علیرضا کوشک جلالی نمایش «دست نیافتنی‌ها» را بر اساس رمان «زندگی دوباره» در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌برد.

 

سایت خبری تئاتر: علیرضا کوشک جلالی در تازه‌ترین اثر خود، نمایش «دست نیافتنی‌ها» را بر اساس رمان «زندگی دوباره» اثر فیلیپ پوزو دی بورگو و فیلم فرانسوی Intouchables به کارگردانی مشترک ‌الیور ناکاشه و اریک تولدانو از چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌برد. این فیلم نامزد بهترین فیلم خارجی گلدن گلوب و بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان جشنواره سینمایی بریتانیا شده بود.

داستان فیلم اقتباسی است از زندگینامه فردی به نام فیلیپ پوزو دی بورگو که درسال ۲۰۰۱ تحت عنوان «زندگی دوباره» به چاپ رسید. فیلیپ که مرد بسیار ثروتمندی است، در اثر سقوط با چتر پاراگلیدینگ، از گردن به پایین معلول می‌شود و برای پرستاری از خود مردی سیاه‌پوست را استخدام می‌کند. این پرستار با شیوه منحصر به فرد و نامتعارف خود، شخصیت فیلیپ را که در ثروت و تنهایی دست و پا می‌زند، متحول و او را با زندگی نوینی آشنا می‌کند. از طرف دیگر پرستار فیلیپ هم تحت تاثیر تفکرات فیلیپ، زندگی‌اش دگرگون گشته و با مفاهیم جدیدی مثل احساس مسئولیت در برابر خود، خانواده و اجتماع که تا کنون برایش بیگانه بوده است، آشنا می‌شود.

در این فیلم داستان برخورد دو دنیای کاملا متفاوت که سرشار از لحظات تراژیک، طنز و عشقی بی‌آلایش و بسیار عجیب بین دو مرد و دو جهان‌بینی است را به تصویر می کشد.

نادر فلاح، سینا رازانی، بهاره کیان افشار، سینا کرمی، مایا رضوی، امیرحسین جدی بازیگران این نمایش‌ هستند.

همچنین محمد قدس تهیه‌کننده، مرتضی میرمنتظمی طراح صحنه، ارشام مودبیان انتخاب موسیقی،‌‌ رها جهانشاهی دستیار کارگردان و برنامه ریز، عامر عظیمی دستیار دوم کارگردان، بهناز نیکخواه منشی صحنه، امین میرزا‌باقری و امیرحسین جدی مدیران صحنه، مصطفی قاهری ویدئو آرت، احسان جابری، آسمان روشن عکاس دیگر عوامل اجرایی این اثر هستند.

نمایش «دست نیافتنی‌ها» به کارگردانی علیرضا کوشک‌جلالی چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ساعت ۲۰ در سالن استاد ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود.

 

اخبار مرتبط:

محمد رحمانیان: «سینماهای من» تلفیق تئاتر و فیلم است

شرایط جسمی مرتضی خمسه‌ای رو به بهبودی است

چرا سالن اصلی تئاترشهر بازسازی نشد؟

برپایی شانزدهمین فستیوال تئاتر منطقه دریای سیاه در ترکیه

حسینی‌مهر «بوف کور» را آماده اجرا می‌کند

فرهاد تجویدی چهره ملی تئا‌تر مازندران شد

تماشاخانه ایرانشهر میزبان 2 نمایش می‌شود

تخفیف ۴۰ درصدی برای «ملاقات بانوی سالخورده»

زمان برگزاری جشنواره‌ی تئاتر کودک همدان مشخص شد

دوازدهمین جشنواره تئاتر کُردی برگزار می‌شود

رضا آشفته و کارگردانی نمایش برای کودکان

هشت سالن تئاتر شهر امسال دراستان ها ساخته می شود

38 نمایش در تهران روی صحنه است

کتاب «تاریخ‌های تئا‌تر» رونمایی می‌شود