کارگردان نمایش «باغ آرزوها» که در پلاتو اداره ارشاد کرج روی صحنه است گفت: مسئولان از تئاتر حمایت نمی کنند و این امر فرهنگ تئاتر کرج را دچار ضعف مزمن کرده است.

 

به گزارش سایت خبری تئاتر: هادی ملکیان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سایت خبری تئاتر، طی سخنانی اظهار داشت: این نمایشنامه روياپردازي هاي دو جوان بر آمده از یک جامعه بیمار را به تصویر می کشد که از فراهم کردن ساده ترین شرایط زندگی عاجز هستند.

وی افزود: شخصیت های این نمایش آنچنان در رویاهای خود غرق می شوند که دیگر واقعیت های زندگی خود را فراموش کرده و به تمام آرزوهایشان در قالب این رویاپردازی جامه عمل می پوشانند.

ملکیان گفت: سرانجام مرگ یکی از شخصیت های نمایش به این رویاپردازی ها پایان می دهد و داستان دوباره تکرار می شود.

این کارگردان نمایش بیان کرد: این نمایش اولین بار در سال 53 با بازي محمد صالح علا و به قلم پرویز بشر دوست در موزه آب انار اجرا شد و بعد از انقلاب با اندکی تغییر و بازنویسی با بازی فخرالدین صدیق شریف و پرویز بشر دوست بار دیگر در مجموعه تئاتر اجرا شد.

وی در ادامه از بازیگران این نمایش سخن به میان آورد و ابراز داشت: ساسان عباسی و هادی ملکیان به عنوان بازیگران نقش دو جوان، در این نمایش حضور دارند.

ملکیان در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات تئاتر کرج اشاره کرد و گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل نبود امکانات زیرساختی و عدم توجه مسئولان این انگیزه فعالان عرصه تئاتر برای فعالیت کمتر شده و تاتر رونق خود را در کرج از دست داده و در واقع تنها به جشنواره تاتر فجر خلاصه می‌شود.

کارگردان نمایش باغ آرزوها تامین امکانات زیرساختی را مهمترین نیاز برای رونق دوباره تئاتر کرج دانست و اضافه کرد: متاسفانه کرج سالن مناسبی برای اجرا و محلی برای تمرین گروه‌های شهرستان ندارد و سالن‌های موجود نیز فاقد امکانات اولیه هستند.

 وی تاکید کرد: در اولین گام باید توجه کافی از سوی مسئولان به هنر تاتر معطوف شود چراکه با تغییر دید مسئولان دید مردم نیز نسبت به تئاتر تغییر می‌کند.

ملکیان همچنین به نقش رسانه ها اشاره کرد و گفت: رسانه به عنوان یک ابزار بسیار قدرتمند اگر وظایف خود را به درستی انجام دهد می‌تواند تاثیر بزرگی بر جریان تاتر داشته باشد.

این کارگردان تاتر تصریح کرد: متاسفانه جریان رسانه در تئاتر کرج جریانی جدی نیست و از سوی مدیران هدایت نمی‌شود بنابراین  عملکرد رسانه نیز آن نوع جریان‌سازی را که می‌تواند داشته باشد ندارد.

وی گفت: در حال حاضر90 درصد مردم این شهرستان تئاتر را نمی شناسند چرا که رسانه ها و مسئولان از تئاتر حمایت نمی کنند و این امر فرهنگ تئاتر کرج را دچار ضعف مزمن کرده است.

کارگردان نمایش باغ آرزوها در پایان سخنان خود بیان کرد: تئاتر کرج مظلوم واقع شده است و رفع این مظلومیت با توجه مسئولان و رسانه ها میسر می شود.

 

اخبار مرتبط:

فرخوان فستیوال «مونولیو» منتشر شد

جایزه نمایشنامه‌نویسی محمود استادمحمد برگزار می‌شود

از نمایشنامه نادر برهانی‌مرند رونمایی شد

کوروش نریمانی: فضای مجازی فردیت هنرمند را گرفت

فراخوان بخش تئاتر سومین یادواره ملی «طلوع خرداد» منتشر شد

معرفی استان‌های میزبان جشنواره مناطق تئا‌تر «سوره ماه»

سعید اسدی دبیر جشنواره سی‌ و‌ چهارم تئاتر فجر شد

عکسهایی‌ از اپرای عروسکی سعدی به کارگردانی بهروز غریب پور

«ده طراح صحنه» نوشته پیام فروتن رونمایی شد