در این مطلب قصد داریم ۴۰ فیلم اکشن درباره قاتلان قراردادی و آدمکش‌های حرفه‌ای را برای شما معرفی کنیم.
چارسو پرس: تماشاگران سینما در سرتاسر جهان از یک فیلم‌ اکشن هیجان‌انگیز سیر نمی‌شوند، و بسیاری از این آثار خون‌بار، قاتلان قردادی و آدمکش‌های حرفه‌ای هیجان‌انگیز و جذاب را نشان می‌دهند. این فیلم‌ها تماشاگران را روی صندلی‌های خود نگه می‌دارند و همچنان طرفداران را مجذوب خود می‌کنند. در طی سالیان مختلف برخی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین ساخته‌های هالیوود، این قاتلان مرگبار را با شکوه و عظمت خود به تصویر کشیده‌اند. در سال‌های اخیر، به نظر می‌رسد که این ژانر با ستاره‌های اکشن مانند کیانو ریوز، جیسون استاتهام و مت دیمون که همگی جان تازه‌ای به سبک داستان‌گویی تحریک‌آمیز این آثار داده‌اند، دوباره محبوبیت پیدا کرده است.

آنها را دوست داشته باشید یا از آنها متنفر باشید، چیزی عمیقا سینمایی در یک شخصیت قاتل یا آدمکش حرفه‌ای وجود دارد. این دست انسان‌ها، افرادی خطرناک و غرق در سایه هستند که مرگ و ویرانی را با خود به هر کجا که بروند به ارمغان می‌آورند. شخصیت قاتل اجیر شده از دیرباز در فیلم‌ها مورد توجه بوده است. آنها نمایانگر یک منطقه غیر عاطفی، خشن و از نظر اخلاقی خاکستری هستند که کاوش روی آن‌ها در عین حال که آزاردهنده به نظر می‌رسد، لذت بخش است. یکی از اولین چهره‌های آدمکش سینما توسط آلن لاد در فیلم هیجان انگیز «This Gun for Hire» در سال ۱۹۴۲ بازی شد. از آن زمان، تماشاگران با تصاویر ظریف خشونت، قانون، عقل و اخلاقی که فیلم‌های این چنینی ارائه می‌دهند آشنا شده‌اند.

کشتن یک فرد از نظر اخلاقی و انسانی اشتباه است، اما کسانی هستند که ناخودآگاهِ شیطانی آنها حتی بدون انگیزه نیاز به ریختن خون انسان را در دستانشان ایجاد می‌کند. در این میان، کسانی هم هستند که میلشان به کشتن ناشی از خشم فروخورده یا نیاز به انتقام گرفتن از گذشته غم انگیز خودشان است. اما هیچ دلیلی وجود ندارد که چرا مردم یکدیگر را می‌کشند و این یک فرض ثابت در دنیای سینما بوده است. اما از سوی دیگر، قاتلان قراردادی برای پول آدم می‌کشند؛ بنابراین قتل حرفه آنها می‌شود. به این ترتیب، آنها در فرمول‌های کشتار انسان آموزش دیده و ماهر هستند و این کار را با احتیاط یا بهتر است بگوییم پنهانی انجام می‌دهند. از همین رو فیلم‌های پیرامون قاتلان قراردادی و آدمکش‌های حرفه‌ای همیشه سرگرمی عالی هستند.

در این مطلب قصد داریم ۴۰ فیلم اکشن درباره قاتلان قراردادی و آدمکش‌های حرفه‌ای را برای شما معرفی کنیم. در این لیست از فیلم‌های هیجان‌انگیز انتقام‌جویی و داستان‌ عشق‌های از دست رفته گرفته تا کمدی‌های سیاه، چیزی برای همه وجود دارد. ما به شما تضمین می‌‌دهیم که این فیلم‌ها خونِ سرد شما را به جوش می‌آورند و مشت‌های گره کرده، طغیان‌های غم‌انگیز و افزایش آدرنالین را القا می‌کنند. بنابراین، فهرست را بررسی کنید و ببینید کدام یک بیشتر شما را تحریک می‌کند.

Wanted

فیلم اکشن و هیجان انگیز Wanted در سال ۲۰۰۸، بازیگران برجسته‌ای از نخبگان هالیوود از جمله جیمز مک آووی، مورگان فریمن و آنجلینا جولی، بازیگر توانای آثار اکشن را در داستان خود به نمایش می‌گذارد. این فیلم درباره مدیر حساب کاربری ناامید وسلی گیبسون است که متوجه می‌شود پسر یک قاتل حرفه‌ای است و اینجاست که برای آگاهی از هویت خودش تصمیم می‌گیرد به انجمن مخفی قاتلان بپیوندد. فیلم Wanted بر اساس کتاب کمیکی به همین نام ساخته شده و توسط کارگردان تیمور بکمامبتوف که به دلیل سبک بصری منحصر به فرد و متمایزش برای هدایت این کار انتخاب شد، تولید شده است.

جالب است بدانید تیمور بکمامبتوف در مورد چیزی که او را جذب این فیلم کرد، گفت: «این یک کمدی، یک تراژدی، یک درام و یک ملودرام است. در هر صحنه، ما ژانر را تغییر می‌دهیم و به همین دلیل است که فیلم ما متفاوت است. شخصیت فاکس با بازی آنجلینا جولی یک قاتل حرفه‌ای و عضو ماهر جامعه مخفی است که وسلی را در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک قاتل راهنمایی می‌کند؛ Wanted به دلیل سکانس‌های اکشن، سبک و سرعت سریعش مورد تحسین قرار گرفت و بیش از ۳۴۰ میلیون دلار فروخت.

No Country for Old Men

جوئل و اتان کوئن، فیلمسازان محترم شناخته شده هالیوود، این فیلم جنایی و نئو وسترن را در سال ۲۰۰۷ نوشتند و کارگردانی کردند. این فیلم بر روی سه شخصیت اصلی با داستان‌های به هم پیوسته متمرکز است. به طور کلی این فیلم دو مرد را در تعقیب موش و گربه مانند دنبال می‌کند که تعاملات آن‌ها مملو از حمام‌های خون شگفت انگیز در مناظر خشک غرب تگزاس است. داستان کلاسیک خوبی در برابر بدی، و انسانیت در برابر حرص و آز با دقت خیره‌کننده در این فیلم روایت می‌شود. این فیلم به خاطر کارگردانی و بازیگری‌اش مورد تحسین قرار گرفت و چهار جایزه اسکار را از آن خود کرد. خاویر باردم برای ایفای نقش هیتمن خشن و ترسناک آنتوان چیگور، برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل شد.

