در ادامه راه‌اندازی سالن‌های خصوصی تئاتر، یک سالن کوچک دیگر با ظرفیت 50 نفر با قابلیت اجرای تک‌سویه،‌ دو سویه و سه سویه حوالی تئاترشهر در خیابان لبافی نژاد مجوز گرفته و فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

سایت خبری تئاتر: محمود یوسفی، مدیر این تماشاخانه درباره راه اندازی  تماشاخانه «دراما» گفت: از آنجا که بسیاری از نیروهای جوانی که وارد عرصه تئاتر می‌شوند به خاطر کمبود سالن پشت در می‌مانند ،تلاش کردم با راه‌اندازی یک سالن تئاتر مشکلی را حل کنم.

او با اشاره به اینکه این کار از نظر مالی سودی ندارد، تاکید کرد: مجوز راه اندازی این تماشاخانه را از مرکز هنرهای نمایشی به سختی گرفتم و برای تامین استانداردهای لازم با متخصصان مربوط از جمله آتش‌نشانی همکاری داشتیم.

وی که لیسانس بازیگری دارد و سال 85 فعالیت خود در تئاتر را آغاز کرده و در نمایش «هملت از زبان مردم کوچه و بازار» نیز حضور داشته است‌، ادامه داد: برای راه‌اندازی این تماشاخانه به دنبال این بودم تا تجربه‌های نو را به نمایش بگذارم و حتی قرار بود نام سالن هم تجربه‌های نو باشد، اما این منوط به درخواست‌هایی است که ارائه می‌شود و از آنجا که در تئاتر ایران کمتر چنین تجربه‌های نویی اتفاق می‌افتد‌، از این نامگذاری منصرف شدم.

به گفته یوسفی این تماشاخانه زیرمجموعه موسسه فرهنگی «نو آوران تئاتر پارسی» است که یکم اردیبهشت‌ماه با دریافت مجوز شروع به کار کرده و 17 اردیبهشت هم با نمایشنامه‌خوانی «کله‌ پوک‌ها» اثر نیل سایمون به کارکردانی محمود یوسفی فعالیت خود را شروع می‌کند.

همچنین برنامه نمایش این تماشاخانه تا مهرماه تکمیل شده است و در این مدت بیشتر گروه‌های نمایشی جوان اجرا خواهند داشت که البته بازیگران سرشناسی هم در این گروه‌ها حضور دارند.

 راه‌اندازی سالن‌های خصوصی تئاتر در حالی گسترش می‌یابد که درباره کیفیت این سالن‌ها،جای بحث و گفت‌وگو وجود دارد.

 

اخبار مرتبط:

«دست نیافتنی‌ها»ی علیرضا کوشک جلالی روی صحنه می‌رود

فراخوان چهارمین جشنواره تئاتر شهر منتشر شد+فرم فراخوان

افتتاحیه نمایش «خانه کاغذی» در تئاتر باران

نمایشنامه خوانی «خانه برنارد آلبا» با 10 بازیگر

حمایت هما روستا و آکادمی استاد سمندریان از بی‌سرپناهان

اجرای نمایشنامه‌خوانی «اکوئوس» به کارگردانی محمد یعقوبی

برگزاری نقد و بررسی «تقدیربازان» از منظر روانشناسی

کارگاه «ابزار تئاتربدن» برگزار می شود

سری جدید «مجله تئاتر» پخش می‌شود