در سالروز تولد ۸۳ سالگی زنده‌یاد خسرو سینایی یک تابلوی نقاشی به همراه عکس‌هایی از این هنرمند نمایش داده می‌شود و کتاب «خسرو سینایی» به روایت ناصر فکوهی نیز رونمایی خواهد شد.

چارسو پرس: پونه ندایی - مدیر نشر امرود و گالری «هو» که پیش‌تر مجموعه شعرهای «ترانه شاپرک‌های سپید»، «اتاق صورتی» و «گفت‌گو با فیلمسازان بزرگ جهان» نوشته جورج استیون (پسر) و با ترجمه خسرو سینایی را چاپ کرده است، در گفت‌وگویی با ایسنا درباره این مراسم که در گالری «هو» برگزار می‌شود، توضیح داد: با توجه به انتشار این سه کتاب و نیز بنا به ارتباط فرهنگی با خانواده مرحوم سینایی تصمیم گرفتیم این جشن تولد را در محل گالری «هو» برگزار کنیم. این ساختمان برای آقای خسرو سینایی نوستالژیک بود و کتاب‌هایشان در همین ساختمان منتشر شده بود.

او افزود: همزمان با تولد آقای سینایی، نشر گه‌گاه که با مدیریت آرش تنهایی اداره می‌شود ، کتاب «خسرو سینایی» به روایت ناصر فکوهی را رونمایی خواهیم کرد. همچنین یک تابلوی نقاشی با چهره آقای سینایی از خانم گیزلا وارگا سینایی نمایش داده می‌شود.

به گفته ندایی در این برنامه مجموعه عکس‌هایی خاطره‌انگیز از کودکی تا پایان عمر زنده‌یاد سینایی و عکس‌هایی از پشت صحنه فیلم‌هایش نمایش داده خواهد شد.

برنامه جشن تولد این فیلمساز روز جمعه ۲۹ دی ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری هو برگزار می‌شود.

خسرو سینایی سازنده فیلم«عروس آتش» متولد ۲۹ دی‌ماه ۱۳۱۹ بود که ۱۱ مرداد سال ۱۳۹۹ از دنیا رفت.