سازمان سینمایی نسبت به حواشی به وجود آمده درباره فیلم «هاوایی» اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

چارسو پرس: به نقل از روابط عمومی اداره‌کل روابط عمومی سازمان سینمایی، در واکنش به حواشی به وجود آمده برای فیلم «هاوایی»، سازمان سینمایی با تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاعیه‌ای را منتشر کرد.

در اطلاعیه ای که در واکنش به حواشی فیلم «هاوایی» منتشر شده، آمده است:

«فیلم «هاوایی» در سال ۱۳۹۷ تولید شده و در سال ۱۴۰۲ با اصلاحات بسیاری به روی پرده رفته است. بنا بر تاکید وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص توجه به دغدغه دلسوزانه عرصه فرهنگ و هنر، فیلم سینمایی «هاوایی» مجدداً مورد بازبینی قرار گرفته و موارد دیگری که موجب ایجاد حساسیت یا نگرانی در مخاطبان شده از فیلم حذف و یا تغییر پیدا کرده است. بدین منظور اکران این فیلم پس از نظارت مجدد با اصلاحات انجام شده، به‌نمایش گذاشته خواهد شد.

فیلم «هاوایی» با ایده مرکزی ضد مهاجرت و هشدار به افرادی که بدون مطالعه، شناخت کافی و درست، مسیر مهاجرت یا پناهندگی را در پیش می‌گیرند، تولید شده و با زبان طنز به مسایل و مشکلات پیش‌روی این افراد پرداخته است. با این وجود به دلیل مهاجرت یکی از بازیگران زن این فیلم و وجود برخی لحظه‌های نه چندان مناسب در بخش‌هایی از آن، این اثر چند سالی امکان اکران نداشته است تا اینکه با انجام اصلاحات بسیار و با رویکرد هشدار به جامعه هدف که سودای مهاجرت دارند و البته با نگاه مساعدت سرمایه‌گذار فیلم که دچار مشکلات مالی شده بود، روانه پرده شد.

ضمناً یادآور می‌شود برخی از نماهای فیلم مذکور که در فضای مجازی منتشر و در حال بازنشر است، جزو اصلاحات فیلم قبل از اکران به شمار رفته و بدون اجازه اداره نظارت سازمان سینمایی منتشر شده است و قطعاً طبق قانون با عوامل انتشار برخورد قانونی خواهد شد.»