«برای پایان دادن به تمام جنگ‌ها؛ اوپنهایمر و بمب اتم» به کارگردانی کریستوفر کسل در مستندات یکشنبه و «آبجی» به کارگردانی مرجان اشرفی‌زاده در سینماتک خانه هنرمندان ایران نمایش داده و بررسی می‌شوند.

چارسو پرس: چهل و ششمین برنامه «مستندات یکشنبه» که زیرمجموعه سینماتک خانه هنرمندان ایران به پخش فیلم‌های مستند می‌پردازد، به نمایش فیلم مستند «برای پایان دادن به تمام جنگ‌ها؛ اوپنهایمر و بمب اتم» به کارگردانی کریستوفر کسل اختصاص دارد. این برنامه یکشنبه اول بهمن ۱۴۰۲ از ساعت ۱۷ در سالن فریدون ناصری برگزار می‌شود.

پس از نمایش فیلم نیز نشست نقد و بررسی با حضور مازیار فکری ارشاد منتقد سینما برگزار می‌شود.

این مستند درباره تلاش بی‌امان یک انسان و اختراع بمب اتم است، که ماهیت جنگ را برای همیشه تغییر داد و منجر به کشته شدن صدها هزار نفر و ایجاد ترس و اضطراب گسترده در میان مردم شد.

همچنین پانصد و هفتاد و دومین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران دوشنبه دوم بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۷ به نمایش فیلم «آبجی» به کارگردانی مرجان اشرفی‌زاده و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی محصول ۱۳۹۴ اختصاص دارد. پس از نمایش فیلم نیز نشست نقد و بررسی با حضور زهرا مشتاق منتقد سینما و مرجان اشرفی‌زاده کارگردان فیلم برگزار می‌شود.

گلاب آدینه، معصومه قاسمی‌پور، پانته‌آ پناهی‌ها، حمیدرضا آذرنگ، بابک ‌حمیدیان، شیرین ‌یزدان‌بخش، سیاوش ‌چراغی‌پور و علیرضا ‌استادی بازیگرانی هستند که در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.