رامک امین کاظمی کارگردان انیمیشن «گل‌های کاغذی» عنوان کرد این اثر از یک رویای شخصی الهام گرفته شده و درباره نویسنده موفقی است که شکست در کارش، او را به انزوا می‌کشد.
چارسو پرس: رامک امین کاظمی کارگردان انیمیشن «گل‌های کاغذی» که در سیزدهمین جشنواره پویانمایی تهران حضور دارد، درباره داستان این انیمیشن گفت: «گل‌های کاغذی» روایت مفهومی تحولات درونی زنِ نویسنده‌ موفقی است که یکی از آثارش با شکست مواجه شده است. او برای جبران این شکست، ترک دیار و خانواده می‌کند و به عمارتی متروک پناه می‌برد تا در انزوا به نوشتن اثر جدید خود بپردازد تا اینکه ...

وی ادامه داد: ایده‌ این انیمیشن الهام شخصی از یک رویا بود. من خواب زنی را دیده بودم که با لباسی خاص در میان باغی ایستاده است، گویا پاسخ تمام سوالات و دغدغه‌های فکری من‌را در لبخند خود داشت و به یاد دارم زمانی که بیدار شدم، داستانی در ذهنم برای ساخت این تصویر شکل گرفت و به فیلمنامه تبدیل شد.

امین کاظمی با اشاره به اینکه تکنیک این انیمیشن استاپ‌ موشن عروسکی است، درباره علت استفاده از این تکنیک بیان کرد: باتوجه به محتوای فیلمنامه و ساخت آن به دلیل محدودیت‌های اجرایی و انیمیت در این تکنیک، استفاده از آن چندان منطقی به نظر نمی‌رسید اما من اصرار به انجام کاری ناممکن یا سخت داشتم ‌و فکر می‌کنم در نهایت به آنچه از نظر اجرایی انتظار داشتم، نزدیک شدم. همچنین پس از ساخته شدن آرماتور، طراحی کاراکتر، گریم، طراحی و دوخت لباس، پس از تست‌های بسیار، برای نزدیک شدن به ذهنیتی که داشتم، طراحی و ساخت عروسک را خودم به عهده گرفتم.
به گفته این کارگردان «گل‌های کاغذی» یک اثر مفهومی است که مخاطبان آن بزرگسالان هستند و هنوز اکران عمومی در جایی نداشته است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره همکاری با مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی مطرح کرد: مرکز گسترش طی سال‌های اخیر تاثیر زیادی در روند تولیدات انیمیشن کوتاه داشته و بستری برای دیده شدن آثار فیلمسازان ایرانی در جشنواره‌های خارجی فراهم کرده است.
این کارگردان انیمیشن در پایان یادآور شد: حضور فیلمسازان قوی و سرمایه‌های فرهنگی ارزشمند در کشورمان از سویی و ظهور استعدادهای درخشان در بستر انیمیشن طی سال‌های گذشته از سوی دیگر و همچنین حضور ایرانیان هنرمند در جشنواره‌های مطرح جهان، ایجاب می‌کند که بستر فکری و فرهنگی آزاد، حمایت اقتصادی قابل قبول و موثری برای تولیدات خلاقانه از سوی مراکز و نهادهای فرهنگی تامین شود و در این راستا امیدوارم مرکز گسترش در نقش یکی از متولیان این امر توان بیشتری در روند تولید و سپس پخش آثار فیلمسازان در خارج از ایران به کار گیرد.