سریال‌هایی که در ادامه از آن‌ها اسم برده می‌شود، شامل سریال‌هایی از جنگ‌جهانی اول، جنگ‌جهانی دوم، جنگ ویتنام و حتی سریال‌هایی که مربوط به افراد نظامی که یا با یک جنگ خاص سر و کار دارند یا مأموریت‌های خاصی به آنها محول می‌شود و وابستگان آن‌ها و تاثیر جنگ بر این افراد هم می‌شوند.

چارسو پرس: برنامه‌های تلویزیونی زیادی وجود دارد که جنگ‌ها و پیامدهای مربوط به آن را به تصویر می‌کشد. درست است که نمایش‌های تلویزیونی مبتنی بر جنگ و نیروهای نظامی به اندازه فیلم‌های جنگی محبوب نیستند (احتمالاً به این دلیل که تماشای مداوم صحنه‌های جنگ در تلویزیون ممکن است پس از مدتی خسته‌کننده شود) با این حال هنوز گزینه‌های زیادی برای دوستداران این ژانر وجود دارد. سریال‌هایی که در ادامه از آن‌ها اسم برده می‌شود، شامل سریال‌هایی از جنگ‌جهانی اول، جنگ‌جهانی دوم، جنگ ویتنام و حتی سریال‌هایی که مربوط به افراد نظامی که یا با یک جنگ خاص سر و کار دارند یا مأموریت‌های خاصی به آنها محول می‌شود و وابستگان آن‌ها و تاثیر جنگ بر این افراد هم می‌شوند.

۱. اکو ۳ (Echo 3)

معرفی بهترین سریال‌های جنگی که باید تماشا کنید

  • خالق سریال: مارک بول
  • بازیگران: جسیکا آن کالینز، لوک ایوانز، میخیل هایسمان، تمورا موریسون
  • زمان پخش: از ۲۰۲۲ تاکنون
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۵ از ۱۰

سریال« اکو ۳» بر اساس سریال «هنگامی که قهرمانان پرواز می‌کنند» (When Heroes Fly) ساخته شده. یکی از ستارگان این سریال لوک ایوانز است که بسیاری معتقدند آنقدر که لیاقتش بوده، دیده نشده. این بازیگر نه تنها می‌تواند در نقش‌های خوب و بد به یک اندازه درخشان ظاهر شود، بلکه هم در عرصه‌ی سینما و هم تلویزیون توانسته درخشان ظاهر شود. ایوانز (که بیشتر به خاطر نقش شرور داستان فیلم «سریع و خشمگین»، «لوک شاو»، شناخته می‌شود) در سریال «اکو ۳» نقش عضوی از نیروی دلتا، الکس بامبی چسبورو را بازی می‌کند که پس از ربوده شدن خواهرش، امبر، توسط شبه نظامیان در حین انجام وظایف پزشکی در کلمبیا، به ماموریتی برای نجات او می‌رود.

جدای از بازی عالی ایوانز در نقش یکی از اعضای ارتش دو نفره این تیم نجات که کلاسی آموزشی محسوب می‌‌شود، این سریال سرویس اپل تی‌وی پلاس، درام‌های خانوادگی فراوانی هم دارد، چرا که عضو دیگر این ارتش دونفره و همکار بامبی، شوهر امبر است. این دو نفر در مورد همه چیز، از نحوه انجام ماموریت‌ها گرفته تا نحوه برخوردشان با امبر، اختلاف نظر دارند و همه‌ی این درگیری‌ها باعث ایجاد جنجال‌هایی بزرگ در طول سریال می‌شود. علاوه بر این، اپیزود پایانی فصل اول همانقدر بی‌عیب و نقص است که فینال‌های مجموعه‌های تلویزیونی باید باشند.

۲. نیروهای ویژه (SEAL Team)

معرفی بهترین سریال‌های جنگی که باید تماشا کنید

  • خالق سریال: بنجامین کاوول
  • بازیگران: دیوید بورناز، مکس تیریوت، جسیکا پره، نیل براون جونیور، ای جی باکلی، تونی تراکس
  • زمان پخش: از ۲۰۱۷ تاکنون
  • امتیاز IMDb به فیلم:۸ از ۱۰

«نیروهای ویژه» حتی بعد از منتقل شدن از شبکه‌ی سی‌بی‌اس به پارامونت پلاس، به ارائه همان داستان‌های پر هیجان قبلی ادامه داده است. این نمایش حول محور اعضای نخبه‌ترین واحد نیروی ویژه‌ی دریایی، معروف به «گروه توسعه جنگ ویژه نیروی دریایی ایالات متحده»، است که باید در مدتی کوتاه ماموریت‌هایی را در سراسر جهان انجام دهند.

اکشن‌ها و ماموریت‌های این سریال همگی آنقدر واقعی به نظر می‌رسند که بینندگان با تماشای آن به راحتی متوجه می‌شوند که افراد با تجربه نظامی به عنوان مشاور در این سریال حضور داشته‌اند. حتی نقش یکی از اعضای این نیروی ویژه دریایی را عضو سابق نیروی دلتا، تایلر گری، بازی می‌کند. علاوه بر این، دوستداران حیوانات هم از این نمایش لذت خواهند برد، زیرا یک سگ نظامی آموزش دیده به عنوان یکی از شخصیت‌های فرعی در «نیروهای ویژه» حضور دارد.

۳. آخرین کشتی (The Last Ship)

معرفی بهترین سریال‌های جنگی که باید تماشا کنید

  • خالق سریال: هنک استاینبرگ، استیون کین
  • بازیگران: اریک دین، رونا میترا، آدام بالدوین، چارلز پارنل، تراویس ون وینکل، سم اسپروئل، مریسا نایتلینگ
  • زمان پخش: از ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸
  • امتیاز IMDb به فیلم:۴ از ۱۰

«آخرین کشتی» عناصر علمی تخیلی، اکشن و رمزآلود را ترکیب می‌کند تا سریالی جذاب در ژانر درام نظامی تولید شود. این سریال در عین‌حال که داستانی مربوط به بیماری‌های همه‌گیر و ویروس‌ها دارد ولی ساختار نظامی خود را حفظ کرده است. «آخرین کشتی» در واقع بر اساس رمانی به همین نام نوشته‌ی ویلیام برینکلی در سال ۱۹۸۸، ساخته شده و داستان از جایی آغاز می‌شود که خدمه ناتان جیمز (DDG-151) متوجه می‌شوند که یک ویروس ۸۰ درصد از جمعیت جهان را آلوده کرده است. بنابراین آنها باید در عین حال که تمام تلاش خود را برای زنده ماندن انجام می‌دهند، سعی کنند تا درمانی برای این بیماری پیدا کنند.

این سریال دارای سکانس‌های اکشن در مقیاس سینمایی است که با توجه به اینکه مایکل بی به عنوان یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی در این پروژه حضور داشته، دور از انتظار نیست. تنش هم در طول تمام قسمت‌های سریال حفظ می‌شود، زیرا نویسندگان به محض حل شدن یک مشکل، نکته جدیدی را مطرح می‌کنند. در مورد بازیگران، بازیگر اصلی، اریک دین، هم باید گفت که در این سریال به همان اندازه جذاب است که در زمان بازی‌اش در نقش دکتر مارک اسلون در «آناتومی گری» (Grey’s Anatomy) بود.

