محمد فضلی مسئول هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران از معرفی فرهاد تجویدی به عنوان چهره ملی تئا‌تر در استان مازندران خبر داد.

 

سایت خبری تئاتر: محمد فضلی مسئول هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در رابطه با برنامه‌های اردیبهشت تئا‌تر در این استان به خبرنگار تئا‌تر هنرآنلاین، گفت: این جشن ۲۳ اردیبهشت ماه در مجتمع فرهنگی هنری جدید شهرستان جویبار برگزار می‌شود.

او دلیل عدم برگزاری این مراسم در مرکز استان را ضرورت مواجه مسئولین استانی شرکت کننده در این جشن با ظرفیت‌های هنری شهرستان‌های کوچک‌تر عنوان کرد و افزود: این امر باعث می‌شود مسئولین استانی که در این جشن شرکت می‌کنند با مشکلات و وضعیت شهرستان‌های کوچک آشنا شوند. علاوه بر این شهرستان جویبار تا کنون میزبان چند برنامه جهانی از جمله جام جهانی کشتی بوده است و ظرفیت‌های خوبی برای اجرای اینگونه برنامه‌ها دارد.

فضلی در رابطه با برنامه‌های اصلی جشن اردیبهشت تئا‌تر در این استان، گفت: امسال نیز طبق روال سابق که از هنرمندان مختلف در بخشهای مختلف تجلیل می‌شد از هنرمندان در ۱۶ بخش مختلف تقدیر خواهد شد.

مسئول هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در توضیح این مطلب افزود: در این مراسم از هنرمندان پیشکسوت تئا‌تر گرفته تا بخش‌های چهره ملی تئا‌تر مازندران، زوج‌های تئاتری، مدیران موسسات فرهنگی هنری که در بخش تئا‌تر فعالیت می‌کنند، پژوهشگران حوزه تئا‌تر، دانشجویان فعال تئا‌تر و گروه‌ها و هنرمندانی که در جشنواره‌های بین المللی افتخار کسب کرده‌اند، فعالان عرصه رسانه در حوزه تئا‌تر، خانواده هنرمندان که در سال گذشته آن‌ها را از دست دادیم، هنرمندان بخش رادیویی و مسئولینی که در سال گذشته حامی تئا‌تر بوده‌اند و از تئا‌تر حمایت مالی کرده‌اند تقدیر به عمل خواهد آمد.

فضلی همچنین از معرفی فرهاد تجویدی به عنوان چهره ملی تئا‌تر در استان مازندران خبر داد که قرار است در این مراسم از او تجلیل شود.

او در رابطه با مهمانان احتمالی این مراسم نیز گفت: طبق روال معمول چهره‌های معروف سینما و تئا‌تر از جمله هنرمندانی چون مهدی هاشمی و باران کوثری احتمالا در این مراسم حضور خواهند داشت.

مسئول هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران ادامه داد: مسئولین استانی اعم از استاندار و معاون سیاسی امنیتی استان و نیز علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی و اتابک نادری مدیر امور استانهای اداره کل‌های نمایشی هم از مهمانان احتمالی دیگر این مراسم هستند.

فضلی خاطرنشان کرد: امسال به دلیل کمبود بودجه، تقریبا همه استان‌های کشور برنامه‌های خود را از ظهر برگزار کردند که به تبع آن برنامه‌های ما هم از ساعت ۱۶ تا ۱۸با برگزاری کارگاه آموزشی تئا‌تر توسط فرهاد تجویدی آغاز خواهد شد و از ساعت ۱۸ تا ۲۰ به مراسم اختتامیه و تقدیر از هنرمندان و فعالان عرصه هنرهای نمایشی اختصاص خواهد یافت.

جشن‌های اردیبهشت تئا‌تر ایران، هر سال به مناسبت بزرگداشت روز جهانی تئا‌تر و با هدف تکریم فعالان سال گذشته هنرهای نمایشی توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن‌های نمایشی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

اخبار مرتبط:

نمایش «بیوگرافی حادثه ای که در ... اتفاق افتاد» روی صحنه است

دوازدهمین جشنواره تئاتر کُردی برگزار می‌شود

رضا آشفته و کارگردانی نمایش برای کودکان

38 نمایش در تهران روی صحنه است

کتاب «تاریخ‌های تئا‌تر» رونمایی می‌شود

تئاتر شهر میزبان اختتامیه جشنواره تئاتر دانشگاهی شد

«سیمرغ و سهرورد» در تالار وحدت اجرا می‌شود

برپایی جشن اردیبهشت تئاتر نمایشگران خیابانی

نمایشنامه «سرشاخ و پارازیت» به نمایشگاه کتاب آمد

نمایش‌های برتر نیویورک انتخاب شدند

انتشار فراخوان جشنواره تئاتر فجر تا پایان اردیبهشت‌