اسکار اما شبیه به هیچکدام از کارهای قبلی مدیری نیست. به گفته خودش کپی برنامه Taste Master است که «ایرانیزه» شده و قیاس این برنامه با نمونه خارجی‌اش، مخاطب را به تعریف جدیدی از ایرانیزه کردن می‌رساند.

چارسو پرس: بالاخره قسمت اول «اسکار» با حرف و حدیث‌ها و حاشیه‌های فراوان از پلتفرم «فیلیمو» پخش شد. چالشهای ساترا با این برنامه و همچنین مشخص نبودن پلتفرم پخش‌کننده این برنامه از جمله حاشیه‌هایش در چند ماه اخیر بود. با تبلیغات فراوان و سروصدای بسیار، اسکار به نمایش درآمد. تیزر تبلیغاتی و عکسهای منشترشده از این برنامه، اطلاعات خاصی به مخاطب نمی‌داد و پیشنیه ذهنی مخاطب به فصل اول تا چهارم «دورهمی» برمیگشت و برای فصل پنجم دورهمی که در قالب مسابقه اطلاعات عمومی بود یک پوشه دیگر باز کرده بود.

اسکار اما شبیه به هیچکدام از کارهای قبلی مدیری نیست. به گفته خودش کپی برنامه Taste Master است که «ایرانیزه» شده و قیاس این برنامه با نمونه خارجی‌اش، مخاطب را به تعریف جدیدی از ایرانیزه کردن می‌رساند. حضور چهار مهمان در این برنامه که آنها را در کارهای قبلی مدیری هم دیده‌ایم و یک دستیار مجری (نیما شعبان‌نژاد) که دست‌کم در قسمت اول دلیل حضورش مشخص نیست به اضافه یک مدیری تکراری، همه آن چیزی است که اسکار در قسمت اول به مخاطب می‌دهد.

تماشای قسمت اول اسکار ثابت می کند که مشکل ساترا با این برنامه نه محتوای آن بوده و نه فرمش و صرفا مشکلات مدیری با سازمان صدا و سیما، چالش آنها بوده است. مراحل یا چالش‌های مختلف این برنامه نه اطلاعات مفیدی به مخاطب می‌دهند و نه تازگی خاصی در صحبتهای مهمانها وجود دارد. با توجه به اینکه مدت زمان حضور مهمانها چهار قسمت است، این تکرار و کهنگی بیشتر هم خواهد شد. 

قسمت اول اسکارِ مدیری هم از نظر محتوا و هم از نظر فرمی ناامیدکننده بود و انتظار می‌کشیم تا ببینیم مدیری، مانند اکثر کارهای قبلیش در اواسط کار دست به اصلاحات خواهد زد یا تمام قسمتها ضبط شده و خبری از تغییرات نخواهد بود.


منبع: روزنامه فرهیختگان