مدير اجرايي بيستمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان همدان گفت: ۱۲ گروه خارجي از هشت كشور اروپايي و آسيايي در اين جشنواره با هم به رقابت مي پردازند.

پایگاه خبری تئاتر: خسرو بيات در دومين ستاد استاني برگزاري جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان همدان با اشاره به حضور هشت كشور معتبر اروپايي و آسيايي در اين جشنواره گفت: كشور اسپانيا با يك گروه چهار نفره، آلمان با چهار گروه ۱۰ نفره، پرتغال با يك گروه سه نفره، لهستان با يك گروه پنج نفره، هلند با يك گروه دو نفره، عراق با يك گروه سه نفره، ايتاليا با دو گروه هفت نفره و مالزي با يك گروه ۱۱ نفره در جشنواره شركت خواهند كرد.

وي ادامه داد: از استان‌هاي داخل كشور نيز استان تهران با ۱۸ گروه و ۱۴۲ نفر، اصفهان دو گروه و ۱۶ نفر، قم دو گروه و ۱۶ نفر، فارس يك گروه و ۱۱ نفر، خراسان رضوي يك گروه و ۱۳ نفر، گيلان يك گروه و ۹ نفر و گلستان يك گروه و ۱۰ نفر در اين جشنواره شركت خواهند كرد .

بيستمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان همدان افزود: از استان همدان هم ۹ گروه با ۱۲۵ نفر در اين جشنواره شركت خواهند كرد و ۷۲ نفر نيز از وزراتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامي، داوران و گروه هاي تلويزيوني در جشنواره تئاتر كودك و نوجوان حضور خواهند داشت.

وي اضافه كرد: اين جشنواره با حضور ۴۷۵ ميهمان داخلي و خارجي در فاصله زماني عيد قربان تا عيد غدير برگزار مي شود.