The Mechanic

جیسون استاتهام به دلیل رهبری آثار اکشن و البته تجدید حیات فیلم‌های اکشن در دو دهه‌ گذشته، با سرفصل پروژه‌های بی‌شماری که هنرهای رزمی و مهارت‌های مبارزه تن به تن خود را به نمایش می‌گذارد، به طور گسترده مورد تحسین قرار گرفته است. اما برای فیلم اکشن مهیج The Mechanic در سال ۲۰۱۱، او آرتور بیشاپ، یک قاتل حرفه‌ای را به تصویر می‌کشد که متخصص در ساختن آثارش مانند تصادف، خودکشی یا اعمال جنایتکاران کوچک است. هنگامی که دوست نزدیک و مربی او به طرز وحشیانه‌ای به قتل می‌رسد، بیشاپ قول انتقام می‌گیرد و با پسر همان مرد برای ردیابی قاتلان همکاری می‌کند.

«مکانیک» با بازیگرانی مانند استاتهام، دونالد ساترلند و بن فاستر، سکانس‌های اکشن چشمگیری را به نمایش می‌گذارد که مخاطبان این ضدقهرمان یا آدمکش نمی‌توانند از آن حمایت نکنند. استاتهام، ستاره بریتانیایی فیلم‌های ترانسپورتر و کرانک و یار محبوب و قدیمی گای ریچی، در این فیلم دارای لحن و بدنی بی‌سر و صدا و مردانگی شیک است که او را برای هر مخاطبی جذاب می‌کند.

Kill Bill

فیلم بیل را بکش یکی از ساخته‌های خونین کوئنتین تارانتینو است. شخصیت عروس که قهرمان اصلی فیلم است نیز مرگبارترین قاتل در جهان است. عروس پس از از دست دادن نوزادش و رها شدن توسط شوهر سابقش، تشنه انتقام است. او یکی یکی افرادی را که مسئول نابود کردن زندگی‌اش هستند می‌یابد و سپس به وحشتناک‌ترین شکل ممکن انتقام خود را از آنها می‌گیرد.

کوئنتین تارانتینو، استاد سبک خشونت افسارگسیخته، در سال ۲۰۰۳ فیلم تماشایی Kill Bill: Volume 1 را نوشت و کارگردانی کرد که اوما تورمن در آن نقش عروس را بازی می‌کند؛ بیل را بکش با بازیگران مکمل تاثیرگذار از جمله دیوید کارادین، لوسی لیو و ویویکا ای فاکس، از فیلم‌های گرندهاوسی الهام گرفته شده که در دهه ۱۹۷۰ در سینماهای ارزان ایالات متحده پخش می‌شدند، مانند سینمای سامورایی و وسترن اسپاگتی. به گفته تارانتینو، سخت ترین بخش ساخت یک فیلم اکشن با مضمون هنرهای رزمی این بود است که «سعی کردم خودم را به عنوان یک فیلمساز به مکانی متفاوت ببرم و کلاهم را در کنار دیگر کارگردانان اکشن بزرگ به رینگ بیندازم».

Sicario

فیلم اکشن و هیجان انگیز دنیس ویلنوو در سال ۲۰۱۵، سیکاریو، یک مامور ایده آلیست FBI را دنبال می‌کند که توسط یک کارگروه دولتی برای سرنگونی رهبر یک کارتل مواد مخدر شرور و قدرتمند مکزیکی استخدام می‌شود. امیلی بلانت در نقش مامور ویژه کیت میسر، که با مت گریور (جاش برولین) مامور مخفی سیا و الخاندرو گیلیک (بنیسیو دل تورو)، دادستان سابق مکزیکی که تبدیل به قاتل شده بود، همکاری می‌کند، عناصر اصلی این فیلم هستند. جالب است بدانید نام سیکاریو کلمه اسپانیایی برای خود «هیتمن» است و فیلمنامه آن توسط تیلور شریدان به عنوان اولین قسمت از سه گانه نئو وسترن او که به بررسی جنایات در «مرزهای امروزی آمریکا» می پردازد، نوشته شده است.
سیکاریو برای رقابت برای نخل طلای جشنواره فیلم کن ۲۰۱۵ انتخاب شد و برای فیلمنامه جذاب، فیلمبرداری، کارگردانی و بازی‌های بلانت و دل تورو مورد تحسین قرار گرفت. مجله امپایر این فیلم را یک تریلر زیبا و تیره و سخت نامید و گفت خیلی ساده، این اثر یکی از بهترین فیلم‌های سال است. دنباله این فیلم با عنوان Sicario: Day of the Soldado، در سال ۲۰۱۸ عرضه شد و دنباله سوم آن نیز هم‌اکنون در دست ساخت است.

Mr. & Mrs. Smith

براد پیت و آنجلینا جولی، بازیگران شناخته شده هالیوود، در فیلم اکشن عاشقانه آقای و خانم اسمیت در سال ۲۰۰۵ ظاهر شدند و زوجی کسل‌کننده را به تصویر کشیدند که از فهمیدن اینکه قاتلان آژانس‌های رقیب هستند شگفت زده می‌شوند. جین اسمیت یک قاتل چیره دست است که نمی‌داند شوهر بی‌گناهش جان نیز یک قاتل است. وقتی این زن و شوهر متوجه می‌شوند که از مدت ها قبل از شروع شعله‌های عشق و ازدواجشان به یکدیگر خیانت کرده‌اند، اینجاست که به یکدیگر حمله می‌کنند. اما چیزی که آقا و خانم اسمیت نمی‌دانند این است که بر نام هر دوی آنها قراردادی منعقد شده است. آیا دو قاتل مرگبار قرارداد نهایی خود را به پایان خواهند رساند؟!
راجر ایبرت پیرامون این فیلم اظهار داشت: «آنچه باعث می‌شود فیلم کار کند این است که پیت و جولی با هم روی پرده سرگرم می‌شوند و می‌توانند ریتمی بیابند که به آنها اجازه می‌دهد حتی در زمان هشداردهنده‌ترین تحولات کم‌رنگ فیلم نیز شیمی خوبی باهم برقرار کنند. علیرغم دریافت نقدهای متفاوت از سوی منتقدان، این فیلم با مضمون قاتلان قراردادی در میان تماشاگران سینما موفق بود و بیش از ۴۸۰ میلیون دلار در باکس آفیس به دست آورد. در سال ۲۰۲۱، آمازون اعلام کرد که یک ریبوت سریال تلویزیونی بر اساس فیلم اصلی در حال حاضر در حال تولید است.

The Replacement Killers

یک قاتل سرسخت برای فرار از قانون و کارفرمای انتقامجوی سابق خود، با یک جاعل هوشمند خیابانی اتحاد دور از ذهنی تشکیل می دهد. این تریلر جنایی شیک با سکانس‌های اکشن شدید و ترکیب شیمی جذاب بین چاو یون‌فت و میرا سوروینو، استعداد بصری سینمای هنگ‌کنگ را با داستان سرایی هالیوودی ترکیب می‌کند. بنابراین به سادگی این فیلم را می‌توان در فهرستی با موضوع بهترین فیلم های قاتل حرفه ای قرار داد. کارگردان این فیلم نیز آنتوان فوکوا است که فیلم های شبیه اکولایزر را نیز در کارنامه خود دارد.

