در این مقاله قصد داریم تا شرایط خرید اقساطی تور‌های مسافرتی را به صورت جامع، مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما هم علاقه دارید تا با این شرایط خرید، بیشتر آشنا شوید، تا پایان با ما همراه باشید.
اکثر ایرانیان تمایل دارند تا در دوران تعطیلات خود به سفر‌های داخلی یا خارجی بروند و از شهر‌ها و کشور‌های مختلف بازدید نمایند. بعضی از افراد با وجودِ داشتنِ تمایل به مسافرت، توانایی پرداخت هزینه کامل آن به صورت یکجا را ندارند و به همین دلیل، با چالش‌های مختلفی روبرو می‌شوند. این قبیل از افراد می‌توانند با خرید تور مسافرتی به صورت اقساطی، مشکلات خود را برطرف نمایند و از سفر خود لذت ببرند. در این مقاله قصد داریم تا شرایط خرید اقساطی تور‌های مسافرتی را به صورت جامع، مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما هم علاقه دارید تا با این شرایط خرید، بیشتر آشنا شوید، تا پایان با ما همراه باشید.

C:UsersrezaDesktop1.jpg

ارائه پاسپورت با اعتبار بیش از 7 ماه و ارائه گواهی دیجیتال واکسن کرونا، از الزامات خرید تور مسافرتی به صورت اقساطی می‌باشد.

شرایط خرید تور مسافرتی به صورت اقساطی 
همانگونه که در پاراگراف قبل نیز بیان کردیم، برخی از افراد توانایی پرداخت هزینه کامل مسافرت خود را ندارند و به همین دلیل، تمایل دارند تا با شرایط خرید تور مسافرتی به صورت اقساطی آشنا شوند. بنابراین، در این بخش از مقاله قصد داریم تا شرایط فوق را بررسی نماییم.

البته، تور‌های اقساطی مسافرتی را آژانس های گردشگری مختلفی به مسافران ارائه می‌دهند و شرایط تور‌های هر کدام از آنها نیز با یکدیگر متفاوت است. با این حال در ادامه، رایج ترین شرایط مشترک در بین اکثر آژانس های مسافرتی در زمینه خرید تور‌های مسافرتی را به شما توضیح خواهیم داد؛

1. داشتنِ پاسپورت با حداقل اعتبار 7 ماه (جهت سفر های خارجی)

اولین موردی که شما باید در مبحثِ خرید تور مسافرتی به صورت اقساطی، به آن توجه کنید، داشتنِ پاسپورت با حداقل اعتبار 7 ماه است. اگر پاسپورت شما کمتر از 7 ماه اعتبار داشته باشد، مسئولین برگزار کننده اکثر تور‌های خارجی اقساطی، به شما اجازه ثبت نام را نخواهند داد.

2. داشتنِ گواهی دیجیتال واکسن کرونا

دومین مورد در مبحثِ بررسی شرایط خرید تور مسافرتی اقساطی، که در این بخش از مقاله به توضیح آن خواهیم پرداخت، داشتنِ گواهی دیجیتال واکسن کرونا می‌باشد. ارائه این گواهی برای ثبت نام در تمامی تور‌های داخلی و خارجی، ضروری می‌باشد. بنابراین، قبل از اقدام به خرید تور اقساطی، حتما از داشتنِ گواهی دیجیتال واکسن کرونا، اطمینان حاصل فرمایید.

3. گرفتنِ پرينت از گردش مالی حساب بانکی مسافر یا سرپرست مسافران

آژانس‌های گردشگری باید به نحوی بتوانند توانایی مالی شما برای پرداخت اقساط تور مسافرتی را به اثبات برسانند. یکی از روش‌های اثبات این توانایی، اخذ پرينت گردش مالی از حساب بانکی است. آژانس‌های مسافرتی ابتدا میزان گردش مالی و میانگین موجودی حساب شما را بررسی می‌کنند. سپس در صورت واجد شرایط بودن، این آژانس‌ها امکان ثبت نام در تور اقساطی را برایتان فراهم می‌نماید.

