انتشارات نمایش با هشت عنوان کتاب تازه به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌آید

 

به گزارش سایت خبری تئاتر: انتشارات نمایش هم‌زمان با برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، هشت عنوان اثر تئاتری تازه را به پیشخوان کتاب فروشی‌ها می‌فرستد.

انتشارات نمایش به صاحب امتیازی انجمن هنرهای نمایشی ایران، در بیست‌و‌هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از  هشت کتاب جدید رونمایی کند.

«خیال بدون مرز» مجموعه مقالاتی درباره تادئوش کانتور (با مقدمه رضا سرور) و ترجمه محمدرضا بابایی و کیوان سررشته است. این کتاب مجموعه‌ای از 9 مقاله است که از تمام رشته‌های هنری مورد تجربه‌ کانتور، سخن به میان می‌آورند و قدم در راه بررسی و تحلیل افکار او می‌گذارند.

«يوجينو باربا و تئاتر اودين» دومین اثر تازهِ انتشارات نمایش، تالیف و ترجمه محسن تمدنی‌نژاد است.این کتاب به تجربه یوجینو باربا در شهر اسلو نروژ می‌پردازد که توانست گروهی كوچك از تئاتری‌ها را دورهم جمع كند. او با راه‌اندازی گروه تئاتر اودین، تلاش کرد در حاشيه و موازی با گروه‌های آوانگارد و مرسوم تئاتری كار كند. آنچه باربا در تمام اين سال‌ها انجام داده،مطالعه و تحقيق مستمر در گونه‌های متفاوت تئاتری است. در تمام اين 50 سالی كه از موجوديت تئاتر اودين می‌گذرد، منتقدان و كارشناسان بزرگی از يوجينو باربا و تئاتر اودين نوشته‌اند كه از آن ميان مي‌توان به جين تارن، يان واتسون، نيكولا ساوارز، اريك كريستوفرسون اشاره كرد. تاليف‌ها و نوشته‌های اين بزرگان و در كنار آن نوشته‌های يوجينو باربا، روبرتا كارری، تورگير وتال، جوليا وارلی و ايبن ناگل راسموسن، مرجع نویسنده برای ترجمه و نگارش اين كتاب بوده است.

«می‌خواهم ميوسوو را ملاقات كنم» کتاب تازه دیگری از این انتشارات تخصصی تئاتر است. این کتاب اقتباسی از تامارا دالمات است که دکتر محمود عزیزی آن را به فارسی ترجمه کرده است. «می‌خواهم میوسوو را ملاقات کنم» درباره واقعیت‌هایی است که دستخوش سوء تفاهم می‌شوند. واقعیت‌هایی که متناسب با دریافت شخصیت‌ها تغییر مفهوم می‌دهند. این سوء تفاهم نیز بر مبنای تناقضی اجتماعی آغاز شده است و در طول کار بسط پیدا می‌کند.

مجموعه نمایشنامه‌های «باغ آرزوها، برقراری ارتباط با مشترك مورد نظر مقدور نمی باشد و عمو زنجیرباف» اثر جدیدی است که در نمایشگاه کتاب امسال رونمایی می‌شود. کتاب حاضر مجموعه‌ای از سه نمایشنامه «باغ آرزوها»، «برقراری ارتباط با مشترك مورد نظر مقدور نمی باشد» و «عمو زنجیرباف» نوشته پرویز بشر دوست است.

«قاف قرار» اثر دیگری است که شامل دو نمایشنامه «قصه‌ای برای سهراب» (با نگاه به شاهنامه فردوسي) و « قاف قرار» (با نگاه به تذكره الاولياء عطار نيشابوری) می‌شود. این کتاب نوشته فهیمه سهیلی است که به تازگی توسط انتشارات نمایش به چاپ رسیده است و در نمایشگاه کتاب به فروش می‌رسد.

مجموعه «پرنیان 2»، «پرنیان 3» و «پرنیان 4» از دیگر آثار تازه انتشارات نمایش است. علی سلطانی، کامران شهلایی، امیرحسین طاهری و فریدون ولایی نویسندگان «پرنیان 2 (استعدادهای جوان)» هستند. این کتاب مجموعه‌ای از چهار نمایشنامه «پچ پچه‌های دلاکان حمام خان» نوشته علی سلطانی، «رازهای یک سفر» نوشته کامران شهلایی، «وقتی کلاغ جوان بشود» نوشته امیرحسین طاهری و «نغمه‌های فسونگر یک گوینده چالاك» بر اساس زندگی عبدالقادر مراغه‌ای، موسیقی‌دان برجسته قرن هشتم و نهم هجری ایران زمین،توسط فریدون ولایی نوشته شده است.

«پرنیان 3 (استعدادهای جوان)» نوشته خیرالله تقیانی پور است. این کتاب دو نمایشنامه «روزی گذری روزگاری» و «پری» را در برمی‌گیرد.

«پرنیان 4 (استعدادهاي جوان)» مجموعه‌ای از سه نمایشنامه «برهوت، ساعت چهار بعدازظهر»، «گانتلت» و «نذار این خواب تعبیر بشه» نوشته مهدی نصیری است.

علاوه بر هشت عنوان کتاب تازه، همچنین چاپ سوم کتاب «مبانی دکور و صحنه آرایی»که هنینگ نلمز آن را نوشته است و شیدا شهرامیان و محسن صانعی آن را به فارسی ترجمه کرده‌اند، در نمایشگاه امسال عرضه می‌شود.این کتاب که دو چاپ پیشین آن مورد استقبال قرار گرفت، در 9 فصل به بررسی مبانی دکور و ویژگی‌های صحنه‌آرایی می‌پردازد.فصل‌های این کتاب به ترتیب «ویژگی صحنه»، «انواع صحنه‌آرایی»، «ساخت دکور»، «ساخت ماکت»، «طراحی بر مبنای ماکت»، «اصول طراحی صحنه»، «رنگ آمیزی ماکت»، «ارایه اطلاعات» و «طراحی میدانی» نام دارند.

بیست‌ و‌ هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار خواندن،گفت‌و‌گوباجهان، ازتاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه درمصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

 

اخبار مرتبط:

فراخوان چهارمین جشنواره تئاتر شهر منتشر می شود

نمایشنامه «سیمرغ و سهرورد» منتشر شد

کوروش تهامی: عده‌ای خیلی ساده روی ماه‌ها تلاش خط کشیدند

چه نمایش‌هایی در حوزه هنری اجرا می‌شود؟

یک اثر موزیکال ایرانی به اسپانیا رفت

«آژی‌دهاک» بیضایی به پارس‌جنوبی می‌رود

خوانش «اون آقا اون خانم» در تماشاخانه استاد فنی زاده

یادداشت پیمان معادی برای یک نمایش

نقد «رابینسون کروزوئه» در کانون ملی منتقدان تئاتر ایران

نیکول کیدمن به تئاتر لندن می‌آید

بازیگر «نارنجیغ» جای ۶ نفر بازی می‌کند

سیما تیرانداز از تجربه بازی گرفتن از بازیگر خردسال گفت.

بازیگران ناشنوا در گرگان به روی صحنه می روند

22 نمایش در تهران بر روی صحنه است

چهارمین دوره جشنواره تئاتر سه نقطه برگزار می‌شود

خمسه، نادری و خاسب کارگاه آموزشی برگزار می کنند

27 تراژدی نمایشی و کمدی ویلیام شکسپیر در سروش منتشر شد

«ولپن» در تیاتر باران به صحنه می‌رود