Assassins

واقعاً دیوانه‌وار است که یک فیلم اکشن به نویسندگی واچوفسکی‌ها و به کارگردانی ریچارد دانر و با بازی سیلوستر استالونه، آنتونیو باندراس و جولیان مور وجود دارد که اساساً مورد توجه خیلی‌ها قرار نمی‌گیرد یا خیلی‌ها از وجود آن نیز باخبر نیستند. این فیلم یک قاتل حرفه‌ای با بازی استالونه را دنبال می‌کند که در تلاش است بازنشسته شود، اما یک قاتل دیگر (باندراس) می‌خواهد رقیبش را حذف کند تا بتواند بهترین قاتل جهان باشد. بدون شک باید این فیلم را در فهرست موضوعی بهترین فیلم های قاتل حرفه ای با چاشنی حرفه ای ترین آدمکش‌های جهان قرار داد.

Point of No Return

نسخه هالیوودی نیکیتا با نمایش یکی از حرفه ای ترین آدمکش‌های جهان؛ «نقطه بدون بازگشت» برای عصر خشمگین ما مصداق داستان «پیگمالیون» است. در هر دو داستان، یک معلم مسن‌تر، دختری را از ناامیدی و نابودی بیرون می‌کشد و مهارت‌های جدید را به او آموزش می‌دهد. در پیگمالیون پروفسور هیگینز به الایزا یاد داد که مانند یک خانم رفتار کند و حالا در این فیلم اکشن باب به مگی می‌آموزد که یک خانم و یک قاتل خونسرد باشد.
یک معتاد سرسخت به نام مگی (بریجت فوندا) یک افسر پلیس را در جریان سرقت ناموفق یک داروخانه قرار می‌دهد. اما پس از محکوم شدن زن به مرگ در محاکمه، به او یک فرصت مرموز داده می‌شود. او می‌تواند به یک قاتل نخبه برای دولت تبدیل شود یا با مجازات اعدام روبرو شود. با انتخاب زندگی، او آموزش دیده و تبدیل به بهترین قاتل در این تجارت می‌شود. اما زندگی او ناگهان پیچیده شده و علت آن عشق او به مردی مرموز به نام جی پی (درموت مولرونی) است که داستان را به پیش می‌برد.

The Specialist

یک آدمکش حرفه‌ای دیگر و یک داستان اکشن با چاشنی یک قاتل افسارگسیخته؛ ری کوئیک (سیلوستر استالونه) کارشناس سابق تخریب سیا در میامی زندگی می‌کند و در آنجا به عنوان یک قاتل کار می‌کند. می مونرو (شارون استون) با ری تماس می‌گیرد تا خانواده‌ای از اوباش به رهبری تام لئون (راد استایگر) و پسرش (اریک رابرتز) را که 20 سال پیش والدین می را به قتل رساندند، بکشد. ری با این کار موافقت می‌کند و همچنین رابطه‌ای عاشقانه با می آغاز می‌کند. اما ماموریت او زمانی پیچیده می‌شود که می‌فهمد شریک سابقش، ند (جیمز وودز) اکنون برای اوباش‌هایی که قصد کشتن آن‌ها را دارد کار می‌کند.

The American

وقتی یک ماموریت در سوئد به بدی خاتمه می‌یابد، یک قاتل حرفه‌ای به نام جک (جرج کلونی) به قصد ناشناس ماندن به حومه ایتالیا عقب نشینی می‌کند. او در یک حرکت نامشخص، با یک کشیش محلی دوست می‌شود و به دنبال یک عاشقانه وحشتناک با یک زن زیبا (ویولانته پلاچیدو) می‌رود. اما جک با بیرون آمدن از سایه، ممکن است مرتکب یک اشتباه مهلک شود.
«آمریکایی» به جورج کلونی اجازه می‌دهد نقش مردی را ایفا کند که به وضوح یک سامورایی تعریف شده است. عیب مهلک او، همانطور که برای هر سامورایی باید باشد، عشق است. به غیر از این، آمریکایی یک سامورایی قاتل کامل است: زندگی مهر و موم شده، نفوذ ناپذیر و متخصص، با تمرکز بسیار باریک که تنها با مهارت‌های او و استادش در کشتن تعریف می‌شود. در اینجا یک فیلم هالیوودی جذاب با محوریت یک درام ژاپنی است، شخصیتی غیرقابل نفوذ برای برابری با آلن دلون در «Le Samourai» ساخته ژان پیر ملویل.

The Bourne Identity

مت دیمون، برنده جایزه اسکار و بازیگر توانا و محبوب آمریکایی، اکشن-هیجان انگیز The Bourne Identity در سال ۲۰۰۲ را رهبری می‌کند و در نقش جیسون بورن ظاهر می‌شود، مردی که از فراموشی روانی رنج می‌برد و تلاش می‌کند هویت خود را در حالی که به طور مرگبار توسط قاتلین تعقیب می‌شود، کشف کند. بورن به مرور متوجه می‌شود که استعدادهای خارق‌العاده‌ای در مهارت‌های رزمی، دفاع شخصی و کلامی دارد و کم کم متوجه می‌شود که یک سرباز ارتش ایالات متحده و یک قاتل سازمان سیا است.
برای این نقش، دیمون اصرار داشت که بسیاری از بدلکاری‌ها را خودش انجام دهد و سه ماه آموزش گسترده‌ای را در زمینه بدلکاری گذراند و استفاده از سلاح، بوکس و اسکریما (یا آرنیس، نوعی شمشیربازی) را یاد گرفت. این بازیگر در ابتدا به چشم‌انداز مالی فیلم بدبین بود و در واقع شش ماه قبل از انتخاب بازیگران برای حضور در فیلم دو دل بود، با این حال تردیدهای او نادرست بود. چرا که The Bourne Identity هم یک موفقیت انتقادی و هم تجاری بود و شروع کننده فرنچایز Jason Bourne بود که در نهایت منجر به چهار دنباله بسیار سودآور شد.
فرنچایز بورن برای یک دهه فیلم های اکشن، دوربین‌های لرزان و برش‌های سریع را محبوب کرد. اگرچه این تکنیک‌ها ممکن است همیشه خوب کار نکنند، اما برای این سبک خاص از فیلم کار می‌کنند. دوربین در این فرنچایز مانند چشم مخاطب در حال مبارزه عمل می‌کند: سریع و مستقیم.