۴. ویسکی ۶۸ (۶۸ Whiskey)

معرفی بهترین سریال‌های جنگی که باید تماشا کنید

  • خالق سریال: روبرتو بنابیب
  • بازیگران: سم کلی، گِـیج گولایتلی، کریستینا رادلو، جرمی تاردی، درک تلر، بث رایزگرف
  • زمان پخش: ۲۰۲۰
  • امتیاز IMDb به فیلم:۸ از ۱۰

سریال «ویسکی ۶۸» از اتفاقات وحشتناک میدان نبرد دوری می‌کند و در عوض داستان شیطنت‌هایی که پزشکان نظامی یکی از پایگاه‌های ناتو در افغانستان مرتکب می‌شوند را بازگو می‌کند. این سریال در واقع یک درام کمدی است که شخصیت‌های آن اغلب با اقداماتی احمقانه به دنبال کسب درآمد بیشتر یا رفع خستگی ناشی از کار هستند.

تمام ۱۰ قسمت «ویسکی ۶۸» کاملاً برای بینندگان قابل درک است چرا که به غیر از پوشیدن یونیفرم و استفاده از اصطلاحات نظامی، شخصیت‌ها به انجام فعالیت‌های روزمره می‌پردازند. علاوه بر آن، این نمایش با کنار هم قرار دادن لحظه‌هایی از رفاقت عمیق و همچنین صحنه‌ها و لحظات تنش‌زا بینندگان را همزمان شوکه و سرگرم می‌کند. بنابراین، اگر می‌خواهید تمام تفاوت‌های ظریف زندگی یک پزشک ارتش را در یک منطقه جنگی، از جمله موقعیت‌های اغلب خطرناک و پوچی که این پزشکان در آن قرار می‌گیرند، تماشا کنید، قطعاً باید به «ویسکی ۶۸» یک فرصت بدهید.

۵. تبصره ۲۲ (Catch-22)

معرفی بهترین سریال‌های جنگی که باید تماشا کنید

  • خالق سریال: لوک دیویس، دیوید میشد
  • بازیگران: کریستوفر ابوت، کایل چندلر، دنیل دیوید استوارت، رافی گراورن، گراهام پاتریک مارتین، لوئیس پولمن، آستین استول
  • زمان پخش: ۲۰۱۹
  • امتیاز IMDb به فیلم:۷ از ۱۰

داستان سریال «تبصره ۲۲» حول اعضای یک بمب افکن نیروی هوایی ارتش ایالات متحده است ​​که تمام تلاش خود را برای اجتناب از ماموریت انجام می‌دهد. این سریال گروه بازیگرانی بسیار قوی دارد که شامل کایل چندلر، کریستوفر آبوت و جورج کلونی هم می‌شود. البته بازی کریستوفر آبوت بیشتر از سایرین در این مجموعه می‌درخشد چرا که قبلاً تجربه‌ای در درام‌های نظامی داشته است و در یکی ازبهترین فیلم‌های مربوط به جنگ خلیج‌فارس، «سه پادشاه» (Three Kings)، بازی کرده بود.

مینی‌سریال شبکه‌ی هولو شبیه به تاپ گان نیست، اما قطعا کسانی را که عاشق داستان‌های مربوط به هوانوردان نظامی هستند تحت تأثیر قرار خواهد داد. اگرچه وقایع این سریال به بخش مدیترانه‌ای جنگ جهانی دوم می‌پردازد، اما جزیره پیانوسا، جایی که اسکادران هوایی ۲۵۶ ارتش ایالات متحده در آن مستقر است، تخیلی است. اتفاقات عمدتاً از رمان پرفروش جوزف هلر اقتباس شده‌‌اند در نتیجه بینندگان با دیالوگ‌های خنده‌دار و سکانس‌های طنز در ماموریت‌ها مانند آنچه در کتاب آمده، روبه‌رو می‌شوند.

۶. ان‌سی‌آی‌اس (NCIS)

معرفی بهترین سریال‌های جنگی که باید تماشا کنید

  • خالق سریال: دونالد پی. بلیساریو، دان مک‌گیل
  • بازیگران: مارک هارمون، ساشا الکساندر، مایکل وترلی، کوته دی پابلو، جوزی دیویس، پائولی پرتی، مری ماوسر، دیوید مک‌کالوم
  • زمان پخش: از ۲۰۰۳ تاکنون
  • امتیاز IMDb به فیلم:۸ از ۱۰

معمولاً اینطور تصور می‌شود که پرسنل نظامی به ندرت در مرکز جنایات قرار دارند، اما سریال « ان‌سی‌آی‌اس» خلاف آن را ثابت می‌کند. این سریال شبکه‌ی سی‌بی‌اس که داستان آن حول تحقیقات سرویس تحقیقات جنایی نیروی دریایی در مورد فعالیت‌های جنایی مربوط به تفنگداران دریایی ایالات متحده و نیروی دریایی ایالات متحده می‌چرخد، حتی تبدیل به یکی از طولانی‌ترین برنامه‌های تلویزیونی تاریخ شده است.

از آنجایی که «ان‌سی‌آی‌اس» درواقع یک درام پلیسی است، بینندگان از تنوع نمایش لذت خواهند برد. علیرغم این که این سریال برای مدت طولانی روی آنتن بوده و چند اسپین آف هم برای آن ساخته شده است، از آن‌جایی که هر بخش داستان و شروری متفاوت دارد، داستان‌های آن هرگز تکراری و خسته کننده نخواهد شد. علاوه بر این، برای فیلمبرداری سریال هم تلاش زیادی انجام شده تا این اطمینان حاصل شود که هر صحنه به اندازه شخصیت‌هایی که داستان روی آنها متمرکز شده، متفاوت است.

۷. ثبت‌نام سربازی (Enlisted)

معرفی بهترین سریال‌های جنگی که باید تماشا کنید

  • خالق سریال: کوین بیگل
  • بازیگران: جف استالتس، کریس لوول، پارکر یانگ، کیت دیوید، آنجلیک کابرال
  • زمان پخش: ۲۰۱۴
  • امتیاز IMDb به فیلم:۹ از ۱۰

احتمال اینکه سه برادر در یک واحد نظامی مشغول شوند بسیار کم است، اما از آنجایی که این برادران در سریال «ثبت‌نام سربازی» در خطر مرگ در جنگ نیستند، چنین سناریویی قابل باور است. وظیفه‌ی این برادران محافظت از فورت مک گی در زمانی است که اکثر سربازان در ماموریت‌های خارج از کشور مستقر شده‌اند، بنابراین زندگی برای آنها خسته کننده است.

با این اوصاف داستان «ثبت‌نام سربازی» با فرو رفتن در رقابت ناخوشایند برادرانه و دشمنی‌های خنده‌دار در محل کار پیش می‌رود. درست است که این سریال به طور کلی کمدی است، اما در کنار آن هدف مهم آشنایی طرفداران با فعالیت‌های روزانه‌ای که در اردوگاه‌های نظامی متعدد داخل آمریکا انجام می‌شود را هم به عهده دارد. این چیزی است که اکثر پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی نظامی اغلب نادیده می‌گیرند و معمولا به اردوگاه‌های مستقر در خارج از آمریکا می‌پردازند.

