معاون اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: هشت سالن تئاتر شهر امسال در استان های مختلف کشور ساخته و هشت سالن دیگر نیز به سامانه نور و صدای پیشرفته مجهز می شود.

 

سایت خبری تئاتر: پیمان شریعتی گفت: بودجه و اعتبار خوبی برای این بخش پیش بینی شده و در مجموع 30 میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز مجموع این سالن ها تصویب شده است.

وی با بیان اینکه امسال از مهمترین سال ها برای توسعه فرهنگی هنری کشور است و تاکید و توجه ویژه شخص وزیر در ابتدای سال به مساله تئاتر بوده، افزود: این دیدگاه در 10 یا 15 سال گذشته بی سابقه است.

معاون اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تئاتر، نیازمند وحدت و همگرایی بین جامعه هنری، بخصوص بخش تئاتر سراسر کشور است.

وی تصریح کرد: مهمترین برنامه ها و اهداف ما در اداره کل هنرهای نمایشی، معطوف به برنامه های تولیدی با نگاه مخاطب محور است.

شریعتی خاطرنشان کرد: تاکید بر این است که نویسندگان، کارگردانان و تولیدکنندگان تئاتر به مخاطب محورشدن کارهای خود توجه کنند و از این نوع تولیدات، حمایت ویژه ای صورت خواهد گرفت.

وی همچنین گفت: امسال، سال تقویت انجمن های هنرهای نمایشی استان ها بوده و معتقدیم انجمن ها با داشتن نیروهای جوان، مستعد و توانمند در کنار متخصصین، مجربان و پیشکسوتان این عرصه، بازوان خوبی برای رشد و بالندگی هنرهای نمایشی بخصوص تئاتر در استان ها هستند.

وی درادامه با اشاره به تولید 170 اثر نمایشی و 700 اجرا در استان گلستان، اظهارکرد: با توجه به تنوع تولیدات، این میزان آثار و اجراها از بسیاری از استان ها، فراتر است و نکته قابل اهمیت در تولیدات گلستان، مخاطب محور بودن کارها می باشد.

 

 

اخبار مرتبط:

تماشاخانه «دراما» افتتاح می‌شود

معرفی نسخ برگزیده بخش شبیه خوانی جشنواره آیینی سنتی

برگزاری کارگاه آموزش تعزیه‌خوانی در فرهنگسرای خاوران

«در اعماق» از از 27 اردیبهشت‌ماه در تئاتر شهر اجرا می‌شود

«دایره داوود» آماده نمایش شد

تمدید اجرای مونولوگ «همه چیز می‌گذرد، تو نمی‌گذری»

مهلت ارسال متن به بخش مسابقه جشنواره تئا‌تر رضوی تمدید شد

جشن «شب بازیگر» 28 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود

کورش نریمانی نمایش «خانه کاغذی» را افتتاح کرد

گزارش تصویری نمایش «در سوگ کاظم اشتری» کارگردان: سامان پور سلیمانی‎

«رومئو و ژولیت» به تالار محراب می‌آید

سالن‌دارها عوامل تئاتر را برای جذب بیشتر مخاطب تحت فشار می‌گذارند