John Wick

کیانو ریوز سرفصل اکشن نئو نوآر جان ویک است که به دنبال قاتل سابقی است که پس از دزدیده شدن ماشین قدیمی‌اش و قتل توله سگ محبوبش مجبور به بازگشت به دنیای زیرزمینی جنایتکاری می‌شود که خودش آن را رها کرده است. ریوز در به تصویر کشیدن شخصیتی که زندگی طولانی مدت او را احیا کرد، بیان می‌کند: «وقتی برای اولین بار او را می‌بینیم، او مردی است که برای همسر از دست رفته‌اش غصه می‌خورد. اما در ادامه معلوم می‌شود که او در دو دنیا زندگی کرده است: یکی که در آن مردی متاهل خوشبخت است و دیگری یک قاتل؛ این چیزی است که مرا جذب این فیلم کرد».
برای این فیلم اکشن موفق و شخصیت جذاب جان ویک، ریوز چهار ماه وقت صرف یادگیری جودو، جوجیتسو برزیلی و جوجیتسو ژاپنی کرد و مهارت‌های خود را در صحنه‌های رزمی حماسی که برای تماشاگران هیجان انگیز بود به نمایش گذاشت. بازی درخشان این بازیگر و موفقیت مالی جان ویک منجر به تبدیل شدن آن به یک فرنچایز محبوب و پربار شد و John Wick: Chapter 4 در ۲۴ مارس ۲۰۲۳ اکران شد.

Pulp Fiction

جان تراولتا و ساموئل ال. جکسون همیشه سرگرم‌کننده و کاریزماتیک، دو نقش معروف و محبوب از قاتلان حرفه‌ای وینسنت وگا و جولز وینفیلد را در شاهکار جنایی کمدی سیاه کوئنتین تارانتینو در سال ۱۹۹۴ بازی کردند. این فیلم که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، به زندگی دو آدمکش حرفه‌ای می‌پردازد؛ در حالی که با سه توطئه دیگر حول محور یک بوکسور، یک گانگستر و همسرش و یک جفت راهزن در غذاخوری نیز می‌چرخد. فیلم Pulp Fiction برنده نخل طلای جشنواره فیلم کن در سال ۱۹۹۴ شد و برای اولین بار با نقدهای تحسین برانگیزی به نمایش درآمد و بسیاری آن را نقطه عطفی فرهنگی در سینما می‌دانستند که بر فیلم‌ها و رسانه‌های بی شماری تأثیر گذاشت که عناصر سبک آن را پذیرفته بودند.
جالب است بدانید تراولتا و جکسون هر دو برای نمایش نمادین خود از قاتل‌های جذاب و تماشایی نامزد دریافت جایزه اسکار شدند.

Hitman

ساخت فیلمی بر اساس یک بازی ویدیویی می‌تواند دلهره آور باشد، اما هیتمن برداشتی قابل ستایش از مجموعه بازی‌های اکشن با همین عنوان است. طرفداران به اندازه کافی لحظات اکشن خوب، خشم، خون، گلوله ها و درگیری با اسلحه را خواهند یافت. فیلم داستان یک قاتل حرفه‌ای معروف به مامور 47 (تیموتی اولیفانت) را دنبال می‌کند. او استخدام می‌شود تا برای گروهی که فقط به نام سازمان شناخته می‌شوند کار کند، اما در ادامه خود را در دام یک توطئه سیاسی خطرناک می‌بیند. او مأموریتی را آغاز می‌کند تا بفهمد چه کسی آن را راه اندازی می‌کند، اما جذب او به یک زن آسیب دیده بقای او را به خطر می‌اندازد.
اگر از طرفداران بازی هستید، این فیلم پیرامون یک آدمکش حرفه‌ای برای شما مناسب است. از نظر خط داستانی عالی و لحظات واقع گرایانه انتظار زیادی از این فیلم نداشته باشید. شما باید مغز خود را در حالت خنثی قرار دهید و به سادگی از سکانس‌های اکشن لذت ببرید.

Léon: The Professional

هنگامی که تمام خانواده ماتیلدا توسط یک مامور فاسد DEA به قتل می‌رسند، ماتیلدا ۱۲ ساله به همسایه خود لئون پناه می‌برد. لئون خود یک قاتل حرفه‌ای است و به اصرار ماتیلدا، حرفه خود را به او آموزش می‌دهد و به آرامی ماتیلدا را به یک قاتل مرگبار تبدیل می‌کند. آیا دختر کوچولو با مهارت‌های جدید و احساسات سرد خود می‌تواند انتقام‌اش را از مامور فاسدی که زندگی او را نابود کرده است بگیرد؟ برای دانستنش این فیلم جذاب را تماشا کنید.
عجیب ترین زوج سینمای اکشن؛ یک کودک و یک آدمکش؛ این پیچیده‌ترین داستان یک اکشن در تاریخ سینما است که در آن یک مرد قاتلِ تنها به نام لئون (ژان رنو) به ماتیلدا ۱۲ ساله (ناتالی پورتمن) هنر کشتن را آموزش می‌دهد. این زوج رستگاری را در یکدیگر می‌یابند: لئون، مردی که گیاه آپارتمانی روی طاقچه را بهترین دوست خود می‌نامد، یاد می‌گیرد که دوست داشته باشد و ماتیلدای تنها، امنیت و قدرت پیدا می‌کند.

The Equalizer

فیلم‌های سینمایی اکولایزر از سریالی تلویزیونی به همین نام که از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۹ پخش می‌شده اقتباس شده است. بار دیگر کارگردان فیلم روز تمرین و دنزل واشنگتن کنار هم‌دیگر آمده‌اند تا اکشنی هیجان‌انگیز را خلق کنند. داستان درباره مردی است که سعی دارد زندگی گذشته خود را فراموش کند و باقی عمر را به روش معمولی بگذراند اما دنیا سرنوشت دیگری را برای او رقم زده است. بازی جذاب و نسبتا متفاوت دنزل واشنگتن، موسیقی خوب، تدوین نسبتا خوب، صحنه‌های اکشنی که دیدنشان با حضور واشنگتن جذاب‌تر هم می‌شوند و دیالوگ‌های خوب از دلایلی هستند که باعث می‌شوند این اثر ارزش تماشا کردن را داشته باشد. هم‌چنین نسخه دوم این فیلم در سال ۲۰۱۸ بر روی پرده‌های سینما رفت که اکثرا با نمره متوسط منتقدین همراه بود.