۸. حمله متقابل (Strike Back)

معرفی بهترین سریال‌های جنگی که باید تماشا کنید

  • خالق سریال: جیمز دارمر، جد مرکوریو، تونی سینت
  • بازیگران:ریچارد آرمیتاژ، اندرو لینکولن، کالین سالمون، جودی می، فیلیپ وینچستر، سالیوان استیپلتون، رونا میترا، چارلز دنس
  • زمان پخش: از ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰
  • امتیاز IMDb به فیلم:۱ از ۱۰

«حمله متقابل» یکی از آن سریال‌هایی است که شروع ضعیفی در فصل اول دارد، اما نکته امیدوار کننده در مورد آن این است که فصل اول را می‌توان به‌طور کامل نادیده گرفت، چرا که ارتباط چندانی با بقیه سریال ندارد. از فصل دوم که فیلیپ وینچستر و سالیوان استپلتون به عنوان دو عضو بخش ۲۰ وظیفه انجام ماموریت‌های مخفی در سراسر جهان را بر عهده می‌گیرند، اوضاع در سریال هم بهتر می‌شود.

مسلماً «حمله متقابل» می‌تواند جذاب‌ترین سریال برای عاشقان عملیات نظامی باشد زیرا تقریباً هر چند دقیقه یک بار در این سریال تیراندازی اتفاق می‌افتد. با این حال، درگیری و جنگ هرگز مانع پیش‌برد طرح داستان نمی‌شود. همه چیز در این داستان منطقی است. علاوه بر این، رابطه‌ی دوستانه‌ی پلیسی بین دو شخصیت اصلی بسیار پویا و جذاب است، یکی محتاط و معقول و دیگری فردی جسور لذت طلب که هرگز در رویارویی با دشمن تردید نمی‌کند.

۹. ترمینال لیست (The Terminal List)

معرفی بهترین سریال‌های جنگی که باید تماشا کنید

  • خالق سریال: دیوید دی‌جیلیو
  • بازیگران: کریس پرت، کنستانس وو، تیلور کیچ، رایلی کیئو، آرلو مرتز، جین تریپل‌هور،
  • زمان پخش: از ۲۰۲۲ تا کنون
  • امتیاز IMDb به فیلم:۹ از ۱۰

وقتی ستارگان سینما شانس خود را در برنامه‌های تلویزیونی امتحان می‌کنند، معمولاً نتیجه‌ی کار رضایت بخش است. در سریال «ترمینال لیست»، کریس پرت در نقش ستوان فرمانده جیمز ریس بازی می‌کند، یکی از اعضای نیروی دریایی ویژه که پس از این که تمام خدمه ۱۴ نفره‌اش در حین ماموریت دستگیری یک متخصص سلاح‌های شیمیایی در سوریه به قتل می‌رسند، مجبور می‌شود به تنهایی به خانه بازگردد. ولی ستوان جیمز بعد از بازگشتش به ایالات متحده، متوجه یک توطئه بزرگ در مورد این ماموریت می‌شود.

درست است که پرت یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های خود را در این سریال سرویس آمازون پرایم به نمایش می‌گذارد، اما بازی تیلور کیچ در «ترمینال لیست» درخشش منحصر به فردی دارد. به طور کلی، رویدادهای اتفاق افتاده در داستان بسیار واقع‌گرا هستند که با توجه به این که این اثر بر اساس رمانی تخیلی از جان کار، فردی که ۲۰ سال در فرماندهی نیروی دریایی ویژه خدمت کرده است، ساخته شده، این مساله تعجب‌آور نیست. طبق گزارشات سریالی به عنوان پیش درآمد «ترمینال لیست» نیز در حال ساخت است.

۱۰. همسران ارتشی (Army Wives)

معرفی بهترین سریال‌های جنگی که باید تماشا کنید

  • خالق سریال: کارینا فوگت
  • بازیگران: کاترینا بل، بریجید برنا، استرلینگ کی براون، ریچارد برایانت، جرمی دیویدسن، وندی دیویس، کیم دلنی، توری دویتو
  • زمان پخش: از ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳
  • امتیاز IMDb به فیلم:۵ از ۱۰

درست است که «همسران ارتشی» اکشن زیادی ندارد، اما سریالی زیباست که به خوبی به موضوعات اختلال اضطراب پس از سانحه، مرگ، اعتیاد و خیانت می‌پردازد. داستان این سریال حول محور گروهی از دوستان است که در فورت مارشالی خیالی زندگی می‌کنند و در پی ازدواج با اعضای ارتش با چالش‌هایی روبرو می‌شوند.

تمرکز سریال «همسران ارتشی» بر مسائل حساسی حول مشکلات جانبی استقرار اعضای ارتش در عملیات نظامی است. برخی از همسران پس از دوری طولانی از شوهران خود توسط مردان محلی وسوسه می‌شوند، در حالی که برخی دیگر پس از بازگشت همسرانشان از جنگ برای برقراری ارتباط با همسر خود دچار مشکل می‌شوند. سیاست پایه و شایعات هم بخش عمده‌ای از سریال «همسران ارتش» را تشکیل می‌دهد و این موضوعات مهم همیشه به برخی از جالب‌ترین داستان‌های فرعی منجر می‌شوند

۱۱. یگان شش (SIX)

معرفی بهترین سریال‌های جنگی که باید تماشا کنید

  • خالق سریال: ویلیام برویلس
  • بازیگران: بری اسلوآنه، کایل اشمید، خوان پابلو رابا، ادوین هاج، برایان دیویس، دومینیک آدامز
  • زمان پخش: از ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸
  • امتیاز IMDb به فیلم:۲ از ۱۰

تمرکز داستان در «یگان شش» بر اعضای گروه توسعه جنگ نیروی ویژه‌ی دریایی ایالات متحده (DEVGRU) است که معمولاً با نام SEAL Team Six شناخته می‌شود. با وجود این که شخصیت‌ها و ماموریت‌ها همگی تخیلی هستند، اما نمایش به رویدادهای دنیای واقعی مانند ترور بوکوحرام و تهدید القاعده در افغانستان مرتبط می‌شود.

بیشتر از اکشن، اجراها به لطف بازیگران با استعدادی مانند والتون گوگینز و بری اسلون در این سریال برجسته شده‌اند. هر لحظه از درد و ناامیدی اعضا به طور دقیق توسط گروه بازیگران به بینندگان منتقل می‌شود که نتیجه آن یک سریال بسیار احساسی است. علاوه بر این، «یگان شش» تنها دو فصل دارد، بنابراین گزینه‌ای مناسب برای دوستداران سریال‌های جنگی است که به دنبال سریالی خوب برای تماشا در کوتاه مدت هستند.

