بدون تردید فرامرز اصلانی الگوی کامل و صحیحی برای هنرمندان جوان حوزه پاپ میتواند باشد هم به لحاظ سواد موسیقایی و هنری و هم از منظر سلیقه، شخصیت، اصیل و ریشهدار بودن و مضاف بر اینها ارایه و اجرای حرفهای که ایشان داشتند؛ مطمئن هستم که آثار ایشان همیشه جاودان خواهد ماند.
برای نوشتن و سخن گفتن از هنرمند روانشاد آقای فرامرز اصلانی به نظر من باید دو وجه را مدنظر قرار داد؛ بُعد اول شخصیت ایشان و بُعد دوم اثر هنریای که ارایه میدادند. اینکه عنوان میکنم باید شخصیت ایشان را هم در نظر گرفت، به این دلیل است که ویژگیهای شخصیتی ایشان در آثارش بهطور واضح تاثیر داشته است؛ البته ناگفته نماند که من این مساله را به عنوان یک طرفدار نمیگویم و اساس گفتهام در اینجا یک نگاه حرفهای به این موزیسین فقید است.
نخست اینکه آقای فرامرز اصلانی در شمار موزیسینهایی بودند که آثاری کاملا مردمپسند یا به اصطلاح پاپیولار در کارنامه هنری خود داشتند و مهم اینکه ویژگی پاپیولار بودن را به معنای بسیاری از کارهای رایج امروز که سطح نازلی دارند، به کار نمیبرم البته که امروز هم موسیقیهای پاپ جدی و سطح بالا داریم ولی تعدادشان کمتر است. درباره آثار آقای اصلانی باید بگویم که آثار هنری پاپیولار ایشان در سطح بالایی قرار دارند و در واقع در ژانر موسیقی پاپ نیز آثارشان در زمره پاپ سنگین و متین قرار میگیرند و نباید فراموش کرد که شمار هنرمندانی که در این ژانر و با این سبک کار میکنند و مخاطب زیادی در نسلهای مختلف دارند، بسیار کم هستند ولی آقای اصلانی این دو را با هم داشتند.
دوم شخصیت ایشان بود که بر هنرشان سایه افکنده بود؛ متانت، دانش در ادبیات و موسیقی همچنین سلیقه خوب که حاصل سالها تجربه و مطالعه و ساز زدن و شنیدن موسیقی بود. ایشان از موسیقیای که به مخاطب ارایه میدادند، شناخت کافی داشتند، چه ایرانی و چه غربی و جدی گرفتن آن باعث آثاری یکدست، دلنشین و با وقار شد که همراه با صدای گرم و حتی سبک و شیوه ارایه درست آثارش بر دلها نشست. به لحاظ فنی هم باید گفت آثار ایشان ملودیهای روان و هارمونی صحیح و بدون پیچیدگی در عین حال زیبا دارند همراه شعر و کلامی صحیح و دلنشین که مجموعهای میسازد که آثار این هنرمند را ماندگار میکند، آثاری که بدون تعارف باید تاکید کرد مانند خالقش بیتکلف و به دور از خودنمایی است و در نهایت مُشکی است که خود میبوید...
بدون تردید فرامرز اصلانی الگوی کامل و صحیحی برای هنرمندان جوان حوزه پاپ میتواند باشد هم به لحاظ سواد موسیقایی و هنری و هم از منظر سلیقه، شخصیت، اصیل و ریشهدار بودن و مضاف بر اینها ارایه و اجرای حرفهای که ایشان داشتند؛ مطمئن هستم که آثار ایشان همیشه جاودان خواهد ماند.
*عکس، فرامرز اصلانی را در 18 سالگی نشان میدهد.
منبع: روزنامه اعتماد
نویسنده: رامین بهنا
نخست اینکه آقای فرامرز اصلانی در شمار موزیسینهایی بودند که آثاری کاملا مردمپسند یا به اصطلاح پاپیولار در کارنامه هنری خود داشتند و مهم اینکه ویژگی پاپیولار بودن را به معنای بسیاری از کارهای رایج امروز که سطح نازلی دارند، به کار نمیبرم البته که امروز هم موسیقیهای پاپ جدی و سطح بالا داریم ولی تعدادشان کمتر است. درباره آثار آقای اصلانی باید بگویم که آثار هنری پاپیولار ایشان در سطح بالایی قرار دارند و در واقع در ژانر موسیقی پاپ نیز آثارشان در زمره پاپ سنگین و متین قرار میگیرند و نباید فراموش کرد که شمار هنرمندانی که در این ژانر و با این سبک کار میکنند و مخاطب زیادی در نسلهای مختلف دارند، بسیار کم هستند ولی آقای اصلانی این دو را با هم داشتند.
دوم شخصیت ایشان بود که بر هنرشان سایه افکنده بود؛ متانت، دانش در ادبیات و موسیقی همچنین سلیقه خوب که حاصل سالها تجربه و مطالعه و ساز زدن و شنیدن موسیقی بود. ایشان از موسیقیای که به مخاطب ارایه میدادند، شناخت کافی داشتند، چه ایرانی و چه غربی و جدی گرفتن آن باعث آثاری یکدست، دلنشین و با وقار شد که همراه با صدای گرم و حتی سبک و شیوه ارایه درست آثارش بر دلها نشست. به لحاظ فنی هم باید گفت آثار ایشان ملودیهای روان و هارمونی صحیح و بدون پیچیدگی در عین حال زیبا دارند همراه شعر و کلامی صحیح و دلنشین که مجموعهای میسازد که آثار این هنرمند را ماندگار میکند، آثاری که بدون تعارف باید تاکید کرد مانند خالقش بیتکلف و به دور از خودنمایی است و در نهایت مُشکی است که خود میبوید...
بدون تردید فرامرز اصلانی الگوی کامل و صحیحی برای هنرمندان جوان حوزه پاپ میتواند باشد هم به لحاظ سواد موسیقایی و هنری و هم از منظر سلیقه، شخصیت، اصیل و ریشهدار بودن و مضاف بر اینها ارایه و اجرای حرفهای که ایشان داشتند؛ مطمئن هستم که آثار ایشان همیشه جاودان خواهد ماند.
*عکس، فرامرز اصلانی را در 18 سالگی نشان میدهد.
منبع: روزنامه اعتماد
نویسنده: رامین بهنا
https://teater.ir/news/60371