Kate

فیلم اکشن و آدمکش محور «کِیت» یکی دیگر از آثار شاخص این ژانر در سال‌های اخیر است. نقش شخصیت اصلی را مری الیزابت وینستد بازی می‌کند، او یک قاتل و تک‌تیرانداز حرفه‌ای است که مأموریتی برای از بین بردن یک رئیس بلندپایه یاکوزا دریافت می‌کند. کیت قصد دارد این آخرین ماموریت او قبل از بازنشستگی کامل از این تجارت باشد.
اما کیت قبل از اینکه برای تکمیل ماموریت نهایی خود به بیرون برود، با غریبه‌ای که در بار هتل خود ملاقات کرده بود، ارتباط برقرار می‌کند. سپس، هنگامی که کیت برای آخرین قتل خود آماده می‌شود، شروع به تجربه یک سرگیجه می‌کند و در نهایت در بیمارستان از خواب بیدار می‌شود. بنابراین، به او گفته می‌شود که با سمس قوی به نام پولونیوم ۲۰۴ مسموم شده است و تنها یک روز دیگر زنده است. کیت اکنون مصمم است تا بفهمد چه کسی می‌خواهد او بمیرد. این یعنی یک مبارزه بی‌امان با مخوف‌ترین قاتلان جهان و سندیکای یاکوزا.

La Femme Nikita

در داستانی که الهام‌بخش یک بازسازی آمریکایی و دو سریال تلویزیونی بود، نیکیتا اثر لوک بسون یکی از بهترین آدمکش‌های زن تاریخ سینما را نشان می‌دهد. هنرپیشه فرانسوی آنه پاریو در نقش قاتل عنوان فیلم یعنی نیکیتا ایفای نقش می‌کند که در مسیر ترور مهاجمان‌اش هویت جدیدی به خود می‌گیرد. نیکیتا یک جنایتکار سرسخت است که به او این امکان داده می‌شود که به زندان برود یا یک قاتل آموزش دیده برای دولت فرانسه شود. هنگامی که او دومی را انتخاب می‌کند، مهارت‌های خیره‌کننده‌ای را به عنوان یک قاتل بی‌وجدان از خود نشان می‌دهد، و این یک هشدار به سازندگان و همراهان اوست.

The Killer

«قاتل یا آدمکش» اقتباسی از کمیک بوک فرانسوی به همین نام است که دیوید فینچر از سال ۲۰۰۷ می‌خواهد آن را به یک فیلم تبدیل کند. با عناصر اکشن، جنایی-مهیج، و درام، ما داستان یک قاتل را دنبال می‌کنیم که پس از اشتباه در کار، برای ردیابی و کشتن کارفرمایانش دست به یک شکار بین المللی می‌شود. در واقع طرح داستان بر اساس بحران هویت یک قاتل روشمند (مایکل فاسبندر) است که یک فرد بیگناه را با شلیک خطا می‌کشد. در ادامه برای نجات خود و عزیزانش، قهرمان باید در زندگی خود تجدید نظر کند و با مشتریان خطرناکی که عادت به بخشش اشتباهات ندارند، مقابله کند.
نتیجه نوعی اثر فینچری است، البته به دور از بهترین فیلم‌های او و نه حتی جسورانه‌ترین فیلم فینچر، اما این اثر سینمایی قطعاً یکی از اصلی‌ترین آثار سال ۲۰۲۳ است. در مجموع The Killer یک فیلم هیجان‌انگیز است که جوهر سبک فیلمسازی دیوید فینچر را کاملاً به تصویر می‌کشد. مایکل فاسبندر نیز به عنوان یک ضدقهرمان معیوب خودنمایی می‌کند و نشان می‌دهد که چرا یکی از بهترین‌ها در این قاب است. قاتل کمال گرایی فینچر را به نمایش می‌گذارد و ژانرها را در هم می‌آمیزد زیرا مونولوگ درونی قاتل (مایکل فاسبندر) از قوانین سخت گیرانه به طور فزاینده‌ای با اقدامات او در تضاد است. در حالی که فیلم سکانس‌های اکشن نسبتاً محدودی را ارائه می‌کند، اما صحنه‌هایی که آن‌ها را به نمایش می‌گذارند به سادگی جذاب هستند.

Le Samourai

سامورایی یک فیلم جنایی مینیمالیستی شگفت‌انگیز است که باید به عنوان پیشروی تریلرهای مدرن آمریکایی نیز در نظر گرفته شود. شاهکار نوآر بسیار تحسین شده ژان پیر ملویل، آلن دلون را در نقش قاتل گرگ تنها و سامورایی همنام جف کاستلو نشان می‌دهد. جف با وجود اینکه یک قاتل قراردادی است، اما بر اساس اصول و مرام خاصی زندگی می‌کند. فیلمسازان تأثیرگذاری مانند والتر هیل، جیم جارموش، نیکلاس ویندینگ رفن، مارتین اسکورسیزی و جان وو از این فیلم و تأثیر عظیم آن بر کارشان دفاع کرده‌اند. فیلم ملویل یک ماجرای غیرممکن باحال، با لحن فولادی و فرمالیستی است. فیلمی پر از فضا، در عین حال خالی از خوش بینی، اما هنوز کاملا مسحورکننده. این اثر یک شاهکار هنرمندانه و سختگیرانه از یک استعداد بزرگ است.

In Bruges

کمدی سیاه مارتین مک‌دونا در بروژ، یک فیلم نامتعارف است که روی دو قاتل ایرلندی ساکن لندن، کن (برندان گلیسون) و ری (کالین فارل) تمرکز می‌کند، این دو نفر پس از سوء تفاهم دائمی باهم که پس از تیره شدن سرتنجام یک ماموریت شکل گرفته است، در شهر قرون وسطایی بروژ پنهان شده‌اند. حساسیت‌های گاهی وحشیانه مک‌دونا به‌عنوان یک داستان‌نویس، ترکیبی فرار از طنز، تراژدی ماکیاولیایی، و انبوهی از لحظات خنده‌دار را ایجاد می‌کند که تماشایی است. در بروژ فیلمی تاثیرگذار است که با از دست دادن آن متاسف خواهید شد.
فیلم جذاب و تماشایی «در بروژ» با دیالوگ‌های طنزآمیز و اجراهای ماهرانه، ترکیبی مؤثر از عناصر کمدی تاریک و جنایی هیجان‌انگیز است. اوج این کمدی سیاه دست کم گرفته شده با یک بن‌بست مکزیکی بین قاتلی شکست خورده با بازی کالین فارل و رالف فاینس به عنوان کارفرمای عصبانی او و تکلا روتن در نقش یک مسافرخانه‌دار سرسخت آغاز می‌شود.