۱۲. یگان (The Unit)

معرفی بهترین سریال‌های جنگی که باید تماشا کنید

  • خالق سریال: دیوید مامیت
  • بازیگران: دنیس هایسبرت، رژینا تیلور، اسکات فلی، رابرت پاتریک، آدری ماری اندرسون، مکس مارتینی، ابی برمل
  • زمان پخش: از ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹
  • امتیاز IMDb به فیلم:۱ از ۱۰

«یگان» سریال دیگری است که بینندگان می‌توانند کاملاً به واقع‌گرایی آن اعتماد کنند چرا که تهیه کننده آن، اریک ال. هانی، یکی از اعضای سابق دلتا فورس است. رویدادهای سریال بر اساس کتاب خاطرات هانی، «درون نیروی دلتا: داستان یگان ویژه ضدتروریسم آمریکا» (Inside Delta Force: The Story of America’s Elite Antiterrorist Unit) است، اما شخصیت‌ها (و حتی پست ارتش فورت گریفیث) همگی تخیلی هستند.

جدا از سرگرم کننده بودن، سریال جنگی «یگان» بسیار آموزنده است. یکی از بزرگ‌ترین نکاتی که این سریال فاش کرده است این است که اصطلاح «نیروی دلتا» فقط توسط مردم استفاده می‌شود، نه ارتش. در عوض، این بخش (که متشکل از نیروهای با استعداد از گروه های مختلف نیروهای ویژه است) تنها به عنوان یگان نامیده می‌شود. اعضای این گروه حتی یونیفورم استاندارد ارتش را هم نمی‌پوشند و این امر باعث می‌شود که دولت در صورت بروز مشکل در عملیات، وجود آنها را انکار کند.

۱۳. دختر ما (Our Girl)

معرفی بهترین سریال‌های جنگی که باید تماشا کنید

  • خالق سریال: تونی گراندز
  • بازیگران: لیسی ترنر، میشل کیگان، بن آلدریج، سیمون لنون، سین وارد، سین سگر، رولان بل، هارکی بهامبرا، پاتریک مک‌نامی
  • زمان پخش: از ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰
  • امتیاز IMDb به فیلم:۶ از ۱۰

«دختر ما» درامی تأثیرگذار است که برخی از چالش‌های عمده‌ای که زنان در ارتش با آن روبه‌رو هستند را نشان می‌دهد. شخصیت اصلی سریال، مولی، پس از گذراندن دوره آموزشی خود به عنوان تکنسین پزشکی نظامی، در ابتدا با مخالفت خانواده خود برای پیوستن به ارتش مواجه می‌شود. بدبختی‌های او به همین جا ختم نمی‌شود و او به یک واحد کاملاً مردانه در افغانستان اعزام می‌شود که یکی از اعضای آن به طور اتفاقی کسی است که مولی سابقاً با او رابطه داشته است.

مولی در طول مدت حضورش در این سریال شبکه‌ی بی‌بی‌سی وان مجبور است دائماً ارزش خود را ثابت کند و در عین حال تمام تلاش خود را برای جلوگیری از درگیر شدن با اتفاقات متفرقه انجام می‌دهد. نمایش در ادامه تمرکز خود را به سرجوخه جورجی لین تغییر می‌دهد که با چالش‌های مشابه مولی روبرو است. «دختر ما» با گذشت هر فصل بهتر هم می‌شود زیرا قهرمان داستان به نقاط مختلف جهان اعزام می‌شود.

۱۴. نیروی نهایی (Ultimate Force)

معرفی بهترین سریال‌های جنگی که باید تماشا کنید

  • خالق سریال: راب هیلند، کریس رایان
  • بازیگران: راس کمپ، تونی کورران، جیمی دراون، الکس رید، مایلز اندرسون، کریستوفر فاکس، سم کالیس، هدر پیس
  • زمان پخش: از ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸
  • امتیاز IMDb به فیلم:۵ از ۱۰

امروزه راس کمپ بیشتر به خاطر ساخت و روایت فیلم‌های مستند درباره باندهای مختلف شناخته می‌شود، اما در گذشته، او بازیگری تمام عیار بود. این شخصیت تلویزیونی در چند سریال بازی کرد، از جمله «نیروی نهایی»، که داستانی درباره‌ی نیروهای سرخ است: یکی از واحدهای سرویس هوایی ویژه (SAS) که وظیفه دارد تروریست‌ها و جنایتکاران فراری را از بین ببرد.

هر قسمت از سریال ۵۰ تا ۷۰ دقیقه طول می‌کشد، بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که صحنه‌های اکشن زیادی برای لذت بردن وجود خواهد داشت. بر خلاف نمایش‌های دیگر از این نوع، سریال «نیروی نهایی» بیش از حد از قهرمانان خود با زره‌های غیبی در طرح داستان محافظت نمی‌کند. بسیاری از سربازان در طول ماموریت جان خود را از دست می‌دهند و حتی در برخی موارد، تعداد آنها به طور خطرناکی کاهش می‌یابد تا جایی که به یکی از نگرانی‌های بزرگ تبدیل می‌شود. مرگ‌های غم‌انگیز و دلخراش در سریال زیاد هستند، اما سریال همچنان راه‌هایی برای عبور از غم و اندوه پیدا می‌کند.

۱۵. گشت دریایی (Sea Patrol)

معرفی بهترین سریال‌های جنگی که باید تماشا کنید

  • خالق سریال: هال و دی مک‌الروی
  • بازیگران: کریستی لی آلان، جان بچلور، ساسکیا بورمیستر، کونراد کولبی، دنیل هاروات، مت هولمز، جاش لاوسون
  • زمان پخش: از ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱
  • امتیاز IMDb به فیلم:۵ از ۱۰

داستان سریال «گشت دریایی» که توسط شبکه نه استرالیا تولید شده، بر اعضای نیروی دریایی سلطنتی استرالیا (RAN) متمرکز است که با یک قایق گشتی در آب‌ها گشت‌زنی می‌کنند. در حین کار، این نیروها مجبور می‌شوند با شرایط اضطراری مربوط به دزدی دریایی، ماهیگیری بدون مجوز، مهاجران غیرقانونی و کشتی‌های جاسوسی مقابله کنند.

این نکته را در نظر بگیرید که این سریال شروع آهسته و شاید خسته‌کننده‌ای داشته باشد، اما توصیه می‌کنیم تا رسیدن به قسمت‌های مهیج سریال کمی صبور باشید. به علاوه که شخصیت‌های اصلی همه بسیار دوست‌داشتنی هستند و هیچ قهرمان برتری که بیش از حد متواضع باشد یا خدمه‌ای که واقعاً نمی‌خواهد کار خود را انجام دهد در سریال وجود ندارد. هر کس در مواقعی که لازم باشد قدم برمی‌دارد و کار خود را به درستی انجام می‌دهد.

۱۶. بلواستون ۴۲ (Bluestone 42)

معرفی بهترین سریال‌های جنگی که باید تماشا کنید

  • خالق سریال: ریچارد هارست،جیمز کری
  • بازیگران: الیور کریس، گری کار، جیمی کوئین، اسکات هاتسون، کیتی لینس، استفن وایت، تونی گاردنر، کلی آدامز، کینو لی هکتور، متیو لوییس
  • زمان پخش: از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵
  • امتیاز IMDb به فیلم:۹ از ۱۰

«بلواستون ۴۲» یک پیشنهاد کمدی دیگر برای کسانی است که به اندازه کافی اکشن و لحظات غم‌‌انگیز جنگ را دیده‌اند. این سریال شبکه بی بی سی حول یک واحد خنثی سازی بمب در افغانستان است که اعضای آن را به سختی می‌توان قهرمان دانست. تنها چیزی که این افراد به آن اهمیت می‌دهند زندگی شخصی‌شان است، بنابراین راه‌هایی برای لذت بردن هر چه بیشتر از موقعیت خود پیدا می‌کنند.