4. ارائه چک صیادی معتبر به آژانس مسافرتی توسط مسافر یا سرپرست مسافران

یکی دیگر از مواردی که شما باید در هنگام خرید تور مسافرتی اقساطی، به آن توجه کنید، داشتنِ چک صیادی است. اکثر آژانس‌های مسافرتی به تعداد اقساط خرید تور، از مسافران چک صیادی دریافت می‌کنند و هر چک در ابتدای هر ماه، در بانک نقد می‌شود. بدین ترتیب، آژانس‌های مسافرتی می‌توانند به مسافران اعتماد کنند و تور‌های خود را به صورت اقساطی به آنها ارائه دهند. بنابراین، اگر شما قصد ثبت نام در تور‌های اقساطی را دارید، باید ابتدا از داشتنِ چک صیادی معتبر، اطمینان حاصل فرمایید.



کارمندان ادارات و سازمان‌ها می‌توانند برای خرید تور اقساطی، به جای ارائه چک صیادی، فیش حقوقی خود را به آژانس‌های مسافرتی ارائه دهند.

5. ارائه یکی از قبوض خدماتی و کد پستی محل زندگی مسافر به آژانس مسافرتی 

یکی دیگر از روش‌هایی که آژانس‌های گردشگری، جهت اخذ ضمانت بازپرداخت اقساط، از آن استفاده می‌کنند، دریافت یکی از قبوض خدماتی و کد پستی محل سکونت از مسافر می‌باشد. بنابراین، قبل از مراجعه به آژانس های مسافرتی به منظور خرید اقساطی تور، از داشتنِ یک قبض خدماتی و کد پستی، اطمینان حاصل فرمایید.

6. ارائه اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی صاحب چک به آژانس مسافرتی

همانگونه که در پاراگراف‌های قبل نیز بیان کردیم، آژانس های مسافرتی به منظور دریافت اقساط تور، از مسافر یا سرپرست مسافران، چک صیادی دریافت می‌کنند اما علاوه بر آن، معمولا اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی را نیز اخذ می‌نمایند. البته اصل مدارک فوق، پس از بررسی اولیه، به مسافران بازگردانده خواهد شد.

7. تکمیل فرم‌های ارائه شده توسط آژانس فروشنده تور اقساطی 

هفتمین موردی که شما باید در هنگام خرید تور مسافرتی اقساطی، به آن توجه کنید، تکمیل فرم‌های آژانس گردشگری می‌باشد. آژانس‌های گردشگری برای انجام امور مربوط به خرید تور، باید به اطلاعات مختلفی دسترسی داشته باشند. این اطلاعات از طریق فرم‌های تکمیل شده توسط مسافران، به دست می‌آیند.

8. ارائه فیش حقوقی توسط کارمندان به آژانس مسافرتی

اگر شما کارمند یک اداره و یا یک سازمان هستید، فرآیند خرید تور مسافرتی برایتان ساده تر خواهد بود. در چنین حالتی، شما نیازی به ارائه چک نخواهید داشت و می‌توانید تنها با ارائه فیش حقوقی و گواهی کسر از حقوق، فرآیند رزرو تور اقساطی را انجام دهید.



کارمزد ارائه خدمات خرید تور مسافرتی اقساطی، حدود 3.5 درصد می‌باشد.

