انتخابات کانون کارگردانان خانه تئاتر که قرار بود امروز ۲۱ مهر ماه در خانه تئاتر با حضور اعضای کانون برگزار شود، به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضاء به دو هفته آینده موکول شد.

پایگاه خبری تئاتر:  افسانه ماهیان گفت: انتخابات کانون کارگردانان خانه تئاتر هر دو سال یکبار برگزار می‌شود و بنا بر اعلام قبلی انتخابات قرار بود امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شود.

این عضو هیات مدیره‌ی کانون کارگردانان افزود: براساس آئین‌نامه باید حداقل ۸۵ نفر از اعضای کانون در این جلسه شرکت می‌کردند، اما به دلیل به حد نصاب نرسیدن افراد، زمان برگزاری این جلسه به دو هفته آینده موکول شد.

او همچنین درباره برخی فعالیت‌های کانون کارگردانان خانه تئاتر گفت: در هر صورت هر انجمنی دارای اختیارات تعریف شده‌ای است و ما در این مدت سعی کردیم با هیات مدیره اصلی خانه تئاتر هماهنگی داشته باشیم. ما در این مدت فعالیت‌های مختلفی از جمله برگزاری دو جشن کانون کارگردانان و همچنین تهیه پنج کتاب کانون کارگردانان را انجام دادیم.

ماهیان درباره موانع کانون کارگردانان تصریح کرد: در واقع موانع کانون کارگردانان خانه تئاتر همان موانع تئاتر ما است. ما در دوره‌های مختلف نشست‌های زیادی با معاونت هنری داشتیم و امیدوار هستیم در دوره جدید افزایش دستمزد کارگردان‌ها طبق قرارداد تیپ به سرانجام برسد، چرا که این موضوع اولویت اصلی کانون کارگردانان به حساب می‌آید. متاسفانه در طی دو سال گذشته قرارداد تیپ بچه‌های تئاتر پرداخت نشده است‌ و تنها کمک‌ هزینه‌هایی به گروه‌های تئاتر داده شده است و این باعث شده است که گروه‌ها تنها به گیشه وابسته شوند.

او در پایان گفت: ما امیدوار هستیم که راهمان در دولت جدید روشن‌تر شود و موانعمان کمتر.

در این جلسه ۴۶ نفر از اعضای کانون کارگردانان خانه تئاتر حاضر بودند که از جمله آنها می‌توان به بابک محمدی‌، مریم کاظمی‌، علی عابدی‌، حمید پورآذری‌، روزبه حسینی‌، سهراب سلیمی‌، رضا گوران‌، افسانه ماهیان ، حسین کیانی (رئیس کانون کارگردانان خانه تئاتر) و … اشاره کرد.