صحنه های فراموش نشدنی زیادی در «بلواستون ۴۲» وجود دارد، از جمله قسمت خلبانی که در آن کاپیتان به طرز خنده‌داری وانمود می‌کند تحت تأثیر مرگ مامور سی‌.آی‌.ای قرار نگرفته است تا در مقابل یک افسر زن تازه‌وارد که به او علاقه‌مند است، سرسخت به نظر برسد. یا قسمتی که یکی دیگر از افسران به جای کار کردن، مدام تلاش می‌کند کسی را پیدا کند تا خاطرات او را ثبت کند، در حالی که دیگری به سرقت غذا ادامه می‌دهد.

۱۷. راه‌حل نهایی (Last Resort)

معرفی بهترین سریال‌های جنگی که باید تماشا کنید

  • خالق سریال: شوآن رایان، کارل جاجدوسک
  • بازیگران: آندره بروگر، اسکات اسپیدمن، دیزی بتس، کامیل دپازیس، دیچن لاچمن، دنیل لیسینگ، آتم ریسر، جسی شرم، رابرت پاتریک
  • زمان پخش: از ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳
  • امتیاز IMDb به فیلم:۳ از ۱۰

داستان «راه‌حل نهایی» تصویری از این که اگر خدمه یک زیردریایی نیروی دریایی به عنوان دشمن دولت معرفی شوند، چگونه خواهد بود را ترسیم می‌کند. همه چیز از زمانی شروع می‌شود که کاپیتان دستور شلیک موشک به پاکستان را دریافت می‌کند ولی از انجام این دستور امتناع می‌کند زیرا ارتباط از طریق کانال‌های مناسب انجام نشده است. اما چنین سرپیچی منجر به تحت تعقیب قرار گرفتن او و خدمه‌اش توسط دولت خودی می‌شود.

وقایع این سریال که جز سریال‌های جدید جنگی است، در دریا شروع می‌شوند. خدمه زیر دریایی در تلاشند قبل از اینکه به جزیره‌ای خیالی و فرانسوی منتقل شوند، راهی برای مقابله با شرایط نامناسب پیش آمده پیدا کنند. «راه‌حل نهایی» از آن دست سریال‌های نظامی است که بیشتر با گفتگو و تنش پیش می‌رود تا اکشن، اما در بیشتر دوره کوتاه ۱۳ قسمتی خود جذاب باقی می‌ماند.

۱۸. جاگ (JAG)

معرفی بهترین سریال‌های جنگی که باید تماشا کنید

  • خالق سریال: دونالد پی. بلیساریو
  • بازیگران: دیوید جیمز الیوت، تریسی نیدهام، کاترین بل، پاتریک لابیورتو، جان ام جکسون، اسکات لارنس، زوئی مک‌للان
  • زمان پخش: از ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۵
  • امتیاز IMDb به فیلم:۷ از ۱۰

سریال «جاگ» بود که سریال «ان‌سی‌آی‌اس» به وجود آورد و اگرچه فرض بر این بود که این دو نمایش شبیه هم باشند، اما با وجود ارتباط در کلیت، آنها چندان شبیه نیستند. «ان‌سی‌آی‌اس» بیشتر در مورد تحقیقات است، در حالی که «جاگ» بیشتر شبیه نسخه «نظم و قانون» ارتش است و به شدت بر سیستم قضایی تمرکز دارد. وقایع عمدتاً حول محور اعضای دفتر قاضی کل نیروی دریایی می‌چرخد.

مانند «نظم و قانون»، «جاگ» بیشتر داستان‌های خود را از سرفصل‌ها جدا می‌کند و چاشنی تخیلی هم به آنها اضافه می‌کند. با وجود این که این سریال در مجموع ۱۰ فصل دارد، تقریباً هیچ قسمت کسل‌کننده‌ای ندارد، بنابراین احتمال بسیار بالایی وجود دارد که از آن لذت ببرید.

۱۹. عملیات ویژه: شیرزن (Special Ops: Lioness)

معرفی بهترین سریال‌های جنگی که باید تماشا کنید

  • خالق سریال: تیلور شریدان
  • بازیگران: زویی سالدانیا، دیو آنابل، جیل واگنر، لامونیکا گرت، جیمز جردن، آستین هبرت، جوناس بارتون، هانا لاو لانیه، نیکول کیدمن، مورگان فریمن
  • زمان پخش: از ۲۰۲۳ تاکنون
  • امتیاز IMDb به فیلم:۷ از ۱۰

تیلور شریدان اخیراً در فرم بسیار خوبی به سر می‌برد و سریال‌های باشکوهی مانند یلوستون و تولسا کینگ را خلق کرده است. یکی از آخرین پروژه‌های او که جزو بهترین سریال‌های جنگی آمریکایی است، سریال «عملیات ویژه: شیرزن» است که در آن یک فرمانده نیروی شناسایی (FORECON) وظیفه رهبری خدمه خود را برای از بین بردن تهدیدات تروریستی مختلف در سراسر جهان دارد. بخشی از کار او نیز مخفی نگه داشتن این عملیات‌ها است.

زویی سالدانیا در این سریال نقش اول را برعهده دارد و این نقش را با ظرافت و هوشیاری که لازم است ایفا می‌کند. سایر بازیگران مکمل از جمله مورگان فریمن، نیکول کیدمن، و مهمتر از همه، مارتین کلی هم نقش‌آفرینی‌های درخشانی به نمایش می‌گذارند. با توجه به شروع طوفانی سریال طرفداران می‌توانند انتظار فصل‌های عالی بیشتری را هم داشته باشند.

۲۰. ماش (M*A*S*H)

معرفی بهترین سریال‌های جنگی که باید تماشا کنید

  • خالق سریال: لری گیلبرت
  • بازیگران: آلن آلدا، وین راجرز، مک‌لین استیونسون، لرتا اسویت، لری لینویل، مایک فارل، هری مورگان، جیمی فار، ویلیام کریستوفر، دیوید اوگدن استایرس
  • زمان پخش: از ۱۹۷۲ تا ۱۹۸۳
  • امتیاز IMDb به فیلم:۵ از ۱۰

از آنجایی که سریال «ماش» جنگ کره را از زاویه‌ای پزشکی بررسی می‌کند، بنابراین مخاطبان می‌توانند دید کاملی از انواع آسیب‌های بدنی که سربازان هنگام جنگ برای کشورشان متحمل می‌شوند، داشته باشند. این نوع از سریال‌ها باعث می‌شود مردم بیشتر از فداکاری‌های پرسنل نظامی قدردانی کنند و از آنجایی که تعداد زیادی شخصیت دوست‌داشتنی در «ماش» حضور دارند، احتمالاً حتی معمولی‌ترین بینندگان را هم سرگرم خواهد کرد.

