بهنام شرفی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون گفت: پذیرش نقش یک فرد تراجنسیتی بسیار سخت بود همان زمان، ساناز بیانی و حمیدرضا آذرنگ به من گفتند که خیلی از بازیگران این نقش را نپذیرفتند اما به هرحال من ریسک کردم و با پوشش و گریم‌هایی متفاوتی ظاهر شدم.
چارسو پرس: بهنام شرفی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در خصوص تجربه بازی در نقش شخصیتی تراجنسیتی در نمایش «آبی مایل به صورتی» اظهار داشت: شاید بتوانیم بگوییم نمایش «آبی مایل به صورتی» از جمله نمایش‌هایی است که به قشر تراجنسیتی پرداخت‌. قانون و شرع اسلام به این افراد اجازه زندگی داده است. به واسطه تحقیقاتی که درباره این نقش کردم متوجه شدم ایران در جهان اسلام تنها جایی است که به این افراد اجازه می‌دهد پروسه تغییر جنسیت را انجام بدهند. 

وی ادامه داد: اوایل انقلاب درخصوص افراد تراجنسیتی از سوی مراجع دینی فتوا داده شد اما جامعه و فرهنگ پذیرای این افراد نیست و متاسفانه همین مسئله کار را دشوار کرده است.

این بازیگر تئاتر تصریح کرد: پذیرش نقش یک فرد تراجنسیتی بسیار سخت بود همان زمان، ساناز بیانی و حمیدرضا آذرنگ به من گفتند که خیلی از بازیگران این نقش را نپذیرفتند اما به هرحال من ریسک کردم و با پوشش و گریم‌هایی متفاوتی ظاهر شدم. البته این را بگویم که علاوه بر عدم پذیرش مخاطب این خطر وجود داشت که خود این افراد هم بازی من را توهینی نسبت به خودشان تلقی کنند.
منبع: برنا