Collateral

مایکل مان یک تجسم‌گرا و حس‌گرای چیره دست است و فیلم هیجان‌انگیز جنایی او در لس‌آنجلس، مضمون تکراری‌اش از مردانی که در محل کار تحت فشار باورنکردنی هستند را به اوج خود می‌رساند. وثیقه، فیلمی در ژانر نئو نوآر اکشن مهیج به کارگردانی مایکل مان و با بازی تام کروز، جیمی فاکس، مارک رافلو، جیسون استاتهام و خاویر باردم است و یک فیلم جنایی تمام عیار به حساب می‌آید. «مکس» یک راننده تاکسی است، که توسط یک آدم کش حرفه‌ای (تام کروز) گروگان گرفته می‌شود. اکنون او باید راهی پیدا کند تا هم خودش را و هم آخرین قربانی این آدم کش را نجات دهد.
این فیلم جنایی خاص یکی از بهترین فیلم های جنایی قرن ۲۱ است که شخصیت‌های واقعاً قوی و طرحی واقعاً عالی دارد. وثیقه که برگرفته از آثار بصری دارای علامت تجاری کارگردان مایکل مان و اجرای ماندگار و شرورانه تام کروز است، یک تریلر جنایی نوآر شیک و جذاب است. در حالی که هجوم کلیشه‌ها و برخی تدبیرهای دور از ذهن برای پیشبرد داستان وجود دارد، اما با توجه به بازی‌های خوب، فضای احساسی، مجموعه‌های اکشن محکم و کارگردانی مبتکرانه و نفس‌گیر مان، همه اینها قابل بخشش است. وثیقه ارزش وقت را دارد.

Hanna

اریک هلر با دختر ۱۵ ساله شیرینش هانا در وسط یخ و برف در ناکجا‌آباد زندگی می‌کند. او هانا را برای زنده ماندن از هر خطری که در جهان وجود دارد بزرگ کرده است. به طور خلاصه، او یک قاتل و بازمانده کامل از یک آزمایش نظامی است. اما غریزه بقای هانا زمانی مورد آزمایش قرار می‌گیرد که مکان زندگی او و اریک توسط سیا کشف می‌شود و هانا فوق سرباز تغییر یافته ژنتیکی توسط سازنده‌اش ماریسا ویگلر تعقیب می‌شود.
در مورد این فیلم و آدمکش نوجوانش چیز‌های زیادی برای دوست داشتن وجود دارد: کارگردانی جو رایت، موسیقی کمیکال برادرز، معرفی توانایی‌های سیرشا رونانِ فوق العاده به دنیای سینما و صحنه‌های اکشن استخوان خرد کن (از جمله صحنه به یاد ماندنی مبارزه در یک ایستگاه مترو). اما جدا از این ویژگی‌ها، شاخصه اصلی هانا لحن و حال و هوای کلی و منحصر به فرد آن است که بعد از گذشت چند سال هنوز به فضای آن فکر می‌کنیم.

Kill Boksoon

نمایش سندیکای قاتلان کره‌ای در فیلم «بوکسون را بکش»؛ داستان این فیلم نشان دهنده یک قاتل حرفه‌ای است؛ در محل کار، او یک قاتل مشهور است. در خانه، او یک مادر مجرد برای یک دختر نوجوان است. بنابراین، شاید کشتن برای او آسان باشد، ولی این فرزندپروری است که قسمت سخت ماجرا است.
داستان فیلم «بوکسون را بکش» بر پاشنه شخصیت گیل بوکسون می‌چرخد که که سال‌ها قاتل رده بالا برای سندیکای قاتلان درجه یک بوده است. اما او همچنین مادر یک دختر شانزده ساله است که هیچ ایده‌ای برای ارتباط بهتر با او ندارد؛ چرا که بوکسون ظاهراً رک و راست و تنومند واقعاً یک قاتل خونسرد است. اما با افزایش تنش در میان شرکت‌های آدمکش، بوکسون بین دو راهی مادر بودن یا قاتل حرفه‌ای بودن گیر می‌کند… آیا بوکسون تصمیم می‌گیرد که در نهایت فقط یک مادر معمولی باشد یا کارهای گذشته‌اش او را آزار می‌دهد و او را برای همیشه در این زندگی گرفتار می‌کند؟! با تماشای فیلم پاسخ را پیدا کنید.

Bullet Train

فیلمی آدمکش‌محور با بازی برد پیت، جوی کینگ و آرون تیلور جانسون در نقش‌های اصلی؛قطار سریع‌السیر فیلمی اکشن کمدی است که در سال ۲۰۲۲ اکران شد. این فیلم متشکل از یک تیم با استعداد از اعضای خدمه تولید، شامل دیوید لیچ (کارگردان)، زک اولکویچ (فیلمنامه)، جاناتان سلا (فیلمبرداری) و گروهی از بدلکاران حرفه‌ای است.
اما داستان فیلم از این قرار است که لیدی باگ یک قاتل بدشانس است که مصمم است بلافاصله پس از اجرای بی‌شمار ماموریت، شغل دیگری مناسب خود را به دست آورد. ولی در تلاش برای بازگشت به مسیر قبلی، به او مأموریت داده می‌شود که یک کیف را در قطاری سریع بدزدد. اما کیف افراد دیگری را نیز به دنبال خودش دارد. سایر قاتلان شرور دیگر نیز در حال انجام وظیفه هستند و برنامه‌های خود را دارند. هر چند ناآگاه، اما ممکن است همه آنها یک ماموریت مشترک داشته باشند. یک اکشن شیرین در قطار با آدمکش‌‌های متفاوت!

The Long Kiss Goodnight

سامانتا کین (جینا دیویس) یک زن خانه‌دار در حومه شهر است که عاشق دختر ۸ ساله و شغل معلمی است. با این حال، هنگامی که بر سر او ضربه‌ای وارد می‌شود، سامانتا شروع به یادآوری زندگی ویژه خود قبل از آمدن دخترش به این دنیا می‌کند. او به یاد می‌آورد که پیش از این یک مامور مخفی مرگبار و متخصص کشتن مردم با دست خالی بوده است. با کمک یک کارآگاه جاه‌طلب (ساموئل ال جکسون)، سامانتا اکنون در تلاش است تا اطلاعات بیشتری در مورد زندگی گذشته خود و چگونگی از دست دادن حافظه‌اش پیدا کند. فیلم The Long Kiss Goodnight، اثری هوشمندانه است که با اکشن لذت‌بخش و فوق‌العاده و البته یک قاتل متفاوت تقویت شده است.

The Terminator

به این فکر کنید که حرفه ای ترین آدمکش جهان یک قاتل سایبورگ بی امان است که در زمان به عقب سفر می‌کند تا زنی را که پسر متولد نشده‌اش هدایت بشریت را در جنگ علیه ماشین‌ها بر عهده دارد، از بین ببرد. این ایده یکی از ماندگارترین فیلم‌های تاریخ سینماست. این مهیج علمی-تخیلی پیشگامانه، به کارگردانی جیمز کامرون و با بازی آرنولد شوارتزنگر، به طرز ماهرانه‌ای جلوه‌های ویژه پیشرفته را با روایتی هوشمندانه و تفکربرانگیز ترکیب می‌کند که پیچیدگی‌های سرنوشت و اراده آزاد را بررسی می‌کند.