توسعه شخصیت‌ها نیز دیدنی است. به هر حال، این سریال ۱۰ فصل دارد و از آنجایی که همیشه امتیاز بالایی داشته، احتمالاً مجریان و نویسندگان برنامه می‌دانستند که نیازی به عجله برای پیش‌برد داستان ندارند و تهدیدی برای لغو سریال وجود نخواهد داشت. حتی امروز هم قسمت آخر «ماش» همچنان رکورد پربیننده‌ترین قسمت پایانی سریال‌های تاریخ را در اختیار دارد.

۲۱. جوخه برادران (Band of Brothers)

معرفی بهترین سریال‌های جنگی که باید تماشا کنید

  • خالق سریال: تام هنکس، استیون اسپیلبرگ
  • بازیگران: دیمین لوئیس، ران لیوینگستون، دیوید شویمر، دانی والبرگ، اسکات گریمز، شین تیلر، پیتر یانگبلاد هیلز، ریچارد اسپیت جونیور، مایکل کادلیتز، جیمز مادیو، دکستر فلچر
  • زمان پخش: ۲۰۰۱
  • امتیاز IMDb به فیلم:۴ از ۱۰

«گروه برادران» یکی از بهترین مینی سریال‌های درام جنگی آمریکایی است که بر اساس کتاب غیرداستانی استفان امبروز که در سال ۱۹۹۲ با همین نام منتشر شد، ساخته شده است. این سریال که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت به خاطر رئالیسم وحشتناک و به تصویر کشیدن ماهرانه و دقیق فرهنگ نبرد در جنگ جهانی دوم مشهور است. «گروه برادران» در واقع روایتی دراماتیزه شده از «شرکت شرق» است که در طول جنگ جهانی دوم به لشکر ۱۰۱ هوابرد ارتش ایالات متحده اختصاص داده شده است و در طول ۱۰ قسمت به جزئیات اقدامات این شرکت در طول جنگ می‌پردازد.

درست است که فهرست گروه بازیگران سریال بسیار طول و دراز است، اما داستان هر قسمت عمدتاً بر روی یک شخصیت متمرکز است. علاوه بر آن، این مینی سریال توسط  تام هنکس و استیون اسپیلبرگ، دو اسطوره سازنده‌ی فیلم جنگی به‌یاد ماندنی «نجات سرباز رایان» (Saving Private Ryan)، تهیه شده است.

۲۲. اقیانوس آرام (The Pacific)

معرفی بهترین سریال‌های جنگی که باید تماشا کنید

  • خالق سریال: بروس سی. مککنا، رابرت اسچنکان، گراهام یوست
  • بازیگران: رامی ملک، جیمز بج دیل، جاون سدا، جوزف مازلو
  • زمان پخش: ۲۰۱۰
  • امتیاز IMDb به فیلم:۳ از ۱۰

این مینی سریال جنگی حماسی آمریکایی هم توسط تهیه کنندگان «گروه برادران» یعنی استیون اسپیلبرگ و تام هنکس ساخته شده است. «اقیانوس آرام» که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد، داستان نبردهای لشکر دریایی ۱ در اقیانوس آرام و همچنین مشارکت باسیلون در نبرد ایوو جیما را به نمایش می‌گذارد و به شدت بر تأثیرات روانی جنگ بر تفنگداران دریایی این لشکر در طول جنگ جهانی دوم تمرکز دارد.

این مینی سریال ۱۰ قسمتی با استقبال خوب منتقدان مواجه شد و مجله تایم آن را یکی از ۱۰ سریال برتر تلویزیونی سال ۲۰۱۰ معرفی کرد. «اقیانوس آرام» که حتی در سال ۲۰۱۰ برنده جایزه Peabody شد وحشیگری و وحشت جنگ را با جزئیات بی‌امان به تصویر می‌کشد که می‌تواند گاهی اوقات تماشای آن را دشوار کند، اما از ابتدا تا انتها جذاب است.

۲۳. قهرمانان هوگان (Hogan’s Heroes)

معرفی بهترین سریال‌های جنگی که باید تماشا کنید

  • خالق سریال: برنارد فین، البرت اس. رودی
  • بازیگران: باب کرین، وارنر کلمپرر، جان بنر، رابرت کلاری، ریچارد داوسون، ایوان دیکسون، لری هاویس
  • زمان پخش: از ۱۹۶۵ تا ۱۹۷۱
  • امتیاز IMDb به فیلم:۸ از ۱۰

«قهرمانان هوگان» یکی دیگر از سریال‌های کمدی جنگی آمریکایی است که مربوط به جنگ جهانی دوم است و در یک اردوگاه اسرای جنگی آلمانی اتفاق می‌افتد. این سریال شامل ۱۶۸ قسمت بود که از ۱۷ سپتامبر ۱۹۶۵ تا ۴ آوریل ۱۹۷۱ پخش شد و یکی از متنوع ترین سریال‌های جنگی تاریخ است. در چندین فصلی که «قهرمانان هوگان» ادامه پیدا کرد توانست در مجموع دوازده نامزدی و دو جایزه امی را از آن خود کند.

۲۴. نسل‌کشی (Generation Kill)

معرفی بهترین سریال‌های جنگی که باید تماشا کنید

  • خالق سریال: آندرئا کالدروود
  • بازیگران: الکساندر اسکارشگرد، جیمز رانسن، لی ترگسن، جان هورتاس، استارک سندز، بیلی لاش، پاوو شایدا
  • زمان پخش: ۲۰۰۸
  • امتیاز IMDb به فیلم:۵ از ۱۰

«نسل‌کشی» هم یک مینی سریال آمریکایی هفت قسمتی محصول شبکه‌ی HBO است. این سریال بر اساس کتابی به همین نام نوشته‌ی ایوان رایت ساخته شد و تجربیات او به عنوان گزارشگر همراه گردان شناسایی یکم نیروی دریایی ایالات متحده در تهاجم سال ۲۰۰۳ به عراق را به تصویر می‌کشد. به همین دلیل هم به خاطر حس فوق‌العاده دقیق و توجه شدید به جزئیات مشهور است.

تعداد کمی از سریال‌های تلویزیونی نظامی و جنگی دیگر توانسته‌اند به واقع‌گرایی که این سریال در جنگ مدرن به دست آورده، نزدیک شوند. سریال «نسل‌کشی»  در مجموع نامزد ۱۱ جایزه امی شد، در سال ۲۰۰۹ سه جایزه را در بخش مینی سریال برد و اکثراً از منتقدان و مخاطبان امتیاز بسیار خوبی کسب کرده است.

