کارگاه «کمدی خلاق» کوروش نریمانی یازدهم اردیبهشت‌ماه افتتاح می‌شود.

 

سایت خبری تئاتر:‌ کوروش نریمانی درباره برپایی این کارگاه  گفت: در این کارگاه قرار است با گروهی دانشجو و علاقه‌مند به تئاتر که روحیه کار کمدی دارند‌ کار کنیم تا در نهایت چند گروه تئاتری متمرکز بر کار کمدی تشکیل شود.

وی افزود: در این کارگاه حدود 30 نفر که روحیه کار کمدی دارند‌، انتخاب شده‌اند که البته این انتخاب بیشتر براساس توانایی آن‌ها در انجام کار کمدی به لحاظ استعداد، توانایی بدنی و استیل بوده است.

او بیان کرد: آنچه در این کارگاه دنبال می‌کنیم این است که بداهه‌سازی‌، استفاده از نگاه جدید کمدی و طنز‌آلود براساس موقعیت‌های کمیک جهت به صحنه‌ بردن اجراهای تازه با رویکردهای جدید را تمرین کنیم.

نریمانی همچنین گفت: به نظر می‌رسد برپایی چنین کارگاهی اتفاق خوبی باشد‌، چرا که قرار است از توانایی‌های مختلف افراد در زمینه‌های موسیقی، بازیگری، نقاشی‌، طراحی صحنه و ... استفاده شود.

به گفته نریمانی این کارگاه در طول شش هفته به صورت 12 جلسه حدود 4 ساعته در تماشاخانه «باران» برگزار می‌شود و قرار است در نتیجه‌ی آن کم‌کم گروه‌های تئاتری جدید تشکیل شوند.

او در پایان درباه برنامه‌های جدید خود برای اجرا گفت: در تلاش هستم تا نمایش «هیپوفیز» را هر چه زودتر اجرا کنم، اما سالن اجرای آن هنوز قطعی نشده است.

«هیپوفیز» که بازنوشتی از نمایشنامه (دختر یانکی) نوشته نیل سایمون است، سال 1392 با بازی نگار عابدی، هوتن شکیبا و بهرام افشاری به صحنه رفت و قرار است بار دیگر اجرا شود. البته احتمال تغییر بازیگران این نمایش هم وجود دارد.

 

اخبار مرتبط:

فرخوان فستیوال «مونولیو» منتشر شد

جایزه نمایشنامه‌نویسی محمود استادمحمد برگزار می‌شود

از نمایشنامه نادر برهانی‌مرند رونمایی شد

کوروش نریمانی: فضای مجازی فردیت هنرمند را گرفت

فراخوان بخش تئاتر سومین یادواره ملی «طلوع خرداد» منتشر شد

معرفی استان‌های میزبان جشنواره مناطق تئا‌تر «سوره ماه»

سعید اسدی دبیر جشنواره سی‌ و‌ چهارم تئاتر فجر شد

عکسهایی‌ از اپرای عروسکی سعدی به کارگردانی بهروز غریب پور

«ده طراح صحنه» نوشته پیام فروتن رونمایی شد