تئاتر “مکبث” اثر ویلیام شکسپیر نمایشنامه نویس انگلیسی، به کارگردانی بابک دقیقی از روز جمعه ۱۸ اردیبهشت ماه در پلاتوی یادگاران صنعتی کرمان به روی صحنه می‌رود.

 

به گزارش سایت خبری تئاتر: بابک دقیقی پس از اعلام این خبر  گفت: «پس از بازبینی “مکبث” با اجرای آن در پلاتوی یادگاران صنعتی موافقت شد.»

این کارگردان تئاتر در مورد انگیزه‌اش از انتخاب این متن گفت: «”مکبث” یکی از شناخته‌شده‌ترین نمایشنامه‌های کلاسیک جهان است و بارها و بارها در جای جای جهان به روی صحنه رفته‌است و همچنین از آن فیلم هم ساخته‌شده. کار کردن چنین نمایشنامه‌ای برای هر گروه تئاتری چالشی جذاب و پرمخاطره است»

این اثر توسط خود دقیقی برای اجرا دراماتورژی شده‌است. وی در خصوص لزوم این کار بیان داشت: «همان طور که می‌دانیم “مکبث” یک اثر کلاسیک و متعلق به قرن شانزدهم است برای همین فکر کردم بهتر است آن را به تناسب شرایط روز دراماتورژی کنم.»

مینا اخوان، منا فارسی، مریم زنگی آبادی، مرجان کاکویی و گلاره گدری و حسین محمدآبادی، علی نفیسی، مهدی خسروی، امیر کارگران و عرفان محمدی پور در این اثر به ایفای نقش می‌پردازند. سکینه عرب نژاد و امید طاهری موسیقی آن را بر عهده دارند و بابک دقیقی طراح صحنه و لباس است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن تئاتر “مکبث” از روز جمعه ۱۸ اردیبهشت تا ۱۲ خرداد ماه جاری همه روزه ساعت هفت و چهل و پنج دقیقه بعد از ظهر به پلاتوی یادگاران صنعتی جنب پرورشگاه صنعتی  کرمان واقع در خیابان شریعتی مراجعه نمایند.

 

اخبار مرتبط:

تماشاخانه «دراما» افتتاح می‌شود

معرفی نسخ برگزیده بخش شبیه خوانی جشنواره آیینی سنتی

برگزاری کارگاه آموزش تعزیه‌خوانی در فرهنگسرای خاوران

«در اعماق» از از 27 اردیبهشت‌ماه در تئاتر شهر اجرا می‌شود

«دایره داوود» آماده نمایش شد

تمدید اجرای مونولوگ «همه چیز می‌گذرد، تو نمی‌گذری»

مهلت ارسال متن به بخش مسابقه جشنواره تئا‌تر رضوی تمدید شد

جشن «شب بازیگر» 28 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود

کورش نریمانی نمایش «خانه کاغذی» را افتتاح کرد

گزارش تصویری نمایش «در سوگ کاظم اشتری» کارگردان: سامان پور سلیمانی‎

«رومئو و ژولیت» به تالار محراب می‌آید

سالن‌دارها عوامل تئاتر را برای جذب بیشتر مخاطب تحت فشار می‌گذارند