سجاد افشاریان با اشاره به بازی در نمایش «خانه آقای کرمی» که از ۱۰ اردیبهشت ماه به صحنه می رود، عنوان کرد سری جدید برنامه «خندوانه» به نویسندگی وی صمیمی تر خواهد شد

 

سایت خبری تئاتر‌ به نقل از مهر: سجاد افشاریان بازیگر و کارگردان تئاتر درباره فعالیت های جدیدش در این عرصه گفت: در حال حاضر مشغول تمرین نمایشی هستم به نام «خانه آقای کرمی» به کارگردانی امیر اخوین که قرار است از ۱۰ اردیبهشت ماه در تماشاخانه باران به صحنه برود. علی استادی، تبسم هاشمی، سوگل خلیق و سجاد تابش نیز دیگر بازیگران این نمایش هستند.

وی ادامه داد: نمایش «خانه آقای کرمی» در بستری رئالیستی اتفاق می افتد و روایتگر زندگی طبقه متوسط است. من نقش مجید پسر بزرگ خانواده را ایفا می کنم که اتفاقات داستان حول زندگی او رخ می دهد. مجید در داستان فرزند ناقصی دارد که اصرار دارد او را نگه دارد و مراقبت کند. نمایش در بازی های زمانی مختلف تعریف می شود و روایتی غیر خطی دارد.

کارگردان «ننه دلاور بیرون پشت در» درباره علاقه اش به بازیگری گفت: قبل از اینکه به تهران بیایم همیشه به جز نویسنده به عنوان بازیگر در نمایش هایی که از شیراز یا بوشهر در جشنواره تئاتر فجر شرکت می کرد حضور داشتم. در حقیقت بازیگری برایم کاری ایده آلیستی است و معیارهای مختلفی برایم دارد بنابراین دوست ندارم در هر نمایشی بازی کنم.

افشاریان درباره کارگردانی اثری نمایشی عنوان کرد: صحبت هایی برای کارگردانی دو نمایش در نیمه دوم سال کرده ام که در حال حاضر روی طرح و نمایشنامه هایشان کار می کنم و امیدوارم شرایط اجرایشان فراهم شود. یکی از این نمایشنامه ها براساس رمانی از بولگاکف در حال نوشتن است.

وی ادامه داد: همچنین قرار است از نیمه اردیبهشت ماه با همکاری پگاه آهنگرانی یک موسسه فرهنگی هنری راه اندای کنیم. هدف از راه اندازی این موسسه معاشرت های بینارشته ای خواهد بود که به شکل «اُپن استودیو» است و آنجا رشته های مختلف موسیقی، تئاتر، سینما، تجسمی و ...  برای هنرجویان حرفه ای تر آموزش داده می شود.

نویسنده نمایشنامه «احساس آبی مرگ» درباره دیگر فعالیت هایش بیان کرد: همچنین ۲۵ اردیبهشت ماه آلبوم جدید گروه «بمرانی» که من به عنوان مدیر هنری در کنارشان هستم منتشر خواهد شد. این آلبوم موسیقی «مخرج مشترک» نام دارد. در حال حاضر نیز مشغول نوشتن سری جدید برنامه «خندوانه» هستم و علاوه بر نگارش بخش های مختلف این شوی تلویزیونی در تیم ایده پردازی برنامه نیز حضور دارم.

وی در پایان درباره تغییراتی که این برنامه نسبت به سری اول خود داشته است، توضیح داد: «خندوانه» نسبت به سری اول تغییرات بسیاری چه در محتوا و چه فرم کرده است. ابعاد دکور برنامه بزرگتر شده و در سری جدید حدود ۱۰۰ تماشاگر در صحنه حضور دارند. همچنین بخش های مختلف، آیتم ها و گفتگو با مهمانان برنامه به شکل صمیمانه تری طراحی شده است. تلاش ما این است که یک شو بسیار حرفه ای و تخصصی بسازیم که به رشد و ارتقای فرهنگ کمک کند. خوشبختانه این برنامه در طول مدت زمان پخشش توانسته طرفداران زیادی پیدا کند که جای خوشحالی دارد.

 

اخبار مرتبط:

رونمایی از ترجمه نمایشنامه‌های یعقوبی در کردستان عراق

نمایشی بدون تماشاچی

حسین پاکدل: باهم به کمک هم بیاییم

«شب بازیگر» در تالار وحدت برگزار می شود

تئاتر «رومئو و ژولیت» در تالار محراب اجرا می شود

تئاتر شهر اول اردیبهشت ماه تعطیل است

«خر مهره» روی صحنه تئاتر

تمدید مهلت ارسال متون چهار بخش از جشنواره دانشجویی تئاتر سوره

یادداشت رضا عمرانی برای «ژاک و اربابش»

وزرای دولت روحانی به تماشای «سقراط» نشستند

فراخوان طراحی پوستر دهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان

شب عزت‌الله انتظامی برگزار شد / ناگفته‌هایی از عزت‌الله انتظامی

«جادوگر کوچولو» درباره چگونگی از بین رفتن جادوگرها است

کاریکاتور هفته / تک خوانی زنان در تئاتر