پویانمایی «ده سالگی» به کارگردانی فاطمه جعفری از تولیدات سال ۲۰۲۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به بخش مسابقه کودکان جشنواره فیلم «بلک مووی» در کشور سوئیس راه یافت.

چارسو پرس: «ده سالگی» در این دوره از جشنواره فیلم «بلک مووی» با فیلم‌هایی از کشورهای مکزیک، کره، اسپانیا، اکوادور، روسیه، چک، اسلواکی، فرانسه، ژاپن، لهستان، هند، آمریکا، آلمان، دانمارک و ویتنام برای دریافت جایزه ۱۰۰۰ فرانکی سوئیس به رقابت خواهد پرداخت.

این فیلم بنا به اعلام دبیرخانه جشنواره قرار است در روزهای ۳۰ دی، ۴ و ۸ بهمن ۱۴۰۲ (۲۰، ۲۴ و ۲۸ ژانویه) برای مخاطبان به نمایش درآید.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دورهای قبلی این جشنواره نیز با فیلم‌های «لباسی برای عروسی»، «زنگ تفریح»، «نان و کوچه»، «مسافر»، «دو راه حل برای یک مسأله»، «اولی‌ها»، «خانه دوست کجاست»، «کوه جواهر»، «مداد بنفش»، «گلباران»، «روزی کلاغی»، «گنجشک و پنبه دانه»، «کلاغی که می‌خواست قوی‌ترین باشد»، «ریشه در خاک»، «مادر بزرگ و پرنده»، «خواب»، «پیاده رو»، «دوست عزیز و رفیق لذیذ»، «مرد جوان و خیاط حیله‌گر»، «قصه‌های یک خطی»، «دزد درخت‌ها» و «شتر و آسیابان» حضور داشته است.

جشنواره «بلک مووی» در سال ۱۹۹۱ تأسیس شد و آثار منتخب را از سینمای مؤلف و فیلم‌های مستقل در بخش‌های مختلف انتخاب می‌کند. از بخش‌های مسابقه این جشنواره می‌توان به بخش جایزه منتقدان، جایزه نوجوانان، جایزه کودکان و جایزه هیأت داوران کودک اشاره کرد. هدف از برگزاری این جشنواره هماهنگی با سینماتوگرافی معاصر است که در واقعیت‌های اجتماعی و زیبایی‌شناختی امروزی تثبیت شدند.

سی‌وسومین جشنواره فیلم «بلک مووی» از ۲۹ دی تا ۸ بهمن ۱۴۰۲ (۱۹ تا ۲۸ ژانویه ۲۰۲۴) در شهر ژنو کشور سوئیس برگزار خواهد شد.