دبیر اجرایی بخش تئاتر، فراخوان این بخش از سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» را اعلام کرد.
 

سایت خبری تئاتر:‌ ابوالفضل بوربور عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حرکت مثبت فرهنگی برای رشد فعالیتهای هنری و فرهنگی در جامعه، نیازمند حمایتهای مردم و دستگاه های اجرایی از  اهالی فرهنگ و هنر است.

وی افزود: امروز مقوله هایی مانند تئاتر و سینما در جهان برای اصلاح فرهنگ شهر نشینی و بهبود زندگی استفاده می شود و به جای کارهای متداول و تبلیغات پرهزینه می توان با ساخت و اجرای یک تئاتر در فرهنگ رانندگی و  صدها مورد زندگی روزمره مردم تغییراتی  به وجود آورد که طی چند سال اخیر در ایران نیز از تئاتر و سینما برای این گونه موارد استفاده می شود.

نگاه به تئاتر ارزشی و انقلابی نباید به چند رویداد ملی و مذهبی در سال محدود شود

دبیر اجرایی بخش تئاتر یادواره «طلوع خرداد» با اشاره به وجود تئاتر ارزشی و مذهبی در ایران تأکید کرد: نگاه به تئاتر ارزشی و انقلابی نباید به چند رویداد ملی و مذهبی در سال محدود شود و اجراهای منظم و کامل در طول سال می تواند باعث گرایش گروه های نمایشی و هنرمندان به این ژانر مهم شود.

وی با اشاره به برگزاری یادواره ملی «طلوع خرداد» در شهرستانهای جنوب شرق استان تهران گفت:  بخش تئاتر این یادواره مانند سالیان گذشته با محوریت شهرستان ورامین و انجمن هنرهای نمایشی این شهرستان و در شهرستانهای قرچک، پیشوا، ورامین و پاکدشت برگزار می شود.

بوربور افزود:  در حال حاضر چندین جلسه هماهنگی با رؤسای انجمن های هنرهای نمایشی شهرستانهای ورامین قرچک، پیشوا و پاکدشت برگزار شده و نسبت به تعیین کمیته های جانبی این بخش  تصمیماتی اتخاذ شده است.

اعلام فراخوان بخش تئاتر سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد»

وی یادآور شد: بخش تئاتر این یادواره شامل تئاتر صحنه ای، تئاتر خیابانی و نمایشنامه خوانی می باشد که به صورت رقابتی در یادواره «طلوع خرداد» برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی بخش تئاتر یادواره «طلوع خرداد» تأکید کرد: آثار نمایشی ارسال شده توسط گروه های نمایشی که در جشنواره های پیشین نمایش داده شده، مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت و آثار باید در چار چوب محورهای یادواره مانند انقلاب اسلامی و ۱۵ خرداد باشد.

وی گفت: با توجه به زیر ساختهای تئاتر شهرستانها و با تصمیم کمیته اجرایی  بخش  نمایش صحنه ای در شهرستان ورامین و پاکدشت، بخش تئاتر خیابانی در هر چهار شهرستان و بخش نمایشنامه خوانی نیز در قرچک و ورامین در زمان اجرای یادواره، به روی صحنه خواهد رفت.

بوربور تصریح کرد: طبق هماهنگی با دبیر خانه یادواره و در راستای حمایت از نمایش های تئاتر برگزیده، از دو اثر برتر بخش تئاتر جهت اجرای عمومی، حمایت ویژه خواهد شد.

گفتنی است، سومین یادواره ملی فرهنگی و هنری «طلوع خرداد» از ۱۵ تا ۲۵ خرداد‌ماه ۹۴ همزمان با گرامیداشت ایام‌الله ۱۵ خرداد‌ماه در چهار شهرستان پاکدشت، پیشوا، قرچک و ورامین در رشته‌های شعر، داستان، کتاب و پایان‌نامه، فیلم و عکس، نقاشی، نقاشی‌خط، تصویرسازی، پوستر، نگارگری، تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی، نمایشنامه‌خوانی و موسیقی برگزار می‌شود.

مهلت ثبت‌ نام تمامی آثار در بخش های مختلف حداکثر تا تاریخ پنجم خرداد ۱۳۹۴ است که به همراه یک قطعه عکس ۴*۳ و کارنامه فرهنگی و هنری صاحب اثر از طریق سایت www.tolooekhordad.ir ارسال می‌شود و این تاریخ قابل تمدید نیست.

گزینش و انتخاب آثار تا دهم خردادماه ۹۴ خواهد بود و اعلام آثار راه یافته به یادواره، ۱۳ خردادماه است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های ۰۲۱۳۶۲۵۶۰۲۸-۰۲۱۳۶۲۵۶۰۳۵-۰۲۱۳۶۲۵۶۰۴۱-۰۲۱۳۶۲۵۶۰۸۸-۰۲۱۳۶۲۵۲۰۲۲ دبیرخانه مرکزی یادواره ملی «طلوع خرداد» تماس بگیرند.

 

اخبار مرتبط:

برگزاری‌ کارگاه تخصصی «طراحی صحنه» توسظ بنیاد رودکی

آخرین وضعیت پزشکی مصطفی عبداللهی

برپایی کارگاه تئاتر اینتراکتیو کار مشترک ایران و هلند

خوانش«بازی استریندبرگ» به مناسبت تولد استاد حمید سمندریان

جنتی: پای مجوزهای وزارت ارشاد ایستاده‌ام

اجرای نمایش «روزی قاصدک‌ها می‌آیند» در ارمنستان

تمرینات «سه جلسه تراپی» آغاز شد

اجرای اپرای سعدی آغار شد

فراخوان مسابقه طراحی پوستر جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان

نهمین جشنوارة سراسری «تئاترهای کوتاه» ارسباران فراخوان داد

حضور انتشارات نمایش با 8 عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب‎

معتمدآریا به تماشای اپرت «رودابه» نشست.