Gunpowder Milkshake

کارن گیلان در فیلم Gunpowder Milkshake یک قاتل حرفه‌ای است؛ این فیلم داستانی درباره یک قاتل جوان به نام سم است که باید با مادر قاتل خود، اسکارلت، و همکاران سابق مادرش متحد شود تا دختر جوانی را که توسط قاتلان رقیب ربوده شده است، نجات دهند.
در حالی که سم برای بازیابی پول دزدیده شده از یک مرد قدرتمند مشغول به کار است، او به مرد مسئول این ماموریت شلیک می‌کند. و در حالی که زخمی شده، یک تماس تلفنی دریافت می‌کند و وارد یک بازی شوم می‌شود. این یعنی سم اکنون وظیفه خود را در نجات یک دختر می‌داند و از مادر و دوستانش برای کمک به این کار دعوت می‌کند. «میلک شیک باروت» دقیقا همان چیزی است که اسمش تداعی می‌کند، یک معجون ترکیبی پررو! با طعم گلوله. در اینجا با میکسی روبرو هستیم که در آن طعم دهنده اصلی میلک شیک به جان ویک گرایش دارد و رگه‌هایی از Atomic Blonde و Wanted و… هم در آن دیده می‌شود

Looper

احتمالاً یکی از فیلم‌های جذاب پیرامون قاتلان برجسته و به یاد ماندنی که در یک محیط علمی تخیلی روایت می‌شود، همین اثر است. سال ۲۰۷۴ است، و اوباش به معنای واقعی کلمه به فراتر از زمان حال می‌روند تا اطمینان حاصل کنند که وقتی می خواهند کسی کشته شود، مطمئناً در آینده نیز مرده است. آنها اهداف را به 30 سال گذشته می‌فرستند، جایی که یک قاتل اجاره‌ای، به نام لوپر، منتظر است تا آنها را اعدام کند. در مرکز همه این‌ها، هیتمن جو (جوزف گوردون-لویت) قرار دارد که در کار خود بسیار ماهر است. او یک بار هم شکست نخورده است تا زمانی که با خود آینده‌اش روبرو شود.
اوباش ظاهراً می‌خواهند با فرستادن خود آینده او به گذشته برای ترور، حلقه خطرناک زمانی را ببندند. اما جو آینده می‌داند که این روز در نهایت فرا خواهد رسید، بنابراین آماده است. هر دو مرد در نهایت در تلاش برای تحقق برنامه‌های خود در حالی که سعی می‌کنند از دستگیری خودداری کنند، تلاش جذابی را به نمایش می‌گذارند.

The Boondock Saints

یک فیلم آدم کشی تماشایی؛ دو برادر ایرلندی ماموریتی هوشیارانه را آغاز می‌کنند تا بوستون را از شر بدنام ترین جنایتکارانش خلاص کنند، البته با هدایت قوانین اخلاقی خود و مداخله الهی. ترکیب منحصربه‌فرد فیلم از طنز تاریک، سکانس‌های اکشن شدید و بازی‌های قدرتمند ویلم دافو و نورمن ریدوس، یک کلاسیک فرقه‌ای فراموش‌نشدنی را ایجاد می‌کند که مرزهای سنتی اخلاق در سینمای جنایی را به چالش می‌کشد.

The Jackal

چگونه یک قاتل را که هویت ندارد متوقف می‌کنید؟ این سناریو فیلم اکشن The Jackal است. عملیات مشترک FBI و MVD منجر به کشته شدن برادر کوچکتر یک اوباش آذربایجانی می‌شود. در تلافی، اوباش یک قاتل بین‌المللی را استخدام می‌کنند که با نام رمز «شغال» عمل می‌کند تا یک آمریکایی سرشناس ناشناس را به قیمت 70 میلیون دلار ترور کند. در همین حال، MVD یک سرسپردۀ مافیایی را که نام شغال را فاش می‌کند، دستگیر و بازجویی می‌کند. این کشف، همراه با اسناد بازیابی شده، باعث می‌شود FBI و MVD مشکوک شوند که دونالد براون، رئیس FBI، هدف مورد نظر است. بروس ویلیس در این فیلم نقش یک قاتل خون‌سرد را به زیبایی هر چه تمام اجرا کرده است.

The Family Plan

تصور کنید که فیلم «سابقه خشونت» از دیوید کراننبرگ یک کمدی باشد و خانواده ویگو مورتنسن در آن اثر کم و بیش کاملاً با این واقعیت موافق باشند که او در زندگی گذشته یک قاتل خونسرد بوده است. این به طور خلاصه ایده فیلم «نقشه خانوادگی» است. اثری قابل پیش بینی با کارگردانی ساده و از نظر اخلاقی سوال برانگیز، اما در پایان به اندازه کافی سرگرم‌کننده است که ارزش تماشا کردن را داشته باشد.
داستان فیلم از این قرار است که وقتی دشمنان زندگی گذشته یک قاتل حرفه‌ای او را تعقیب می‌کنند، این قاتل سابق که اکنون مرد خانواده است، همسر، دختر نوجوان، پسر نوجوان و نوزاد ۱۰ ماهه‌اش را سوار مینی‌ونشان می‌کند و برای یک سفر جاده‌ای بی‌نظیر به سمت لاس‌وگاس حرکت می‌کند. در ادامه او باید با بدون این‌که خانواده‌اش از کار او با خبر شوند با این قاتلان روبرو شود.

In the Arms of an  Assassin

فیلم هایی مثل در آغوش یک قاتل شاید منتقد پسند نباشند، اما مخاطب عام را به شدت به خود جذب می‌کنند. اما چرا؟ چون یک داستان رومانتیک ساده ولی جالب دارند که سر راست به دنبال روایت آن هستند. ویکتور (ویلیام لوی) یکی از خوش تیپ ترین مردان جهان است، اما او رازی عمیق دارد، او یک قاتل خونسرد است. ویکتور ساده و فریبنده فقط برای انجام یک کار بزرگ شده و آن کشتن برای پول است. هنگامی که او را به خانه یک قاچاقچی وحشی مواد مخدر می‌فرستند تا پول آخرین ماموریت را دریافت کند، با سارای زیبا (آلیسیا سانز) روبرو می‌شود که مجبور شده است ۹ سال آخر زندگی خود را با سلطان مواد مخدر بگذراند. و این شروع یک داستان خاص است.

