جشن انجمن گریم و ماسک خانه تئاتر به مناسبت هفته بزرگداشت روز جهانی تئاتر، بر خلاف جشن دیگر انجمن‌های این نهاد تئاتری که در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود، در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

 

سایت خبری تئاتر: شامگاه جمعه 11 اردیبهشت ماه 94 تالار اجتماعات مجتمع چارسو پذیرای جشن سالانه چهره پردازان انجمن گریم و ماسک تئاتر ایران بود که بنابه دلایلی این جشن از خانه هنرمندان به این مکان منتقل شد. در این مراسم که از ساعت 7 تا 9 شب ادامه داشت هیأت مدیره انجمن گریم و ماسک و تنی چند از اعضای هیأت مدیره خانه تئاتر  و هنرمندانی چون بهزاد فراهانی، بهمن مفید، سهراب سلیمی، حمید پورآذری، علی‌اصغر دشتی، ستاره اسکندری، داریوش موفق، آرش دادگر حضور داشتند.

در این مراسم بیانیه انجمن گریم و ماسک خانه تئاتر توسط یوحنا حکیمی نائب رئیس این انجمن قرائت شد. سپس از فریبا نورشعاع حسینی، فریبا ایزد شناس، نوید فرحمرزی، کامبیز مومن خانی و عباس صالحی  با اهدای تندیس و هدیه قدردانی شد. 

در ادامه هیأت داوران جشن انجمن گریم و ماسک خانه تئاتر سارا اسکندری و افسانه قلی‌زاده را به عنوان رتبه‌های اول و دوم چهره‌پردازی آثار تئاتری بخش بین‌الملل سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی کردند.

برگزاری نمایشگاه عکس‌های منتخب هیأت داوران از مراحل گریم‌های اجرا شده در بخش بین‌الملل جشنواره فجر از برنامه‌های ویژه جشن سالانه چهره پردازان انجمن گریم و ماسک خانه تئاتر بود که توسط سمیه فراهانی عکاسی شده بود.

از جمله نکات قابل تأمل در جشن انجمن گریم و ماسک خانه تئاتر که با حمایت بخش خصوصی برگزار شد، استفاده نشدن از عنوان «خانه تئاتر» در ترکیب «جشن سالانه چهره پردازان انجمن گریم و ماسک» بود. این در حالی است که انجمن گریم و ماسک خانه تئاتر با وجود اینکه یکی از انجمن‌های فعال این نهاد تئاتری است، از کمترین حمایت‌ها نیز برخوردار است.

علیرغم اینکه دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر وعده اختصاص جایزه برگزیده گریم در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره سی و سوم تئاتر فجر را داده بود، در مراسم پایانی این جشنواره مشخص شد که این جایزه از بخش بین‌الملل کناره گذاشته شده است. این اقدام با واکنشی از سوی خانه تئاتر مواجه نشد.

 

اخبار مرتبط:

فراخوان چهارمین جشنواره تئاتر شهر منتشر شد+فرم فراخوان

یاداشت بهزاد فراهانی درباره نمایش «رام کردن زن سرکش»

وزیر راه به تماشای اپرای عروسکی «سعدی» نشست

تئاتر جدید رحمانیان آماده اجرا می‌شود

مرتضی خمسه‌ای در بیمارستان بستری شد

«زن و شوهری با قامت متوسط» خوانش می‌شود

«موبایل مرد مرده» وارد بازار کتاب شد

بازبینی مرحله دوم جشنواره دانشگاهی در اداره تئاتر

ترجمه ۱۲ نمایش‌نامه ارمنی به فارسی

معرفی‌برگزیدگان جشنواره تئاتر دانشگاهی بخش مناطق/ رییس جشنواره نیامد

چه نمایش‌هایی در تهران روی صحنه است؟

کف سالنِ «حافظ» موزاییک شد!