پیکر پردیس افکاری با همراهی دوستان و همکاران‌اش صبح امروز دوشنبه ۷ اسفند در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

چارسو پرس:  در ابتدای مراسم تشییع پیکر پردیس افکاری (بازیگر سینما و تلویزیون)، مجید جعفری (کارگردان تئاتر) از تجربه همکاری با پردیس افکاری در نمایش «آنتیگونه» گفت و با ابراز تأسف از درگذشت این بازیگر گفت: هنوز یک دوست را به خاک نسپرده‌ایم که باید عزیز دیگری را بدرقه کنیم آن هم کسانی که می‌توانستند همچنان به کار و فعالیت خود ادامه بدهند. همیشه آرزو داشتم که باز او را روی صحنه ببینم ولی پرپر شد، حیف شد.

در ادامه، محسن شایان‌فر (تهیه‌کننده سینما و تلویزیون) نیز با یادآوری اولین ورود افکاری به سینما و همچنین اعتماد به نفس و صراحت لهجه بالای این بازیگر افزود: متاسفانه پس از بازی در فیلم «قلاده‌های طلا» مانند برخی دیگر از همکارانش، منزوی شد و از او خبری نداشتیم تا اخیرا که ماجرای بیماری‌اش معلوم شد و متاسفانه خیلی دیر شد.

سپس نسرین نکیسا، دیگر بازیگر، به نمایندگی از گروه «اتاق شماره ۲۵» دانشکده هنر و معماری متنی را به یاد افکاری خواند.

همچنین حامد نصرآبادیان (بازیگر و کارگردان تئاتر) یکی از هم‌کم‌کلاسی‌های افکاری توضیح داد که هم‌کلاسی‌های این گروه برای ایرانی آباد، ۲۵ نهال به یاد او می‌کارند.

در ادامه، علی دهکردی، مدیرعامل خانه سینما درگذشت پردیس افکاری را از سوی این تشکل صنفی تسلیت گفت و اظهار کرد: امروز روز تلخی است که دو عزیز هنرمند سینما و تلویزیون، پردیس افکاری و استاد پرویز ربیعی، هنرمند باسابقه دوبله را به خاک سرد می‌سپاریم.

سپس محمد نجفی، همسر افکاری و کارگردان نیز با قدردانی از حاضرانی که در هوای سرد به مراسم خاکسپاری این بازیگر آمده بودند، دل‌نوشته‌ای از پردیس افکاری که برای روز سینما نوشته بود را خواند.

در پایان این مراسم پیکر پردیس افکاری در کنار مهری ودادیان و در همسایگی فریماه فرجامی و مهین شهابی به خاک سپرده شد.

همچنین مجلس ختم این بازیگر توسط همین‌ حامیان روز پنجشنبه، ۱۰ اسفند ماه در مسجدالرضا واقع در میدان نیلوفر، راس ساعت ۱۶ و سی دقیقه برگزار می‌شود.