نمایش «خبری از او نیست» به کارگردانی جواد مولانیا دور دوم اجراهای خود را از روز پنجشنبه ۲۱ دی در بلک‌باکس پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب آغاز می‌کند.

چارسو پرس: جواد مولانیا کارگردان نمایش «خبری از او نیست» که پیش از این از هفته اول آذر تا هفته اول دی این اثر نمایشی را در بلک‌باکس پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب روی صحنه برده بود، درباره دور جدید اجراهای این اثر نمایشی گفت: پیش از این نمایش «خبری از او نیست» را روی صحنه بردیم ولی چون نوبت اجرایی‌مان به لحاظ تعداد تمام شده بود و گیلدا ویشکی از بازیگران نمایش درگیر یک پروژه تصویری شد و امکان داشت هر از گاهی نتواند در اجرا حضور داشته باشد، دور اول اجراهای نمایش را به پایان رساندیم. البته گیلدا ویشکی تعهد خود را نسبت به این اجرا به صورت کامل انجام داد.

وی ادامه داد: چون استقبال مخاطبان از اجرای نمایش «خبری از او نیست» زیاد بود، تصمیم گرفتیم نمایش را با همراهی بازیگر جدیدی بار دیگر روی صحنه ببریم و از این رو با نازنین احمدی دور جدید اجراها را که محدود هم هست، از روز پنجشنبه ۲۱ دی در پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب آغاز می‌کنیم.

مولانیا درباره تغییراتی که علاوه بر جابه جایی یک بازیگر در نمایش ایجاد شده است، اظهار کرد: صحنه‌هایی از نمایش را که امکان کوتاه شدن داشت و به لحاظ ساختاری به اجرا آسیب نمی‌زد، کوتاه کردیم.

این بازیگر و کارگردان تئاتر درباره اهمیت استمرار اجراهای یک اثر نمایشی، تاکید کرد: مهم‌ترین نکته این است که بقای تئاتر به تداوم اجرا است. در ایران فکر می‌کنیم با ۳۰ اجرا پرونده نمایش بسته می‌شود در حالی که در تئاتر آزاد شاهد اجرای یک نمایش به مدت یک یا ۲ سال هستیم.

وی درباره نکاتی که برای اجرای طولانی‌مدت یک اثر نمایشی باید در نظر گرفته شود، یادآور شد: بازیگرها باید بتوانند طراوت بازی خود را حفظ کنند و در پروژه‌های دیگر حضور نداشته باشند. ارتزاق باعث می‌شود که بازیگر در کارهای دیگر هم حضور پیدا کند ولی اگر به این باور برسیم که وقتی اجرای یک نمایش با استقبال مخاطب همراه است، می‌تواند ۶ ماه یا یک سال اجرا داشته باشد، روند شکل می‌گیرد. البته سالن‌های نمایش به ویژه سالن‌های دولتی هم به دلیل تعهدات مختلف نمی‌توانند به صورت طولانی مدت پذیرای یک گروه باشند.

مولانیا تصریح کرد: گاهی بازیگرها برای حضور در یک نقش به صورت بلندمدت خسته می‌شوند و به همین دلیل است که در تئاتر اروپا و آمریکا برای هر نقش یک بازیگر رزرو حضور دارد ولی در تئاتر ایران این‌گونه نیست. وقتی یک نمایش مخاطب دارد، می‌تواند در یک سالن اجرای بلندمدت داشته باشد و به نوعی سالن نمایش را هم شناسنامه‌دار کند.

کارگردان «خبری از او نیست»، تاکید کرد: از گیلدا ویشکی خیلی تشکر می‌کنم که در کار ما حضور داشت و به نازنین احمدی که از بازیگران با تجربه تئاتر است خوشامد می‌گویم. وی کار سختی داشت که طی یک هفته تمرین فشرده خود را به گروه برساند و گروه هم با صمیمیت و جدیت زیادی احمدی را در این مسیر همراهی کرد. یک تشکر هم از پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب دارم که یکی از بهترین فضاهای تئاتری است که تاکنون فعالیت و حضور در آن را تجربه کردم؛ مجموعه‌ای کاملاً فرهنگی که برای تماشاگر و هنرمند ارزش قائل است.

نمایش «خبری از او نیست» با حضور مریم داننده‌فرد، نازنین احمدی، وحید آقاپور، هومن کیایی، آریا قاسمی، از ساعت ۱۹:۴۵ پنجشنبه ۲۱ دی، در بلک‌باکس پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب روی صحنه می‌رود. علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

«خبری از او نیست» روایت یک دورهمی صمیمانه است؛ زن و شوهری با دوستان‌شان شامی دوستانه ترتیب می‌دهند، در خلال این مهمانی مسائلی بازگو می‌شود که دیگران از شنیدنش شوکه می‌شوند.


منبع: خبرگزاری مهر