۲۵. تور وظیفه (Tour of Duty)

معرفی بهترین سریال‌های جنگی که باید تماشا کنید

  • خالق سریال: استیو دونکان، ال تراویس کلارک
  • بازیگران: استفن کافری، ترنس ناکس، کیم دلنی، تونی بکر، میگوئل ای. نونیز جونیور، رامون فرانکو، استن فاستر، جان دای
  • زمان پخش: از ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۰
  • امتیاز IMDb به فیلم:۳ از ۱۰

«تور وظیفه» که بر اساس رویدادهای جنگ ویتنام ساخته شده است یکی از اولین سریال‌هایی بود که تفسیری واقع‌گرایانه از وقایع نظامی که در طول جنگ جنجالی ویتنام رخ داد را به تصویر می‌کشید و به همین دلیل در تاریخ ماندگار شد. این سریال به مدت سه فصل و در مجموع ۵۸ قسمت یک ساعته پخش شد و نه تنها خود جنگ، بلکه مسائل مربوط به کار تیمی، نژادپرستی، جنسیت‌زدگی و سوء مصرف مواد مخدر را در این جنگ به خوبی به تصویر می‌کشد.

۲۶. نسل خورشید (Descendants of the Sun)

معرفی بهترین سریال‌های جنگی که باید تماشا کنید

  • خالق سریال: کیم اون-سوک، کیم وون-سوک
  • بازیگران: سونگ جونگ-کی، سونگ هه-کیو، جین گو، کیم جی-وون
  • زمان پخش: ۲۰۱۶
  • امتیاز IMDb به فیلم:۲ از ۱۰

«نسل خورشید» از بهترین سریال‌های جنگی کره‌ای است که داستان آن حول داستان عشقانه‌ی بین یک کاپیتان نیروهای ویژه و یک دکتر می‌چرخد. یو سی جین، فرمانده‌ی نیروهای حافظ صلح کره‌ی جنوبی و کانگ مو یون، جراحی با استعداد هستند که در منطقه‌ی جنگی خیالی اوروک با هم آشنا می‌شوند. هر دو نفر برای برقراری صلح به آن منطقه اعزام شده‌اند اما وظیفه‌ی یکی اسلحه در دست گرفتن و کشتن در میدان جنگ است و دیگری پزشکی است که باید جان انسان‌ها را از مرگ نجات دهد.

سریال عمیقا شرقی است و ارتباطی که به سختی میان این دو شخصیت شکل می‌گیرد و ادامه می‌یابد، بیشتر از اینکه نمود جسمانی داشته باشد، از شباهت‌ها و تفاوت‌های ذاتی آن‌ها و مکمل بودنشان در رابطه نشات می‌گیرد.

۲۷. گرگ آسمان (Airwolf)

معرفی بهترین سریال‌های جنگی که باید تماشا کنید

  • خالق سریال: دونالد پ بلیساریو
  • بازیگران: یان-مایکل وینسنت، ارنست بورگناین، الکس کورد
  • زمان پخش: از ۱۹۸۴ تا ۱۹۸۷
  • امتیاز IMDb به فیلم:۷ از ۱۰

سریال جنگی «گرگ آسمان» در ۴ فصل در دهه ۱۹۸۰ پخش شد و داستان استرینگ‌، خلبان بالگردی است که بعد از جنگ در یک شرکت تسلیحانی مشغول بکار می‌شود. این شرکت بالگردی با فناوری پیشرفته با قابلیت‌های رادارگریز به نام گرگ آسمان ساخته است تا از آن برای مقاصد نظامی خود استفاده نماید، دارایی ارزشمند برای دولت آمریکا، به ویژه سی.آی.ای. استرینگ این بالگرد را می‌دزدد و در ازای پنهان کردن آن در خاک لیبی، اقداماتی علیه آمریکا و در جهت خدمت به قذافی با این هلیکوپتر انجام می‌‌دهد. مقامات شرکت در صدد بازگرداندن گرگ آسمان هستند، اما استرلینگ شرط برگرداندن آن را پیدا شدن برادرش ناپدید شده‌اش در جنگ ویتنام عنوان می‌کند.

۲۸. راه طولانی خانه (The Long Road Home)

معرفی بهترین سریال‌های جنگی که باید تماشا کنید

  • خالق سریال: میکو آلانه
  • بازیگران: مایکل کلی، جیسون ریتر، کیت باسورث، سارا وین کالیز، جرمی سیستو، نوئل فیشر
  • زمان پخش: ۲۰۱۷
  • امتیاز IMDb به فیلم:۴ از ۱۰

«راه طولانی خانه» مینی سریالی جذاب از نشنال جئوگرافیک است که بر اساس کتاب مارتا راداتز با عنوان «راه طولانی خانه: داستانی از جنگ و خانواده» ساخته شده است.

این مینی سریال در طول جنگ عراق اتفاق می‌افتد و داستان واقعی و دلخراش به دام افتادن لشکر اول سواره نظام را در شهر صدر روایت می کند. در این حمله‌ی غافلگیرانه سربازان، خانواده‌های آنان و امدادگران در حالی که برای زنده ماندن تلاش می‌کنند با چالش‌های غیرقابل تصوری روبرو می‌شوند و با پیچیدگی‌های جنگ دست و پنجه نرم می‌کنند. این سریال با اجراهای فوق‌العاده و تصاویر بی‌آلایشی که از شجاعت و فداکاری نمایش می‌دهد، کاوشی عمیق از روح انسان در مواجهه با سختی‌ها ارائه می‌کند.

۲۹. انقلاب: جاسوسان واشنگتن (Turn: Washington’s Spies)

معرفی بهترین سریال‌های جنگی که باید تماشا کنید

  • خالق سریال: کریج سیلوراستاین
  • بازیگران: جیمی بل، ست نومریچ، هدر لیند، بورن گورمن، کوین مک‌نالی، انگوس مکفادین، جی‌جی فیلد، سنیا سولو
  • زمان پخش: از ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷
  • امتیاز IMDb به فیلم:۱ از ۱۰

سریال «انقلاب: جاسوسان واشنگتن» یک مجموعه تلویزیونی درام آمریکایی است بر اساس کتاب «جاسوسان واشنگتن: داستان اولین حلقه جاسوسی آمریکا» اثر الکساندر رز ساخته شده است. این سریال در چهار فصل پخش شد و داستان آن از سال ۱۷۷۶ تا ۱۷۸۱ در نیویورک اتفاق می‌افتد، جایی که یک کشاورز و دوستان دوران کودکی‌اش گروهی غیرمعمول از جاسوسان را تشکیل می‌دهند که موفق می‌شوند جریان را در طول جنگ انقلابی آمریکا تغییر دهند. «انقلاب: جاسوسان واشنگتن» آنقدر واقعی و قابل باور است که بدون شک می‌توان آن را یکی از بهترین سریال‌های جنگی تاریخی دانست.

۳۰. دنیا در جنگ (The World at War)

معرفی بهترین سریال‌های جنگی که باید تماشا کنید

  • خالق سریال: جرمی آیزاکس
  • زمان پخش: از ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۶
  • امتیاز IMDb به فیلم:۲ از ۱۰

«دنیا در جنگ» مستندی بریتانیایی و ۲۶ قسمتی است که وقایع جنگ جهانی دوم را به تصویر می‌کشد. بودجه‌ی این سریال ۹۰۰ هزار پوند بود که آن را به گران‌ترین سریال مستند ساخته شده تبدیل کرد. «دنیا در جنگ» شامل مصاحبه با اعضای اصلی کمپین‌های متفقین و  متحدین است.

