دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان از حضور چند کمپانی تئاتری و پیشکسوت مطرح حوزه تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره امسال خبر داد.

 

سایت خبری تئاتر: شهرام کرمی درباره اقداماتی که برای جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در حال انجام است‌ گفت:  یکی از مهمترین بخش‌هایی که در جشنواره امسال تلاش می‌کنیم پررونق برگزار شود‌، بخش بین الملل است‌. آنچه در این بخش اهمیت دارد دعوت از گروه‌های خارجی با شیوه‌های اجرایی متنوع است و در نظر داریم نماینده‌های تئاتر کودک ونوجوان را از کشورهای مختلف دعوت کنیم.

او گفت: در این راستا چند کمپانی مطرح این حوزه و پیشکسوت در دنیا مهمان جشنواره خواهند بود تا با گروه‌های تئاتری ایرانی مراوده داشته باشند و به این ترتیب به تئاتر کودک و نوجوان ما کمک کند.

وی با بیان اینکه دعوت و هماهنگی لازم برای حضور مهمانان خارجی در حال پیگیری است و فعلا نمی‌توان نامی از آنها برد‌، ادامه داد: امسال تلاش می‌کنیم جشنواره با همان اعتبار‌، شکل و شیوه قبل و رونق خوبی برگزار شود که در این رابطه به دنبال حضور کمپانی‌های شناخته شده در جشنواره هستیم.

کرمی با تاکید بر اینکه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان بیش از 100 هزار مخاطب دارد و به معنای واقعی مخاطب محور است بیان کرد: این جشنواره استانداردترین جشنواره کشور است و شبیه جشنواره‌های اروپایی برگزار می‌شود، یعنی فرایند اجراها به جشنواره می‌آیند.

او درباره اینکه تئاتر کودک و نوجوان تا حدودی مهجور است نیز گفت: شاید دلیل این مساله این باشد که به این حوزه کم توجهی می‌شود در حالی که اتفاقا در مقایسه با سینمای کودک ‌، تئاتر کودک یک جریان مستمر و پویا دارد. یعنی هر زمانی که بخواهید یک تئاتر کودک تماشا کنید حتما در یکی از تالارها یا مرکز پارک لاله می‌توانید اثری را تماشا کنید اما در سینمای کودک اینطور نیست.

او تاکید کرد: متاسفانه تصور برخی بر این است که تئاتر کودک ساده است اما این در حالی است که تئاتر کودک حوزه سختی است و گروه‌های فعالی در این حوزه حضور دارند که باید به آنها توجه شود.

کرمی که سال گذشته نمایش «خانه خورشید» را در مرکز پارک لاله با استقبال خوبی اجرا کرده بود، قصد دارد پس از پایان جشنواره کودک و نوجوان همدان در نیمه دوم سال نمایش دیگری را به صحنه برد.

 

اخبار مرتبط:

«آواز پر جبرییل» با لیلا بلوکات و اردلان شجاع‌کاوه اجرا می‌شود

دومین پرفورمنس «رنگاهنگ» در تالار وحدت اجرا می‌شود

آیین اختتامیه اردیبهشت تئاتر ایران برگزار می‌شود

«ولپن» از هفته آینده دوباره به صحنه می‌رود

محمود دولت آبادی از نمایش «خرمهره»»دیدن کرد

آغاز جشنواره تئاتر دانشگاهی

«فهرست» رضا ثروتی در تالار حافظ اجرا می‌شود

عکس‌هایی از دوازدهمین جشن «شب بازیگر»

برگزیدگان دوازدهمین «جشن بازیگر» + عکس