دبیر جشنواره سراسری تئاتر رضوی با اشاره به انتخاب دبیر تخصصی این جشنواره، از تولید یک اثر رضوی مشترک توسط هنرمندان تئاتر ایران و تاجیکستان خبر داد و گفت: این تئاتر در دهه کرامت در این دو کشور به اجرای عمومی درخواهد آمد.

 

سایت خبری تئاتر: حسین ثابت قدم وحید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، با اشاره به این‌که «این استان در سال جاری میزبان پنجمین دوره جشنواره تئاتر رضوی است» اظهار کرد: در این دوره کیفیت را اصل و محور فعالیت خود قرار داده‌ایم.

وی گفت: سال گذشته و در دوره دوازدهم جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) استان خراسان شمالی، میزبان همایش آموزه‌های سیاسی امام رضا(ع) بود، اما به واسطه پیگیری‌هایی که هنرمندان حوزه تئاتر کشور و نیز مسئولان استان برای برگزاری جشنواره تئاتر رضوی داشتند بر آن شدیم که با حمایت بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و پشتیبانی و حمایت معاونت هنری وزارت فر هنگ و ارشاد اسلامی، بعد از دو دوره وقفه در برگزاری جشنواره تئاتر رضوی مجددا این جشنواره در استان خراسان شمالی برگزار شود.

دبیر جشنواره تئاتر رضوی با اشاره به این‌که‌ «در این دوره از جشنواره آثار فاقد کیفیت در مرحله اول بازبینی از رده خارج می‌شوند» افزود: برای ایجاد انگیزه در بین تولیدکنندگان آثار، جوایز پنجمین دوره از جشنواره تئاتر رضوی نسبت به سال‌های گذشته از بیشتر در نظر گرفته شده‌اند.

وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار از متون 5 متن منتخب سال‌های گذشته، تولید اثر خواهیم داشت که این اقدام انگیزه‌ای قوی برای شرکت کنندگان در استفاده از آثار آن‌ها برای سال‌های آتی جشنواره است.

ثابت‌قدم وحید از تولید اثر مشترک نمایشی بین هنرمندان سه استان خراسان شمالی، جنوبی و رضوی خبر داد و گفت: هم چنین در این دوره از جشنواره تولید مشترکی در زمینه تئاتر رضوی با کشور تاجیکستان داریم که این اثر در استان‌های خراسان شمالی، رضوی، گلستان، سمنان و کشور تاجیکستان در ایام دهه کرامت به اجرا درخواهد آمد.

*خراسان شمالی پایگاه تئاتر دینی کشور می‌شود

وی هم چنین از برگزاری همایش نویسندگان حوزه تئاتر دینی کشور با حضور برگزیدگان این حوزه در سراسر کشور در اواخر اردیبهشت ماه خبر داد و تاکید کرد: این همایش به منظور هم اندیشی و تبادل نگاه‌های جدید در حوزه تئاتر دینی برگزار خواهد شد و در این راستا تصمیم داریم خراسان شمالی را تبدیل به پایگاه تئاتر دینی در کشور کنیم.

دبیر جشنواره تئاتر رضوی خاطرنشان کرد: به منظور برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر این دوره از جشنواره، شورای عالی سیاستگذاری با حضور معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دو تن از نمایندگان شهرستان بجنورد در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه این شهر، مدیر هنرهای نمایشی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و دو تن از اساتید برجسته تئاتر کشور تشکیل شده است و اتاق فکر جشنواره نیز اوایل هفته آینده تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل ستاد اجرایی جشنواره در خراسان شمالی، افزود: اطلاع رسانی و تبلیغات جشنواره تئاتر رضوی را در تهران نیز پیگیری می‌کنیم که در همین راستا نشست خبری جشنواره تئاتر رضوی در سطح ملی در تهران برگزار می‌شود.

ثابت قدم وحید تصریح کرد: به منظور کیفی برگزار شدن این دوره از جشنواره تئاتر رضوی حسین مسافر آستانه از برجستگان حوزه تئاتر کشور به عنوان مشاور دبیر جشنواره، فعالیت دارند.

وی هم چنین از آغازعملیات اجرایی ساخت پلاتو جشنواره تئاتر رضوی در بجنورد خبر داد.

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) از یکم تا یازدهم ذی‌القعده در دهه کرامت برابر با 25 مرداد تا چهارم شهریور سال 1394 در تمام استان‌های ایران و 220 نقطه از جهان برگزار می‌شود. مراسم افتتاحیه این جشنواره همزمان با میلاد با سعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم برگزار می‌شود و آیین اختتامیه این جشنواره در شب میلاد فرخنده ثامن الحجج(ع) در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و آگاهی از نحوه شرکت در هر یک از برنامه‌هی این جشنواره می‌توانند به سایت سه زبانه «شمس توس» به نشانی www.shamstoos.ir مراجعه کنند. همچنین سامانه پیام کوتاه: 30007888 و شماره تلفن‌ 5132283044 به عنوان پل ارتباطی میان جشنواره و مخاطبان معرفی شده است.

 

اخبار مرتبط:

فراخوان بیست و دومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان‎ منتشر شد

فراخوان دهمین جشنواره بین­ المللی تئاتر خیابانی مریوان منتشر شد.

معاون‌ هنری به وعده هایش عمل نکرد

حال تئاتر البرز خوش نیست

اجرای ویژه «پرواز ایکار» با تخفیف 40 درصدی

اعتراض سیروس ابراهیم‌زاده به خوانش یک نمایشنامه

سه روایت از بمب‌گذاری در حرم امام رضا(ع)

کتاب «ده طراح صحنه» در ایده رونمایی می‌شود

حمید سوریان چه تئاتری را تماشا کرد؟

اپرای سعدی سرانجام مجوز اجرا گرفت

انتشار فراخوان مسابقه پوستر و عکس جشنواره تئاتر دانشگاهی

«چه میکنه عادل فردوسی پور» در نیاوران روی صحنه می رود

چه کسی جایزه 10 هزار دلاری نمایشنامه نویسی را برد؟