کارگردان نمایش زمان صلح که در سالن اداره کل ارشاد البرز بر روی صحنه است گفت: کارگردان ها باید یاد بگیرند که به شعور بازیگر احترام بگذارند و اخلاق را سرلوحه کار خود قرار دهند.

 

 

سایت خبری تئاتر: محمدعسگری کارگردان نمایش «زمان صلح» که در کرج در حال اجرا است، در گفت و گو با خبرنگار سایت خبری تئاتر، طی سخنانی اظهار داشت: نمایش زمان صلح روایتگر عاطفه و عشق فراموش شده انسان امروزی است که راحت طلبی او را به سمت انتخاب های نادرست می کشاند و انرژی های منفی را بر او مسلط می کند.

وی افزود: نمایش با تولد یک نوزاد آغاز می شود و این نوزاد نماینده همه انسان هایی است که به این دنیا می آیند ، رشد می کنند و نیکی یا بدی را سرلوحه زندگی خود قرار می دهند.

این کارگردان تاتر همچنین از پیروزی همیشگی خوبی سخن به میان آورد و گفت: نوزاد نمایش زمان صلح با گذشت زمان بزرگ می شود و با تکامل خود نشان می دهد که کسب شناخت و آگاهی مهم ترین وظیفه انسان هاست چرا که آگاهی هم چون چراغی مسیر زندگی انسان را روشن می کند و از غلبه انرژی های منفی بر نفس انسان جلوگیری می کند.

عسگری ابراز داشت: نمایش با پیروزی نهایی خوبی بر بدی به پایان می رسد و این پیروزی به انسان ها گوشزد می کند که انتخاب مسیر درست در زندگی دشوار است و بسیاری از انسان ها به دلیل راحت طلبی مسیر نادرست را انتخاب می کنند و موجب قدرت گرفتن انرژی های منفی موجود در دنیا می شوند اما علی رغم قدرت بیشتر نیروهای منفی سرانجام خوبی پیروز می شود چرا که دنیا بر پایه خوبی، صلح و انسانیت بنا نهاده شده است.

وی در ادامه به انگیزه نوشتن این نمایش نامه اشاره کرد و گفت: از زمانی که خودم را شناختم با بدی و پلیدی در جنگ بودم و سعی کرده ام صلح و دوستی را در بین مردم رواج دهم.

کارگردان نمایش زمان صلح اضافه کرد: در عرصه نمایش و بازیگری بارها شاهد زورگویی، بی عدالتی و بی عاطفگی افرادی بودم که خود را برتر از بقیه می دیدند و به خود اجازه هرگونه رفتاری می دادند.

عسگری گفت: دیدن مظلومیت افرادی که با عشق وارد این حرفه شدند و به دلیل علاقه ، بسیاری از بی عدالتی ها و بدرفتاری ها را تحمل می کردند، انگیزه نوشتن نمایش نامه ای را در من تقویت کرد که تمام این تضاد ها و بدی ها و مظلومیت ها را تفسیر کند.

توهین به بازیگر را قبول ندارم

وی در بخش دیگری از سخنان خود از رفتار برخی کارگردان ها گلایه کرد و گفت: کارگردان هایی را می شناسم که بازیگران خود را تحقیر می کنند و اجازه کوچکترین اظهار نظری به بازیگر نمی دهند.

این کارگردان تاتر تاکید کرد: کارگردانی و بازیگری دو حوزه کاری متفاوت هستند و این تفاوت نباید به سواستفاده کارگردان از بازیگر منجر شود، احترام به بازیگر ضروری است و اولین درسی که هنر به انسان می آموزد رعایت اخلاق است اما متاسفانه برخی کارگردان ها این هدف اصیل را فراموش کرده اند و تصور می کنند که بازیگر برده کارگردان است.

عسگری گفت: اگر به دنبال ارتقای هنر نمایش و فیلمسازی در کشور هستیم باید شعارها را کنار بگذاریم و با اخلاق حرفه ای فعالیت کنیم و برای رسیدن به اهداف خود دیگران را پله ترقی خود نکنیم.

صورتک تاتر البرز غمگین است

این کارگردان تاتر همچنین از وضعیت تاتر در استان البرز سخن به میان آورد و گفت: مسئولان اداره کل ارشاد البرز از هنر تاتر حمایت نمی کنند و اکثر نمایش هایی که در این استان به صحنه می رود حاصل تلاش، عشق و انگیزه علاقه مندان این هنر است.

وی بیان کرد: محرومیت و بی مهری گریبان هنرمندان تاتر البرز را گرفته و شرایط فعالیت را برای آنان سخن کرده است، مسئولان نه تنها حمایت مالی نمی کنند بلکه حمایت معنوی خود را هم از تاتر این استان گرفته اند.

عسگری تصریح کرد: نمایش زمان صلح از دوازدهم تا بیست و دوم اردیبهشت ماه به روی صحنه رفت و علی رغم دعوت های متعدد هیچ کدام از مسئولین برای دیدن نمایش نیامدند.

وی خاطر نشان کرد: تماشاچی تاتر را زنده نگه می دارد و این حضور به اطلاع رسانی و تبلیغات گسترده نیاز دارد، متاسفانه برای نمایش هایی که در این استان به روی صحنه می رود هیچگونه تبلیغی نمی شود و ارشاد حتی از تبلیغ پیامکی نمایش ها به بهانه کمبود بودجه خودداری می کند.

کارگردان نمایش زمان صلح تصریح کرد: ما برای تبلیغات این نمایش از شبکه های اجتماعی استفاده کردیم البته یک روز بعد از آغاز اجرای نمایش، تنها 6 بنر در اختیار ما گذاشتند و گفتند بروید تبلیغ کنید.

عسگری در پایان گفت: اگر مسئولان به دنبال رونق تاتر البرز هستند باید برنامه ریزی جامع تری در این حوزه داشته باشند و از هنرمندان تاتر حمایت کنند و وعده های خود را عملیاتی سازند.

 

نمایش «زمان صلح» تا بیست و دوم اردیبهشت در سالن اداره کل ارشاد البرز بر روی صحنه است.

 

اجرای نمایش «زمان صلح» در کرج

  

 

اخبار مرتبط:

اجرای نمایش «هاکلبری فین» در تالار هنر

بهرام تشکر با «رام کردن مرد سرکش» در پردیس سینمایی کورش

علی رفیعی: قرارداد با بنیاد رودکی همچنان در هاله‌ای از ابهام قراردارد.

سه کتاب تئاتر جدید منتشر شد

کاریکاتور/ اردیبهشت تئاتر گیلان

نیما «طویله آباء» را روی صحنه می‌برد

نامزدهای بهترین بازیگر زن و مرد جشن «شب بازیگر» معرفی شدند

مدیر کانون تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی منصوب شد