رضا گوران نویسنده و کارگردان تئاتر با اشاره به آماده سازی نمایش «سه خواهر» به شیوه ای متفاوت و با هنرجویان کارگاه های بازیگری عنوان کرد، نمایش «مده آ» را نیز آذر و دی در ایرانشهر به صحنه خواهد برد.

 

سایت خبری تئاتر: رضا گوران نویسنده و کارگردان تئاتر درباره اجرای نمایش «مده‌آ» با حضور هنرجویان کارگاه بازیگری گفت: قرار است بهمن و اسفند نمایش «سه خواهر» را با حضور هنرجویان کارگاه‌های بازیگری که در موسسه کارنامه، کارگاه آزاد بازیگری امین تارخ و کارگاه بازیگری رودکی برگزار کرده ام به صحنه ببرم. این نمایش با حضور ۲۵ نفر از این هنرجویان که نزیک به ۹۵ درصد آنها تجربه بازیگری و حضور روی صحنه را ندارند، اجرا خواهد شد.

وی افزود: ابتدا قرار بود این نمایش شهریور و مهر در تماشاخانه باران اجرا شود اما با وجود لطفی که مدیریت این مجموعه به من داشت، نتوانستم نمایش را برای زمان تعیین شده آماده کنم. از طرفی تعداد بازیگران کار هم زیاد است و امکان اجرا در این سالن امکان‌پذیر نیست بنابراین قرار است نمایش «سه خواهر» در تالار حافظ به صحنه برود.

کارگردان نمایش «یرما» درباره تغییراتی که در متن نمایشنامه آنتوان چخوف برای اجرا داده است، گفت: متن نمایشنامه تغییر زیادی نکرده است اما ایده اجرایی کار کاملا متفاوت خواهد بود. همیشه علاقمند بودم این نمایشنامه را با شیوه ای خلاقانه و متفاوت از شیوه چخوف به صحنه ببرم که خوشبختانه این امکان فراهم شده است. در حال حاضر مشغول گفتگو و رایزنی با دیگر عوامل نمایش هستم و از ۱۶ خرداد تمرین های کار را آغاز خواهیم کرد.

وی در پایان درباره اجرای نمایش «مده‌آ» نیز عنوان کرد: قرار است نمایش «مده‌آ» اوریپید را نیز آذر و دی ماه در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه ببرم. هنوز بازیگران این نمایش که ۵ نفر هستند، مشخص نشده اند اما در حال گفتگو برای انتخاب آنها هستم. به دلیل نزدیکی دو اجرای «سه خواهر» و «مده آ» تمرین های نمایش «سه خواهر» را از خرداد ماه آغاز می کنم تا هنرجویان آمادگی لازم را برای اجرا پیدا کنند.

رضا گوران کارگردانی آثاری چون «می‌خوام بخوابم»، «یرما»، «داستان یک پلکان»، «ابرهای پشت حنجره»، «مرداب روی بام» را در کارنامه دارد.

 

اخبار مرتبط:

گزارش اختتامیه اردیبهشت تئاتر ایران + عکس

خوانش نمایشنامه «هفت پرده» به روایت میکائیل شهرستانی

اجرای «آلبوم حشرات» در تماشاخانه موج نو

اجرای «چند روایت چپ کوک و کژ نما از قتل» در تئاتر شهر

گزارش تصویری نمایش «روز والنتاین» کارگردان: منیژه محامدی

معرفی داوران بین‌الملل جشنواره تئاتر دانشگاهی

پیام‌های تسلیت مدیران تئاتری برای درگذشت مصطفی عبدالهی

تقدیر از سایت خبری تئاتر در اردیبهشت تئاتر ایران