سه کارگاه تئاتر تو سط علیرضا خمسه، علیرضا نادری و یاسر خاسب در زمان برگزای جشنواره تئاتر دانشگاهی در کیش برگزار خواهد شد.

 

به گزارش سایت خبری تئاتر: دبیر جشنواره تئاتر دانشگاهی گفت: سه کارگاه تئاتر در زمان برگزای جشنواره تئاتر دانشگاهی در کیش برگزار خواهد شد

کارگاه آموزشی علیرضا خمسه، «پانتومیم و زبان بدن» نام دارد که شنبه ۵ اردیبهشت ماه برپا خواهد شد. همچنین کارگاه یاسر خاسب نیز «جزیره بدن» نام دارد که به مدت سه روز و در  ۸، ۹ و ۱۰ اردیبهشت ماه کنار ساحل برپا می شود. کارگاه علیرضا نادری نیز «نوشتن، نو نوشتن» نام دارد که به مدت چهار روز و از ۶ تا ۹ اردیبهشت برگزار می شود.

مرسلی اضافه کرد: از آنجایی که هوای گرم و مرطوب است اجرای نمایش ها از ساعت ۱۶ تا ۲۴ و همچنین جلسه نقد و بررسی آثار از ساعت ۲۴ تا نیمه های صبح برگزار می شود. در این دوره از  جشنواره روی بحث نقد آثار تمرکز زیادی کردیم به همین علت قرار است گروهی منتقد که شامل دبیرهای دوره‌های گذشته جشنواره هستند آثار را نقد و بررسی کنند. این منتقدان شامل ناصر حبیبیان، حمید مرادویسی، سیاوش قائدی و همچنین حمید کاکاسلطانی به‌عنوان هیات علمی دانشگاه هستند.

دبیر این جشنواره درباره سالن هایی که به اجرای آثار اختصاص یافته است، یادآور شد: متاسفانه کیش سالن مناسبی برای اجرای نمایش ندارد، اما سالن های قاب عکسی زیادی در این جزیره وجود دارد که دوستان ما در تلاش هستند آنها را برای اجرای آثار جشنواره تجهیز و آماده کنند. به همین علت به گروه های شرکت کننده هم اعلام شده که آثارشان را برای اجرا در سالن های قاب عکسی آماده کنند. البته در حال آماده سازی یک سالن بلک باکس در یک سالن ورزشی واقع در مجموعه المپیک کیش هستیم که امیدوارم به زودی این سالن آماده بهره برداری شود.

 

اخبار مرتبط:

فراخوان بیست و دومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان‎ منتشر شد

فراخوان دهمین جشنواره بین­ المللی تئاتر خیابانی مریوان منتشر شد.

معاون‌ هنری به وعده هایش عمل نکرد

حال تئاتر البرز خوش نیست

اجرای ویژه «پرواز ایکار» با تخفیف 40 درصدی

اعتراض سیروس ابراهیم‌زاده به خوانش یک نمایشنامه

سه روایت از بمب‌گذاری در حرم امام رضا(ع)

کتاب «ده طراح صحنه» در ایده رونمایی می‌شود

حمید سوریان چه تئاتری را تماشا کرد؟

اپرای سعدی سرانجام مجوز اجرا گرفت

انتشار فراخوان مسابقه پوستر و عکس جشنواره تئاتر دانشگاهی

«چه میکنه عادل فردوسی پور» در نیاوران روی صحنه می رود

چه کسی جایزه 10 هزار دلاری نمایشنامه نویسی را برد؟