تهیه‌کننده فیلم «دو روز دیرتر» با بیان اینکه «واهمه‌ای از مواجهه با دیگر فیلم‌های کمدی در اکران عمومی نداریم»، گفت: امیدواریم دوستان در سازمان سینمایی بخاطر برخی هجمه‌های پیش آمده علیه فیلم در جشنواره فجر، برای صدور پروانه نمایش اجازه ندهند به فیلم آسیب وارد شود.

چارسو پرس: «دو روز دیرتر» به کارگردانی اصغر نعیمی و تهیه‌کنندگی محسن شیرازی یکی از فیلم‌های کمدی رونمایی شده در جشنواره فیلم فجر است که پخش آن برعهده شرکت «بهمن سبز» از مجموعه حوزه هنری است. این فیلم با توجه به شعار فرزندآوری ساخته شده است.

در آستانه تصمیم‌گیری برای اکران نوروزی سینماها، شیرازی در پاسخ به اینکه آیا متقاضی اکران نوروزی هستند، بیان کرد:‌ ما متقاضی هستیم ولی برنامه‌ریزی بر عهده شرکت بهمن سبز است و با توجه به اینکه «دو روز دیرتر» در حوزه کمدی‌های اجتماعی است، دوستان در تلاش هستند تا با دیگر فیلم‌های کمدی به طور همزمان اکران نشود. به هر حال این‌ مسائل از استراتژی‌های دفاتر پخش است و ما به تجربه آن‌ها اعتماد می‌کنیم.

این تهیه‌کننده درباره اینکه سال آینده تعداد زیادی فیلم کمدی آماده اکران خواهد بود، گفت: شنیده‌ام حدود ۱۵ فیلم کمدی برای سال آینده در برنامه اکران است و به نظر می‌رسد به این تعداد اضافه هم خواهد شد. اکران نوروز امسال به دلیل اینکه با اکران ماه رمضان و عید فطر همراه است و محدودیت‌های گذشته هم برای اکران برداشته شده و فیلم‌ها تا زمانی که فروش داشته باشند روی پرده می‌مانند، شرایط متفاوتی دارد. البته در ماه رمضان بخاطر مختصات ویژه‌ای که دارد و هم زمانی آن با نوروز، شاید سینما اولویت جدی مردم نباشد چون نبود امکان استفاده از خوراکی و تنقلات در طول روز و محدود بودن زمان برای روزه‌دارانی که بعد از افطار بخواهند بیرون از منزل وقت بگذرانند شرایط را به سمتی می‌برد که شاید سینما گزینه اول تفریح نباشد.

وی درباره احتمال برپایی طرح افطار تا سحر بیان کرد: این طرح پیش از شروع نوروز و پس از تعطیلات فرصت مناسبی را چندان فراهم نمی‌کند چرا که در روزهای پایانی اسفند همه در تدارک آماده شدن برای سال جدید و خانه تکانی هستند و بعد از تعطیلات هم محدودیت زمانی وجود دارد و رقابت خیلی شدت می‌گیرد. با این حال ما مقاومتی در برابر اکران نوروزی نداریم چه بسا به این موضوع تمایل هم داریم. البته مقداری مشکلات و موانع هم وجود دارد که نیازمند همراهی دوستان بهمن سبز و فارابی هستیم چرا که پرونده‌های مالی فیلم جمع‌بندی نشده است.

شیرازی درباره اینکه آیا برای اکران عمومی درخواست پروانه نمایش داده‌ است، گفت: درخواست داده‌ایم و احتمالاً با چند تغییر محدود مواجه خواهیم شد که آن هم به دلیل هجمه‌هایی بود که زمان جشنواره به وجود آمد. امیدواریم دوستان (در شورای نظارت و ارزشیابی) مقاومت کنند و اجازه ندهند به فیلم آسیب وارد شود چون واقعاً فیلم مشکلی نداشت و مخاطبان در جشنواره نسبت به فیلم نظر مساعد داشتند و تا جایی هم که می‌دانم «دو روز دیرتر» سومین فیلم پرفروش جشنواره بود.

او در پایان تاکید کرد: ما واهمه‌ای از مواجهه با فیلم‌های کمدی دیگر نداریم و برای نوروز فیلم را آماده می‌کنیم اما اگر دوستان پخش‌کننده تصمیم بگیرند که فیلم به اکران برسد ما مشکلی نداریم. برای ما مهم است مدت زمانی را که مردم برای تماشای این فیلم به سینما می‌آیند حالشان خوب باشد و حتی به این فکر کنند که ای کاش بچه‌ای هم داشته باشند.

در فیلم سینمایی «دو روز دیرتر» سینا مهراد، پردیس احمدیه،  فرهاد آییش، گوهر خیراندیش، سیاوش چراغی‌پور، ناهید مسلمی، کمند امیر سلیمانی، محمدرضا داوودنژاد، جواد یحیوی، امیرمحسن کوه‌گره، آزاده اسماعیل خانی، علی مهربان و محمدفیلی بازی کرده‌اند.


منبع: خبرگزاری ایسنا