جوایز تونی که به عنوان معتبرترین جوایز تئاتر آمریکا شناخته می‌شود، نامزدهای خود را شناخت.

 

سایت خبری تئاتر به نقل از نیویورک تایمز/ ترجمه: مازیار معتمدی:  هیو جکمن که تاکنون برنده چند جایزه تونی شده و مراسم مهم اهدای این جایزه معتبر را سال پیش میزبانی کرده است، امسال از نامزدی این جایزه بازماند. این بازیگر استرالیایی ۴۶ ساله اواخر سال پیش بار دیگر روی صحنه تئاتر رفت تا در نمایشی با عنوان‌«رود» بازی کند.

از دیگر هالیوودی‌هایی که امسال روی صحنه بودند جیک جیلنهال، گلن کلوز، جیمز ارل جونز، اوان مک گرگور، جان لیتگو و لری دیوید موفق به کسب نامزدی نشدند.

اما در میان نامزدها بردلی کوپر جای دارد که تاکنون سه بار نامزد اسکار شده و برای بازی در نقش جان مریک در نمایش «مرد فیلی» نامزد دریافت جایزه تونی شده است.

هلن میرن بازیگر برنده اسکار که در «مخاطب» در نقش ملکه الیزابت دوم بازی کرده نیز نامزدی بهترین بازیگر زن را به دست آورد و کری مولیگان نیز رقیب او در این بخش برای بازی در «نورگیر» است.

در میان نمایش‌های موزیکال نیز «یک آمریکایی در پاریس» نمایشی که با اقتباس از فیلمی برنده جایزه اسکار به همین نام ساخته شده، و نیز «خانه سرگرمی» دیگر نامزدها هستند.

چیتا ریورا که دو بار برنده جایزه تونی شده در بخش نمایش موزیکال برای بازی در «دیدار» و کلی اوهارا که چندین بار نامزد دریافت تونی شده برای نمایش «شاه و من» و چینووت برای «در قرن بیستم» دیگر نامزدهای بازیگر زن در نمایش موزیکال هستند.

هیو جکمن در نمایش «رود» نوشته جز باترورث در نقش یک ماهیگیر ظاهر شد. این نمایش پیش از این که به برادوی برسد در رویال کورت در لندن به روی صحنه رفته بود. هیوجکمن سال پیش در نیویورک میزبان مراسم تونی بود و برای چهارمین بار این میزبانی را عهده دار شده بود. او در سال ۲۰۰۳، ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ نیز مجری این مراسم بود. وی در سال ۲۰۰۴ جایزه بهترین بازیگر مرد را برای بازی در موزیکالی با نام «پسری از آز» برد. یک جایزه تونی ویژه نیز در سال ۲۰۱۲ به وی اهدا شد.

نامزدهای جوایز تونی ۲۰۱۵ عبارتند از :

بهترین نمایش موزیکال

یک آمریکایی در پاریس، خانه سرگرمی، یک چیز فاسد، دیدار

بهترین نمایش

ماجرای عجیب سگی در شب، رسوایی، دستی به سوی خدا، سالن گرگ قسمت اول و دوم

بهترین بازآفرینی موزیکال

شاه و من، در شهر، در قرن بیستم

بهترین بازآفرینی مجدد نمایش

مرد فیلی، نورگیر، این جوانی ماست، نمی توانی آن را خودت بگیری

بهترین بازیگر مرد اصلی نمایش

استیون بویر برای «دستی به سوی خدا»، بردلی کوپر برای «مرد فیلی»، بن مایلز برای «سالن گرگ یک و دو»، بیل نیگی برای «نورگیر» الکس شارپ برای «ماجرای عجیب سگی در شب»

بهترین بازیگر زن اصلی نمایش

ژنوا کار برای «دستی به سوی خدا»، هلن میرن برای «مخاطب»، الیزابت ماس برای «ماجراهای هایدی»، کری مولیگان برای «نورگیر» و روت ویلسن برای «اجرام فلکی»

بهترین بازیگر مرد اصلی در نمایش موزیکال

مایکل سروریس برای «خانه سرگرمی»، رابرت فیرچایلد برای «یک آمریکایی در پاریس»، برایان دی‌آرچی جیمز برای «یک چیز فاسد»، کن واتانابه برای «شاه و من» و تونی یازبک برای «در شهر»