Lucky Number Slevin

بهترین فیلم های قاتل حرفه ای همیشه نباید با یک فرمول پیش برود؛ چرا که گاهی یک بازیگوشی با فرم در این ژانر هم نیاز است. بنابراین، شماره شانس اسلوین یکی از همین آثار است. یک مورد از هویت اشتباه، یک مرد معمولی را در میان یک جنگ خطرناک اوباش فرو می‌برد و او را مجبور می‌کند از طریق دروغ، فریب و قتلمبارزه کند تا زنده بماند. این فیلم با طرحی هوشمندانه، بازی‌های فوق‌العاده توسط گروهی از بازیگران از جمله جاش هارتنت، مورگان فریمن و بن کینگزلی، و کارگردانی شیک پل مک‌گیگان، ترکیبی هیجان‌انگیز از طنز سیاه و پیچش‌های غیرمنتظره را ارائه می‌کند.

The Hitman’s Bodyguard

در این فیلم یک محافظ سرسخت و یک قاتل بدنام یک اتحاد دور از انتظار تشکیل می‌دهند و در سراسر اروپا برای سرنگونی یک دیکتاتور بی‌رحم همکاری می‌کنند. این فیلم با ترکیبی عالی از سکانس‌های اکشن، شوخی‌های تمیز بین رایان رینولدز و ساموئل ال جکسون، و مکان‌های خیره‌کننده اروپایی، تجربه‌ای سرگرم‌کننده را ارائه می‌کند که شما را در لبه صندلی‌تان نگه می‌دارد.
بادیگارد هیتمن یک چیز کوچک برای همه دارد. این یک کمدی پلیسی رفاقتی با پیچ و تاب‌های خنده‌دار است، همچنین فیلم دارای سکانس‌های اکشن باورنکردنی است، و البته دهان بدنام ساموئل ال جکسون و رایان رینولدز.

In the Line of Fire

در فیلم هیجان‌انگیز «در خط آتش»، فرانک هوریگان (کلینت ایستوود) مامور باتجربه سرویس مخفی، با شکست خود در جلوگیری از ترور جی‌اف‌ کندی تبدیل به انسانی روان رنجور می‌شود. اما هنگامی که یک قاتل حیله‌گر و کارآمد، یعنی میچ لیری (جان مالکوویچ)، رئیس جمهور فعلی آمریکا را تهدید به کشتن می‌کند، هوریگان دوباره وارد یک بازی موش و گربه با ریسک بالا می‌شود. با حضور رنه روسو در نقش مامور همکار ایستوود، این سه نفر از منظره‌ای پرتنش پر از دسیسه‌های سیاسی و خطر قریب الوقوع عبور می‌کنند. این فیلم ترکیبی جذاب از تعلیق، اکشن و درام روانشناختی است.
روایت جذاب فیلم با بازی تماشایی کلینت ایستوود، کارگردانی دقیق ولفگانگ پترسن و کاوش هیجان‌انگیز آن در یک بازی شطرنج روان‌شناختی بین محافظ و شکارچی چیزی است که این فیلم را به اثری تماشایی و ماندگار در این دست آثار ارتقا داده است.

Grosse Pointe Blank

فیلم آدمکش محور گراس پوینت بلنک، ترکیبی بی نظیر از کمدی و اکشن است؛ داستان این فیلم ماجرای مارتین کیو بلنک (جان کیوزاک)، یک هیتمن حرفه‌ای را که با بحران میانسالی دست و پنجه نرم می‌کند، نمایش می‌دهد. هنگامی که او به دیدار مجدد دبیرستان خود در گروس پوینت، میشیگان دعوت می‌شود، اینجاست که این قاتل بین گذشته و حال خود درگیر می‌شود. نکته اینجاست که دبی نیوبری (مینی درایور)، معشوق دبیرستانی او، دوباره وارد زندگی این قاتل می‌شود در حالی که آدمکش رقیب، به دنبال حذف اوست. در میان این هرج و مرج، او باید با انتخاب شغلی خود روبرو شود و در پیچ و خم آشنایان قدیمی، قاتلان و احساسات گوناگون حرکت کند.
گراس پوینت بلنک که از جذابیت قابل توجه کیوزاک در اوج زندگی حرفه‌ای‌اش نهایت استفاده را می‌برد، علیرغم لحظاتی از خشونت وحشتناک، احمقانه، غافلگیرکننده و پیوسته سرگرم‌کننده است.

The Protege

این فیلم آدمکش محور، داستان دختر جوانی است که در کودکی از یک کمد نجات یافته است. توسط چه کسی؟ یکی به نام مودی که یک قاتل افسانه‌ای با بازی ساموئل ال جکسون است. این دختر که اکنون آنا نام دارد سپس زیر نظر این مرد آموزش می‌بیند و به متخصص ترین قاتل اجیر شده در جهان تبدیل می‌شود. اما خبر بد برای شاگرد این است که استاد او مودی در نهایت کشته می‌شود. پس اکنون وقت آن رسیده است که محافظ انتقام بگیرد!
این فیلم به اندازه کافی سرگرم‌کننده است تا علاقه شما را به این گونه خاص از آثار اکشن حفظ کند. به طور کلی در طول این اثر سکانس اکشن زیاد است. همچنین این فیلم نشان می‌دهد که چگونه می‌توان یک قهرمان زن قانع‌کننده ساخت بدون اینکه او را جنسیت‌زده نمایش داد. همچنین ستاره این فیلم مگی کیو است که اکثر لحظات سخت بدلکاری را خودش انجام داده است.

The Day of the Jackal

حرفه ای ترین آدمکش جهان و یک دسیسه سیاسی امنیتی؛ در این فیلم کلاسیک یک قاتل حیله گر با دقت نقشه جنایت کامل خود را طراحی می‌کند، این در حالی است که یک کارآگاه پر تلاش نیز با زمان مسابقه می‌دهد تا از انجام ماموریت این قاتل حرفه‌ای جلوگیری کند، عملی که تاریخ را تغییر می‌دهد. این اثر مهیج بریتانیایی-فرانسوی محصول ۱۹۷۳، به کارگردانی فرد زینمان و بر اساس رمان فردریک فورسایت، داستان سرایی پر تعلیق را به طرز ماهرانه‌ای با جزئیات پلیسی واقع‌گرایانه ترکیب می‌کند و آن را به ساعتی جذاب و قابل تامل برای طرفداران دسیسه‌های سیاسی و جاسوسی تبدیل می‌کند؛ پس این شما و یک از بهترین فیلم های قاتل حرفه ای در تاریخ سینما.

خلاصه کلام

آیا شما کسی هستید که عاشق تماشای فیلم اکشن با محوریت قاتلان قراردادی و آدمکشان حرفه‌ای هستید؟ پس باید بدانید لیست بالا از ویجیاتو بهترین‌ها را به شما معرفی کرده است. این فیلم‌های اکشن را تماشا کنید و لذت ببرید. آن‌ها آثار ارزشمندی هستند که طرفداران سرسخت اکشن، مانند شما را ناامید نخواهند کرد.
 


منبع: ویجیاتو