کارگاه آموزشی «تئاتر کاغذی» با حضور آلن لکوک، استاد برجسته نمایش عروسکی و نرگس مجد، اردیبهشت سال جاری در آبادان برگزار می‌شود.

 

سایت خبری تئاتر:‌ در این کارگاه که با مشارکت مبارک یونیما و سازمان منطقه آزاد اروند و با هدف آموزش تئاتر کاغذی به عنوان ابزاری برای کارگردانی برگزار می‌شود، هنرجویان با مراحل تولید تئاتر کاغذی از متن تا اجرا آشنا خواهند شد.

بر اساس فراخوان این کارگاه، معرفی تئاتر کاغذی و ساخت یک تئاتر کوچک برای آشنایی با این تکنیک، تحلیل متون ارائه شده از سوی شرکت‌کنندگان کارگاه و انتخاب یک اثر برای اجرای نهایی، تصویرسازی متن انتخابی، ساخت و تمرین تئاتر و در نهایت اجرای آن برای علاقه‌مندان، از جمله سرفصل‌های آموزشی این کارگاه خواهد بود.

در این فراخوان آمده است: مدت زمان کارگاه 2 هفته و از 12 تا 24 اریبهشت ماه بوده و هنرجویان روزانه 7 ساعت در دو نوبت صبح و عصر آموزش خواهند دید.

همچنین، هزینه رفت و برگشت به آبادان بر عهده شرکت‌کنندگان و اقامت، پذیرایی و وسایل مورد نیاز کارگاه بر عهده برگزارکنندگان خواهد بود.

علاوه‌بر این، متقاضیان شرکت در این کارگاه می‌توانند از میان نمایشگران با گرایش‌های گوناگون از جمله نمایشگران عروسکی، کارگردان‌ها، بازیگران، نویسندگان و طراحان صحنه و همچنین هنرمندان تجسمی از جمله طراحان، نقاشان، تصویرگران، گرافیست‌ها و عکاسان باشند.

بر این اساس، علاقه مندان جهت ثبت‌نام می‌توانند حداکثر تا تاریخ دوشنبه هفتم اردیبهشت ماه و با شماره تلفن 09123575874 خانم محسنی، 09122989852 آقای بوربور تماس حاصل فرمایند.

از میان ثبت‌نام کنندگان 15 نفر بر اساس سابقه کاری متقاضیان و اولویت‌های آموزشی استادان کارگاه، برای شرکت در این دوره انتخاب خواهند شد. همچنین به شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی از سوی مبارک یونیما گواهی شرکت در کارگاه اهدا خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط:

رونمایی از ترجمه نمایشنامه‌های یعقوبی در کردستان عراق

نمایشی بدون تماشاچی

حسین پاکدل: باهم به کمک هم بیاییم

«شب بازیگر» در تالار وحدت برگزار می شود

تئاتر «رومئو و ژولیت» در تالار محراب اجرا می شود

تئاتر شهر اول اردیبهشت ماه تعطیل است

«خر مهره» روی صحنه تئاتر

تمدید مهلت ارسال متون چهار بخش از جشنواره دانشجویی تئاتر سوره

یادداشت رضا عمرانی برای «ژاک و اربابش»

وزرای دولت روحانی به تماشای «سقراط» نشستند

فراخوان طراحی پوستر دهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان

شب عزت‌الله انتظامی برگزار شد / ناگفته‌هایی از عزت‌الله انتظامی

«جادوگر کوچولو» درباره چگونگی از بین رفتن جادوگرها است

کاریکاتور هفته / تک خوانی زنان در تئاتر