بازسازی تالار «مولوی» با فراهم شدن شرایط لازم، احتمالا تا حدود 60 روز دیگر به پایان برسد.

 

سایت خبری تئاتر:‌ امیرحسین حریری مدیر تالار مولوی درباره آخرین وضعیت بازسازی این تالار بیان کرد: حجم کار با وجود اینکه در روزهای تعطیل هم کار انجام شده است، بسیار بالاست. هرچند شخصا از سرعت کار ناراضی هستم اما دلیل بر این نیست که کم‌کاری صورت گرفته از عوامل اجرایی باشد بلکه بزرگی حجم کار، سیر عملیات بازسازی را کُند کرده است.

او گفت: همچنین مشکلات اداری و تزریق نقدینگی و نیز سیر مسیرهای اداری برای تخصیص منابع مالی به پیمانکار و خرید وسایل سفارش داده شده، از دیگر عواملی است که سرعت کار را کاهش داده است، با این حال خوشبختانه با پیگیری‌هایی که صورت گرفته و افزایش نقدینگی، سرعت کار نسبتا خوب پیش می‌رود.

حریری خاطرنشان کرد: در کنار تمام مسائل و اتفاقات پیش آمده نکته مهمی که نمی‌توان آن را نادیده گرفت، عدم همراهی برخی مراکز و نهادهاست که انتظار داشتیم به صورت ویژه‌ای به بازسازی تالار مولوی ورود کنند، چراکه این تالار در منطقه 6 تهران دارای پیشینه فرهنگی است و هرچند به طور تخصصی و دانشگاهی فعالیت می‌کند اما پیشینه آن می‌گوید که این تالار یک مکان کاملا فرهنگی است که می‌تواند باعث ارتقاء سطح فرهنگ شهروندان شود.

وی با تأکید بر اینکه بحث کیفیت در بازسازی همواره از سوی مسئولان مربوط با اجرای پروژه مورد تأکید بوده و این مسأله فدای زمان و سریع‌تر تمام شدن بازسازی نمی‌شود، ادامه داد: با حضور آقای سرسنگی در پست معاونت فرهنگی دانشگاه تهران، مطمئن هستم به دلیل نگاه ویژه او به تئاتر سرعت بازسازی بیشتر خواهد شد.

حریری درباره زمان‌بندی اجرای پروژه بازسازی تالار مولوی گفت: حدود 30 تا 40 روز از زمان‌بندی صورت گرفته عقب هستیم و جبران این مدت با دو شیفته کردن کار قابل انجام است. هرچند این کار هم نیازمند تسهیل در مراحل اداری است و امیدوارم با افزایش شیفت کار، سرعت بازسازی نیز افزایش یابد؛ اگرچه بسیاری از اقدامات بنیادی و مهم در بازسازی تالار مولوی انجام شده است.

او اضافه کرد: پیش‌بینی ما بر این بود که پروژه را اوایل خرداد به پایان برسانیم، اما با توجه به عقب بودن برنامه امیدوارم تا آخر بهار امسال این تالار را به بهره‌برداری برسانیم.

مدیر تالار مولوی همچنین گفت: برای این مکان فرهنگی یک پروژه جدید هم تعریف شده که آن هم ایجاد دسترسی مستقیم به تالار از ضلع جنوبی آن یعنی از کنار سینما بهمن در میدان انقلاب است. برای این کار لازم است ساختمانی که در مجاورت تالار واقع شده و بخش زیادی از آن تحت تملک دانشگاه تهران است، در اختیار این مکان قرار گیرند. همچنین بخش دیگری از این مسیر مالک شخصی دارد که باید خریداری شود تا بعد کارهای عمرانی آن آغاز شود.

حریری در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر عملیات بازسازی در تالار مولوی به صورت تک شیفت انجام می‌شود و اگر دو شیفته شود، قابل پیش‌بینی است که تا 50 یا 60 روز آینده بهره‌برداری شود، بویژه اینکه بیشتر نازک‌کاری و مسائل مربوط به تجهیزات و نصب آن‌ها باقی مانده است.

 

اخبار مرتبط:

فراخوان چهارمین جشنواره تئاتر شهر منتشر می شود

نمایشنامه «سیمرغ و سهرورد» منتشر شد

کوروش تهامی: عده‌ای خیلی ساده روی ماه‌ها تلاش خط کشیدند

چه نمایش‌هایی در حوزه هنری اجرا می‌شود؟

یک اثر موزیکال ایرانی به اسپانیا رفت

«آژی‌دهاک» بیضایی به پارس‌جنوبی می‌رود

خوانش «اون آقا اون خانم» در تماشاخانه استاد فنی زاده

یادداشت پیمان معادی برای یک نمایش

نقد «رابینسون کروزوئه» در کانون ملی منتقدان تئاتر ایران

نیکول کیدمن به تئاتر لندن می‌آید

بازیگر «نارنجیغ» جای ۶ نفر بازی می‌کند

سیما تیرانداز از تجربه بازی گرفتن از بازیگر خردسال گفت.

بازیگران ناشنوا در گرگان به روی صحنه می روند

22 نمایش در تهران بر روی صحنه است

چهارمین دوره جشنواره تئاتر سه نقطه برگزار می‌شود

خمسه، نادری و خاسب کارگاه آموزشی برگزار می کنند

27 تراژدی نمایشی و کمدی ویلیام شکسپیر در سروش منتشر شد

«ولپن» در تیاتر باران به صحنه می‌رود