رضا گوران قصد دارد در سال جاری ۲ نمایشنامه «مده‌آ» و «سه‌خواهر» را به عنوان جدیدترین فعالیت‌های گروه تئاتر «یرما» روی صحنه ببرد.

 

سایت خبری تئاتر: سرپرست گروه تئاتر «یرما» درباره فعالیت‌های نمایشی جدید خود در سال ۹۴ گفت: قرار است آذرماه و دی‌ماه سال جاری نمایشنامه «مده‌آ» اثر اوریپید را در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه ببریم. البته این نمایشنامه را به صورت کامل بازنویسی کرده‌ام.

گوران یادآور شد: این نمایش با جنس تمام کارهای من در حوزه متن و اجرا، متفاوت است. قصد دارم در نمایش «مده‌آ» شیوه‌ای جدید را تجربه کنم. در اصل فاصله ۲ ساله‌ای که از تجربه قبلی تا تولید و اجرای نمایش «مده‌آ» طی کردم، برای تجربه این شیوه متفاوت و جدید است.

وی درباره گروه بازیگری این اثر نمایشی، افزود: نمایش «مده‌آ» دارای ۵ بازیگر است که مذاکراتی را با چند بازیگر داشتیم ولی هنوز به قطعیت نرسیده‌ام.

این نمایشنامه نویس و کارگردان جوان تئاتر همچنین از رایزنی با دیگر سالن‌های نمایشی برای اجرای نمایشنامه «سه‌خواهر» اثر آنتوان چخوف خبر داد و گفت: قصد دارم در بهمن‌ماه امسال نیز نمایش «سه‌خواهر» را به صورت کاملا وفادارانه به متن، روی صحنه ببرم اما هنوز سالن اجرای این نمایش مشخص و قطعی نشده است.

رضا گوران که طی حدود یک دهه فعالیت در عرصه کارگردانی تئاتر آثار موفقی همچون «می‌خوام بخوابم»، «یرما»، «داستان یک پلکان» و «ابرهای پشت حنجره» را روی صحنه برده، در سال ۹۲ نمایش «مرداب روی بام» را بر اساس اثری از لورکا در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برد.

 

اخبار مرتبط:

«جادوگر کوچولو» درباره چگونگی از بین رفتن جادوگرها است

معرفی داوران بخش مناطق هجدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی

اطلاعیه مرکز مطالعات اجرایی قشقایی خطاب به هنرمندان

ایرانشهر به تهیه کنندگان گواهینامه می دهد

کاریکاتور هفته / تک خوانی زنان در تئاتر

«شهرام کرمی» درباره‌ جشنواره تئاتر کودک چه گفت؟

آخرین وضعیت مجوز اپرای عروسکی «سعدی»

برهانی مرند «کمپ ۱۳» و «زمستان» را روی صحنه می برد