مدت زمان پرداخت اقساط تور خریداری شده به آژانس‌های گردشگری 

معمولا آژانس‌های گردشگری، بازه‌های زمانی مختلفی را برای پرداخت اقساط تور خریداری شده، تعیین می‌کنند. به عنوان مثال، در اکثر آژانس‌های گردشگری، شما می‌توانید هزینه تور مسافرتی خود را در 1 الی 8 قسط پرداخت نمایید. هرچه تعداد اقساط ماهانه تور خریداری شده بیشتر باشد، میزان کارمزد آن نیز بیشتر خواهد بود.
نکته ای دیگر اینکه، میزان کارمزد دریافتی توسط اکثر آژانس‌های مسافرتی حدود 3.5 درصد در هر ماه می‌باشد. با این حال، برخی از آژانس‌ها سود‌های بیشتری را از مسافران دریافت می‌کنند. به همین دلیل، استفاده از خدمات آنها از لحاظ اقتصادی به صرفه نمی‌باشد.

آیا در هنگام خرید تور مسافرتی اقساطی، امکان ارائه سفته به جای چک صیادی وجود دارد؟

برخی از آژانس‌های گردشگری، خدمات خرید تور مسافرتی اقساطی را با ارائه سفته نیز در اختیار مسافران خود قرار می‌دهند. بنابراین، مسافران می‌توانند تنها با خرید سفته کاغذی یا سفته الکترونیکی از بانک‌ها، تور اقساطی مورد نظر خود را رزرو کنند.

آیا خرید تور مسافرتی اقساطی به ضامن نیاز دارد؟

نیاز یا عدمِ نیاز به ضامن برای خرید تور مسافرتی اقساطی، به آژانسی که شما از خدمات آن استفاده می‌کنید بستگی دارد. در برخی از آژانس‌ها، ارائه ضامن معتبر ضروری می‌باشد اما در برخی دیگر، شما می‌توانید با ارائه چک صیادی یا سفته الکترونیکی نیز، تور اقساطی مورد نظر خود را خریداری نمایید.

بهترین آژانس جهت خرید تور مسافرتی اقساطی

در ایران بسیاری از آژانس‌های گردشگری، خدمات خرید تور مسافرتی به صورت اقساطی را به مشتریان ارائه می‌دهند. مطمئنا اعتماد به تمامی آژانس‌های گردشگری و خرید تور اقساطی از آنها امکان پذیر نمی‌باشد. برخی از این آژانس‌ها، تور‌های درجه 2 و درجه 3 را به مسافران می‌فروشند و بعضی دیگر، هزینه‌های هنگفتی را دریافت می‌نمایند.
در این بین، یکی از اندک آژانس‌های گردشگری معتبر در زمینه فروش تور آنلاين به صورت اقساطی، سایت بوکینگ می‌باشد. خرید تور مسافرتی اقساطی از این سایت، مزایای زیر را برای شما به همراه خواهد داشت؛
  • دریافت کمترین میزان سود به ازای ارائه خدمات تور مسافرتی اقساطی 
  • امکان ارائه فیش حقوقی و گواهی کسر از حقوق به جای ارائه چک صیادی 
  • ارائه تور‌هایی با قیمت بسیار مناسب و کیفیت ایده آل 
  • ارائه خدمات ترانسفر درون شهری به تمامی مسافران در مدت زمان برگزاری تور
  • ارائه خدمات مربوط به بیمه مسافران در مدت زمان برگزاری تور
  • رزرو بهترین هتل‌ها در مدت زمان برگزاری تور
  • خرید بلیط رفت و برگشت هواپیما یا اتوبوس توسط آژانس گردشگری برای تمامی مسافران



اکثر تورهای مسافرتی اقساطی، خدماتی از قبیلِ بیمه، ترانسفر درون شهری، رزرو هتل و... را به مسافران ارائه می‌دهند.

سخن پایانی در مورد خرید تور مسافرتی به صورت اقساطی

در این مقاله، ابتدا تور مسافرتی اقساطی را مورد بررسی قرار دادیم و سپس، شرایط خرید این تور را بیان کردیم. شما باید فرآیند خرید تور مسافرتی به صورت اقساطی را تنها از طریق مراکز معتبری مانندِ سایت بوکینگ، انجام دهید. در سایت بوکینگ، تمامی تور‌ها با کیفیت و قیمت مناسبی به مسافران ارائه می‌شوند.