چند روزی به پایان اکران فیلم «پالایشگاه» باقی مانده و کارگردان این فیلم پرحاشیه جشنواره فجر سال قبل با اشاره به اینکه فیلمبردار این اثر از آینده‌داران سینماست، سخت‌ترین سکانسی را که در فیلم داشته، برای مخاطبانش روایت کرد.

چارسو پرس: فیلم سینمایی «پالایشگاه» به کارگردانی مهرداد خوشبخت در جشنواره فیلم فجر سال گذشته رونمایی شد و از دی‌ماه امسال هم روی پرده سینماها رفت. این فیلم روایت یک ماجرای واقعی در دوران جنگ تحمیلی عراق و ایران است ولی به خط مقدم جبهه ارتباطی ندارد و روایتی دیگر از آن دوران را به تصویر می‌کشد.

«پالایشگاه» به تهیه‌کنندگی سعید سعدی و محصولی از مشارکت بنیاد سینمایی فارابی و وزارت نفت روانه اکران شده است و بانیپال شومون، امیررضا دلاوری، الهام نامی‌نیک، نادر سلیمانی و یاسین مسعودی از جمله بازیگران فیلم هستند.

خوشبخت از مشکلاتی که برای فیلمبرداری برخی سکانس‌ها داشته، گفته است و سخت‌ترین سکانس را هم به انتخاب خودش توضیح داده است.

او می‌گوید:‌ بزرگترین چالشی که برای ساخت این فیلم با آن مواجه بودیم و همه می‌گفتند نمی‌شود، این بود که دو تریلی کنار هم حرکت کنند. کار سخت و شاید غیرممکن که انجام شد اما سخت‌ترین سکانس، مربوط به سکانسی است که باید مخزن پالایشگاه خالی شود و در آن سقف تانکر هم کنده می‌شود. ما خیلی تلاش کردیم تا آن صحنه‌ای که می‌خواستیم در بیاید. از ترسم چند مدل مختلف پلان گرفتم تا اگر نشد، بتوانم یکی را جایگزین دیگری کنم این سکانس آنقدر سخت بود که از پیش تولید به آن فکر می‌کردم چطور باید آن را گرفت و حتی بعد که به سر فیلمبرداری رسیدیم هم یکی از دغدغه‌ها بود.

در این مسیر فیلمبرداری فیلم را، کسی برعهده داشت که یکی از فیلمبرداران آینده‌دار سینماست و تاکنون فیلم‌های متفاوتی را فیلمبرداری کرده از جمله «تک‌تیرانداز» و «قاتل و وحشی».

سعید براتی فیلمبردار جسور و با جرأتی است که در یک پلان برای گرفتن صحنه از دریاچه، از یک جرثقیل ۱۰۰ تنی بالا رفت تا آن را فیلمبرداری کند.

در ادامه سکانس سخت «پالایشگاه» را از نگاه مهرداد خوشبخت با توضیحات خودش ببینید:


منبع: ایسنا