روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: حدود 95درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی با اختصاص 24هزار میلیارد تومان بودجه به صداوسیما در سال 1403 مخالف هستند. این یعنی تنها حدود 5درصد با این میزان بودجه موافق‌اند. این اختلاف بسیار فاحش،‌ نیازمند مطالعه و تحلیل دقیق و جدی است.

چارسو پرس: نظر شما درباره اختصاص 24هزار میلیارد تومان بودجه برای صداوسیما در سال آینده چیست؟» این پرسشی است که روزنامه «دنیای اقتصاد» در قالب یک نظرسنجی با مخاطبانش در میان گذاشته و نتایج قابل‌تاملی را به دست آورده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، حدود 95درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی با اختصاص 24هزار میلیارد تومان بودجه به صداوسیما در سال 1403 مخالف هستند. این یعنی تنها حدود 5درصد با این میزان بودجه موافق‌اند. این اختلاف بسیار فاحش،‌ نیازمند مطالعه و تحلیل دقیق و جدی است.

روزنامه «دنیای اقتصاد» افزون بر این، ‌پرسش دیگری را هم با مخاطبانش در میان گذاشته است: «فکر می‌کنید کیفیت برنامه‌های صداوسیما با بودجه‌ای که برای آن در نظر گرفته شده،‌ تناسب دارد؟» جالب است که 96درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی به این پرسش پاسخ منفی داده‌اند. یعنی به اعتقاد آنان تناسبی میان کیفیت برنامه‌های صداو سیما و بودجه آن وجود ندارد. افزایش استقبال از شبکه‌های اجتماعی، شبکه نمایش خانگی و حتی برنامه‌های ماهواره‌ای در بیش از یک دهه اخیر نشان‌دهنده ضرورت بازبینی در الگوهای برنامه‌سازی و سطح کیفی برنامه‌های صداوسیماست.