عادل بزدوده عروسک ساز، نویسنده و کارگردان تئاتر عروسکی عنوان کرد نمایش «کوزه عسل نیست» را ویژه کودکان و نوجوانان و با استفاده از سه تکنیک عروسکی به صحنه خواهد برد.

 

سایت خبری تئاتر: عادل بزدوده کارگردان و نمایشنامه نویس تئاتر عروسکی درباره فعالیت های اخیرش گفت: در حال برنامه ریزی برای اجرای یک نمایش در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستم و از ۱۵ روز دیگر پیش تولید این نمایش را که فعلا «کوزه عسل نیست» نام دارد، آغاز خواهم کرد.

وی ادامه داد: اجرای این نمایش کار بسیار زمان‌بری است بنابراین به پیش تولید طولانی مدتی نیاز دارد. البته برخی از عوامل و گروه اجرایی نمایش انتخاب شده اند اما تا توافق نهایی صورت نگیرد ترجیح می دهم نامشان را اعلام نکنم. نویسندگی و کارگردانی این نمایش بر عهده خودم است و طی صحبت هایی که با مدیریت مرکز تئاتر کانون داشتم در صورت فراهم شدن شرایط شهریور، مهر و آبان این اثر نمایشی را به صحنه خواهم برد.

بزدوده درباره شیوه اجرایی نمایش توضیح داد: در این نمایش از سه تکنیک عروسک میله ای، تن پوش و سایه ای بهره خواهم برد. «کوزه عسل نیست» درباره گم شدن کوزه عسل یک خرس جنگلی است که این اتفاق باعث به وجود آمدن شک و تردیدهایی بین اهالی جنگل می شود. بالاخره دزد شناسایی شده و حکم تنبیهی از طرف حیوانات جنگل برایش صادر می شود.

این فعال باسابقه تئاتر عروسکی در پایان درباره گروه سنی این نمایش بیان کرد: این نمایش برای گروه سنی ۷ سال به بالا تولید می شود از آنجا که نمی خواهم مفاهیمی که در نمایش قصد مطرح کردنشان را دارم دور از ذهن کودکان باشد، نمایش به شیوه ای اجرا شده که کودکان اول ابتدایی به بالا بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. در این نمایش مسائل به ظاهر ساده اما مهمی مطرح می شود که برای بزرگترها هم می تواند جالب باشد.

بزدوده نمایش «آهای تو دیگه کی هستی؟» را بهمن و اسفند ۹۳ در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در پارک لاله به صحنه برده بود.

اخبار مرتبط:

اعلام برنامه کارگاه‌های آموزشی جشنواره تئاتر دانشگاهی

اعلام نمایش‌های راه یافته به جشنواره‌ی تئاتر دانشگاهی

اجرای نمایش «خرمهره» در تماشاخانه استاد مشایخی

عروسک های کاغذی «خاماچیک» در راه اوکراین

اجرای 38 نمایش در سالن‌های تئاتر تهران

امیررضا کوهستانی «شنیدن» را به تئاتر شهر می‌برد

بهرام تشکر با «رام کردن مرد سرکش» در پردیس سینمایی کورش

علی رفیعی: قرارداد با بنیاد رودکی همچنان در هاله‌ای از ابهام قراردارد.