع ترسیدن بچه ها از تنها خوابیدن می پردازد. بچه ها عموما از اینکه خودشان تنها بخوابند می ترسند اما از یک سنی به بعد کودکان باید به تنهایی در اتاقشان بخوابند و این تنها خوابیدن نیاز به اطلاعاتی دارد تا این کودکان بتوانند بر ترس هایشان غلبه کنند. در این نمایش ما تلاش کردیم کودکان را با این اطلاعات آشنا کنیم.

این نویسنده و کارگردان نمایش های کودک درباره اجرا در تماشاخانه سینما تئاتر کانون گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاستگاه اجرای آثاری است که بیشتر قالب آموزشی دارند بنابراین تصمیم گرفتم این نمایش را در این سالن به صحنه ببرم. در این نمایش چنین روایت می‌شود که گلی از تنها خوابیدن می ترسد و همیشه در کنار پدر و مادرش می خوابد اما قرار است که از امشب در اتاق خود بخوابد. پدر گلی قبل از خواب برای او قصه ای می‌خواند. ماجرای مزرعه داری که برای ترساندن حیواناتی که محصولات مزرعه را می خورند مترسکی می سازد و آن حیوانات با دیدن مترسک ترسیده و به سراغ مزرعه نمی آیند. بعداز اینکه پدر قصه را تعریف می کند و می رود گلی نمی تواند بخوابد و به ترسش غلبه کند پس تصمیم می گیرد که ...

وی در پایان درباره دیگر فعالیت هایش گفت: قرار است نمایشی را برای اجرا در خرداد و تیر در تالار هنر آماده کنم که البته هنوز نامش مشخص نیست اما ویژه گروه سنی کودک است. همچنین قرار است نمایش دیگری با نام «ژنرال ها» را هم در شهریور ماه در مرکز تئاتر پارک لاله به صحنه ببرم که نمایشی ضد جنگ و بی کلام و ویژه کودک و نوجوان است.

دیگر عوامل نمایش «مترسک خودت باش» عبارتند از بازیگران و عروسک گردانان: بهناز مهدی خواه، حمید رضا حسینعلی، طراحی و ساخت عروسک: بهناز مهدی خواه، طراح صحنه: امیر مشهدی عباس، طراح لباس و شاعر: آزاده فرهنگیان، طراح پوستر و بروشور: آتوسا جهانشاهی، آهنگساز: آرش سلگی، عکاس: غلامرضا ساغرچیان، دستیار کارگردان و برنامه ریز: حمیدرضا حسینعلی، منشی صحنه: مرضیه عابد، مدیر صحنه: حسین خدایاری، ساخت دکور: گروه نمایش، یاسمن سلگی، تصویر سازی دکور و پوستر: یاسمن سلگی، روابط عمومی و تبلیغات: علیرضا حسینی، فرید حسینی، مشاور رسانه ای: پیمان یاحقی، رزرو مدارس و مهد کودک ها: فرزانه جوهری.

نمایش «مترسک خودت باش» تا ۲۱ اردیبهشت ماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه سینما و تئاتر کانون پرورشی کودکان و نوجوانان در خیابان وزرا به صحنه می رود.

 

اخبار مرتبط:

گزارش تصویری نمایش «کلاه گلف» کارگردان: محمدرضا مختاری آزادفرد

کوروش تهامی از «پرواز با ایکار» باز ماند

پری صابری به ایرانشهر می‌رود

گزارش تصویری رادیو نمایش «ژاک و اربابش» کارگردان : رضا عمرانی

موزیکال "نمکی و دیو الکی" در حوزه هنری به صحنه می‌رود

بررسی زمان‌بندی و کیفیت بازسازی تئاترشهر

پیام داود رشیدی بمناسبت هفتمین جشن اردیبهشت تئاتر ایران

پوستر اردیبهشت تئاتر ایران در خانه داود رشیدی رونمایی شد

«هامون‌بازها» پس از چهار سال اجرا می شود

برندگان جوایز تئاتر «اولیویر» معرفی شدند

خیرالله تقیانی‌پور: به منتخب جشنواره اجرا نمی‌دهند / هنرمندان را به جان هم نیندازید

مجوز اجرای اپرای «سعدی» در دست دفتر موسیقی است

خسرو شهراز به نمایش «خانه کاغذی» پیوست

تغییر در گروه تئاتر آو / ادامه همکاری با تئاتر لهستان

«سوفیای من!» در آلمان اجرا شد

فردوسی‌پور روی صحنه تئاتر