بهترین بازیگر زن نقش اصلی در موزیکال

کریستین چنووت برای «در قرن بیستم»، لین کوپ برای «یک آمریکایی در پاریس»، بت مالون برای «خانه سرگرمی»، کلی اوهارا برای «شاه و من» و چیتا ریورا برای «دیدار»

بهترین متن موزیکال

کریگ لکواس برای «یک آمریکایی در پاریس»، لیزا کرون برای «خانه سرگرمی»، کری کرک پاتریک و جان اوفارل برای «یک چیز فاسد» و ترنس نک‌نیلی برای «دیدار»

بهترین موسیقی اوریجیتال

خانه سرگرمی، آخرین کشتی، یک چیز فاسد، دیدار

بهترین بازیگر مرد مکمل در نمایش

متیو برد برای «نورگیر»، کی تاد فریمن برای «خطوط هوایی»، ریچارد مک‌کاب برای «مخاطب»، آلساندرو نیوولا برای «مرد فیلی»، ناتانیل پارکر برای «سالن گرگ یک و دو» و مایکل استاک برای «فقط یک نمایش است»

 بهترین بازیگر زن مکمل در نمایش

آنالی اشفورد برای «نمی‌توانی آن را خودت بگیری»، پاتریشیا کلارکسون برای «مرد فیلی»، لیندا لئونارد برای «سالن گرگ یک و دو»، سارا استیلس برای «دستی به سوی خدا» و جولی وایت برای «خطوط هوایی»

بهترین بازیگر مرد مکمل در نمایش موزیکال

کریستین بورل برای «یک چیز فاسد»، اندی کارل برای «در قرن بیستم»، برد اسکار برای «یک چیز فاسد»، برندون اورانوویتس برای «یک آمریکایی در پاریس» و مکس فون اسن برای «یک آمریکایی در پاریس»

بهترین بازیگر زن مکمل در نمایش موزیکال

ویکتوریا کلارک برای «گیگی»، جودی کان برای «خانه سرگرمی»، سیدنی لوکاس برای «خانه سرگرمی»، روتی آن میلس برای «شاه و من»، امیلی اسکیگز برای «خانه سرگرمی»

بهترین کارگردان نمایش موزیکال

جان راندو برای «در شهر»، بارتلت شر برای «شاه و من»، کریستوفر ولدون برای «یک آمریکایی در پاریس»، سم گلد برای «خانه سرگرمی» و کیسی نیکلاو برای «چیزی فاسد»

بهترین کارگردان نمایش

استفن دالدری برای «نورگیر»، ماریان الیوت برای «رویداد عجیب سگی در شب»، اسکات الیس برای «نمی توانی آن را برای خودت بگیری»، جرمی هرین برای «سالن گرگ یک و دو» و موریتس فون اشتونپ‌ناگل برای «دستی به سوی خدا»

علاوه بر این نامزدهای بهترین طراحی صحنه برای نمایش و موزیکال، بهترین طراحی لباس برای نمایش و موزیکال، بهترین نورپردازی در هر دو بخش، بهترین طراحی نور در هر دو بخش، بهترین طراحی حرکات موزون و بهترین ارکستراسیون نیز معرفی شدند.

 

اخبار مرتبط:

برگزاری‌ کارگاه تخصصی «طراحی صحنه» توسظ بنیاد رودکی

آخرین وضعیت پزشکی مصطفی عبداللهی

برپایی کارگاه تئاتر اینتراکتیو کار مشترک ایران و هلند

خوانش«بازی استریندبرگ» به مناسبت تولد استاد حمید سمندریان

جنتی: پای مجوزهای وزارت ارشاد ایستاده‌ام

اجرای نمایش «روزی قاصدک‌ها می‌آیند» در ارمنستان

تمرینات «سه جلسه تراپی» آغاز شد

اجرای اپرای سعدی آغار شد

فراخوان مسابقه طراحی پوستر جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان

نهمین جشنوارة سراسری «تئاترهای کوتاه» ارسباران فراخوان داد

حضور انتشارات نمایش با 8 عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب‎

معتمدآریا به تماشای اپرت «رودابه» نشست.