در فهرستی از ۱۰۰ برنامه تلویزیونی برتر بریتانیا که توسط موسسه فیلم بریتانیا در سال ۲۰۰۰ گردآوری شد، «جهان در جنگ» در رتبه نوزدهم قرار گرفت. برنامه‌های تلویزیونی زیادی در این سبک وجود ندارد که با چنین بودجه هنگفتی ساخته شده باشد، پس بهتر است اگه به سریال‌های جنگی و جنگ جهانی دوم علاقه دارید این سریال را از دست ندهید.

۳۱. شجاع (The Brave)

معرفی بهترین سریال‌های جنگی که باید تماشا کنید

  • خالق سریال: دین جورگاریس
  • بازیگران: آن هیچ، مایک فوگل، تیت الینگتن، دمیتریوس گروس، ناتاشا کرم، نوا میلز،
  • زمان پخش: از ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸
  • امتیاز IMDb به فیلم:۵ از ۱۰

«شجاع» سریال نظامی بسیار سریع و هیجان‌انگیز است که عناصر جنگی تاکتیکی نبرد مدرن را به روش‌های سرگرم‌کننده برجسته می‌کند. اگرچه ممکن است این سریال توجه چندانی به جزئیات نداشته باشد، اما طرح داستان به اندازه کافی قانع کننده است که اشتباهات جزئی آن را بپوشاند. روابط بین شخصیت‌ها بسیار پررنگ و دوست‌داشتنی است که لزوم اعتماد و رفاقت را در موقعیت‌های خطرناک و تهدیدکننده زندگی آشکار می‌کند. به علاوه سریال «شجاعت» توانسته با ارائه‌ی اکشن‌های هیجان‌‌انگیز و کنار گذاشتن ملودرام به سریالی پرطرفدار تبدیل شود

۳۲. کشتی (Das Boot)

معرفی بهترین سریال‌های جنگی که باید تماشا کنید

  • خالق سریال: آندریاس پروچاسکا، دنیس گانزل
  • بازیگران: بن مونچاو، تام ولاشیها، فرانس دیندا، لئونارد شایشر
  • زمان پخش: از ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳
  • امتیاز IMDb به فیلم:۵ از ۱۰

سریال «کشتی» اقتباسی تلویزیونی از فیلمی به همین نام محصول سال ۱۹۸۱ است که به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های جنگی تاریخ شناخته می‌شود . در حالی که برخی از طرفداران فیلم اصلی ساخت این سریال را غیر ضروری می‌دانستند اما این سریال که در واقع تفسیری هیجان‌انگیز از یک خدمه زیردریایی نظامی (U-boat) آلمانی بی‌تجربه در یک ماموریت مخفی در اواسط جنگ جهانی دوم است، در مدرن‌سازی و گسترش طرح داستان فیلم اصلی برتری‌های زیادی دارد و نقش آفرینی‌های عالی و همچنین روایت‌های واقع گرایانه و پرتعلیق باعث شده تا طرفداران زیادی پیدا کند.

۳۳. جک رایان (Tom Clancy’s Jack Ryan)

معرفی بهترین سریال‌های جنگی که باید تماشا کنید

  • خالق سریال: کارلتون کیوس، گراهام رونالد
  • بازیگران: جان کرازینسکی، وندل پیرس، ابی کورنیش، علی سلیمان
  • زمان پخش: ۲۰۱۸ تاکنون
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۸ از ۱۰

«جک رایان» یکی از محبوب‌ترین سریال‌های نظامی است که در حال پخش است. نویسنده مشهور نظامی، تام کلنسی، این شخصیت را که اولین بار در فیلم «شکار برای اکتبر سرخ» (The Hunt For Red October) به عنوان یک تحلیلگر سی.آی.ای ظاهر شده بود، خلق کرد.

تام کلنسی، جک رایان، را به عنوان یک مامور میدانی به تصویر می‌کشد که وظیفه دارد ماموریت‌های بسیار طبقه بندی شده و پرخطری را شامل جاسوسی، تروریسم و ​​انواع درگیری‌های ژئوپلیتیکی انجام دهد. این نمایش به طرز ماهرانه‌ای اجزای عملیات نظامی و اطلاعاتی را با هم ترکیب می‌کند که باعث می‌شود این سریال به همان اندازه که سرگرم کننده است، واقع‌گرا هم باشد.

۳۴. شجاعت (Valor)

معرفی بهترین سریال‌های جنگی که باید تماشا کنید

  • خالق سریال: کایل جارو
  • بازیگران: مت بار، کریستینا اوچوا، چارلی بارنت، ملیسا راکسبرا، نایجل تاچ
  • زمان پخش: از ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۶ از ۱۰

با وجود این که هنوز فصل اول سریال «شجاعت» پایان نیافته، اما در همین قسمت‌های منتشر شده ثابت کرده که می‌تواند جایگاهی در بین بهترین سریال‌های جنگی جهان داشته باشد. مانند سریال «دختر ما»، «شجاعت» هم از معدود سریال‌های جنگی است که داستان آن بر یک سرباز زن متمرکز است. اما نه هر سرباز زنی. یکی از اولین کسانی که بخشی از یک واحد خلبانان نخبه هلکوپتر با نام مستعار مهاجمان سایه (Shadow Raiders) است. نیرویی که مأموریت‌های خطرناک آن‌ها عمدتاً شامل نجات نیروهای نظامی خودی از اسارت دشمن است.

هر اپیزود از این سریال به یک ماموریت متفاوت اختصاص دارد با این وجود یک طرح داستان کلی هم در طول ۱۳ قسمت به وقوع می‌پیوندد. با این حساب شما می‌توانید مطمئن باشید که «شجاعت» در کل فصل و در هر اپیزود جذاب باقی خواهد ماند.

۳۵. آنجا (Over There)

معرفی بهترین سریال‌های جنگی که باید تماشا کنید

  • خالق سریال: استیون بوچکو، کریس گرولمو
  • بازیگران: جاش هندرسون، لوک ماکفارلن، اریک پالادینو، کیت رابینسون، استیکی فینگاز، امید ابطحی، نیکی ایکاکس، اسپریگ گریدن، بریجید برنا، لومباردو بویار،
  • زمان پخش: ۲۰۰۵
  • امتیاز IMDb به فیلم:۸ از ۱۰

«آنجا» سریالی در ژانر اکشن و درام است که آمازون پرایم آن را «سخت، قوی، خاطره‌انگیز و احساسی» توصیف می‌کند. این سریال یک فصلی نام خود را از آهنگ جورج ام. کوهن منتشر شده در سال ۱۹۱۷ گرفته است که ترانه‌ی آن از سربازانی می‌گوید که در جنگ جهانی اول جنگیده‌اند.

در این سریال، بینندگان همراه با لشکر ۳ پیاده نظام ارتش ایالات متحده، نگاهی اجمالی به خطوط مقدم در عراق می‌اندازند و در واقع، «آنجا» اولین سریالی است که فیلم‌نامه‌‌ی آن بر دخالت نظامی فعلی و مداوم ایالات متحده در خاورمیانه متمرکز است. «آنجا» علاوه‌ بر بررسی اثرات جنگ بر سربازان، تاثیرات جنگ را بر خانواده‌های آنها نیز بررسی می‌کند.

///.


منبع: دیجی‌مگ