مصطفی عبدالهی بازیگر و کارگردان تئاتر همچنان روزهای خود را در بستر بیماری سپری می‌کند و تنها راه بهبودی او استفاده از آمپول‌هایی است که طبق نسخه داده شده 6 عدد از آمپول‌های مدنظر 80 میلیون تومان هزینه دارد.

پایگاه خبری تئاتر: عبدالهی که 6 سال است با بیماری سرطان مبارزه می‌کند و تأمین داروهای مورد نیاز هم هزینه‌های بالایی را برای این هنرمند عرصه تئاتر به همراه دارد، درباره وضعیت فعلی تأمین داروهای مورد نظر به خبرنگار مهر گفت: طبق گفته پزشک معالج، بدن من نسبت به داروهای مصرف شده طی 6 سال گذشته مقاوم شده است و دیگر مصرف این داروها برای من جوابگو نیست و تأثیری بر روند درمانی نمی‌گذارد از این رو باید از داروهایی جدید استفاده کنم.

وی تأکید کرد: پزشک معالجم گفته است که باید برای بار اول 6 عدد آمپول تهیه و استفاده کنم که تنها در کشور آمریکا تولید می‌شوند. وقتی خانواده‌ام برای تهیه این آمپول‌ها به داروخانه تک نسخه‌ای هلال احمر تهران مراجعه کردند به آن‌ها گفته شد که هزینه تهیه این آمپول‌ها 80 میلیون تومان می‌شود.

این بازیگر و کارگردان تئاتر با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص قیمت اصلی آمپول‌های مورد نیاز گفت: در جستجوهایی که برای پیدا کردن این آمپول‌ها انجام دادیم مشخص شد که قیمت اصلی هر عدد از آمپول‌ها هزار و 400 تا هزار و 800 یورو است. وقتی این موضوع را به داروخانه هلال احمر منتقل کردیم به ما گفتند که آمپول‌ها را از طریق نمایندگی‌هایی خود در کشورهای دیگر تهیه می‌کنند زیرا خرید مستقیم این داروها برای ایران مقدور نیست و به همین دلیل قیمت‌ آمپول‌ها متفاوت از قیمت اصلی آن‌ها می‌شود.

عبدالهی یادآور شد: پیش‌فاکتوری از سوی داروخانه تک نسخه‌ای هلال احمر تهران به ما داده شده که در آن قیمت 6 عدد آمپول مورد نیاز 80 میلیون تومان اعلام شده است.

این هنرمند با سابقه تئاتر با اشاره به اقدام برای دریافت کمک و حمایت از بنیاد بیماری‌های خاص، بیمه طلایی و صدا و سیما گفت: با توجه به مدارک ارائه شده و درخواستی که به هر کدام از مراکز و نهادهای مورد نظر ارائه دادیم، هنوز هیچ پاسخ و حمایتی از من برای تأمین هزینه‌های درمان و تهیه آمپول‌ها نشده است. این در حالی است که هزینه‌های جانبی درمان من هم بالا است.

وی در پایان بیان کرد: پزشک معالج من معتقد است برای آماده سازی بدن برای انجام عمل پیوند باید از آمپول‌های مدنظر استفاده کنم و حتی احتمال دارد مصرف این آمپول‌ها به تنهایی راهی برای درمان بیماری باشد